Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO? Porady Google

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO? Porady Google

Właściciele witryn często zastanawiają się, jak wybrać dobrą agencję SEO, aby inwestycja poniesiona na działania marketingowe przyniosła realne korzyści. Google przygotowało materiał wideo, na którym Maile Ohye, Developer Programs Tech Lead radzi, na co należy zwrócić uwagę, decydując się na podjęcie współpracy z firmą SEO.

Filmik przygotowany przez Google jest dostępny na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=piSvFxV_M04

 

Pamiętaj, że SEO to długotrwały proces

Google przypomina, że osiąganie stabilnych pozycji w wynikach wyszukiwania to wieloetapowy proces. Miejsca w TOP10 nie osiąga się szybkimi, magicznymi sztuczkami. Jeśli takie działania proponuje agencja SEO, powinna Ci się włączyć lampka ostrzegawcza – stosowanie praktyk niezgodnych z wytycznymi dla webmasterów może narazić Twoją domenę na filtr lub karę ręczną.

Skuteczne pozycjonowanie pomaga wydobyć potencjał strony i systematycznie piąć się w górę rankingu. Celem nie powinno być zalezienie się w TOP10, ale dotarcie do potencjalnych klientów, którzy zainteresują się ofertą strony i dokonają konwersji. Dobra agencja SEO dąży do poprawy doświadczeń użytkowników od momentu znalezienia strony w wynikach wyszukiwania, aż do dokonania konwersji. Pamiętaj, że to, co jest dobre dla SEO, jest też dobre dla klientów. Dopasowując stronę do wymogów wyszukiwarki, wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom użytkowników.

Zadowalająca poprawa wyników strony w rankingu i korzyści w postaci np. wzrostu konwersji pojawiają się przeważnie od 4 do 12 miesięcy od momentu rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. Na efekty musisz poczekać, więc bądź cierpliwy.

 

Dobra agencja SEO nie narusza polityki Google

W trakcie rozmów ze specjalistami SEO postaraj się wysondować, jaką wiedzą dysponują i czy nie stosują działań, które byłby sprzeczne z wytycznymi Google, tym samym narażając Twoją domenę na nałożenie kary lub filtra. W tym celu poproś, aby proponowane zmiany dotyczące struktury strony zawierały odniesienia do dokumentów Google (supportu, oficjalnych filmów instruktażowych, odpowiedzi z forum dla webmasterów) potwierdzające zgodność zaleceń z polityką wyszukiwarki.

W ten sposób wyeliminujesz firmy SEO podejmujące działania, na które Google patrzy nieprzychylnym okiem, np. kupowanie linków, spamowanie, generowanie sztucznego ruchu, dodawanie zbyt wielu słów kluczowych w metatagu keywords.

 

Proces wyboru firmy SEO według Google – na co zwrócić uwagę?

Podejmując decyzję o współpracy z daną agencją SEO należy rozważyć takie aspekty jak:

 

1. Sposób podejścia do klienta i procesu pozycjonowania

Podczas pierwszej rozmowy przedstawiciel firmy zajmującej się marketingiem internetowym powinien wypytać Cię o takie kwestie jak:

  • Propozycję wartości – co wyróżnia Cię od konkurencji i sprawia, że Twoja oferta jest unikatowa,
  • Cele i strategię,
  • model biznesowy (sposób generowania przychodów, kanały sprzedaży, grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę),
  • Założenia biznesowe,
  • Twoich największych konkurentów.

Dobra firma SEO powinna dbać przede wszystkim o to, aby Twoja strona trafia do użytkowników, którzy dokonają na niej konwersji. Jeśli pozycjonerom zależy wyłącznie na szybkim osiągnięciu wysokich pozycji, spodziewaj się małego zainteresowania rozwojem twojego biznesu i realizacją celów biznesowych.

2. Referencje

Wejdź na stronę agencji i sprawdź, jakie strony internetowe były przez nią pozycjonowane. Przeczytaj treść rekomendacji. Poszukaj także opinii w sieci. Możesz także skontaktować się z przedsiębiorstwami, dla których ta firma SEO świadczyła swoje usługi, by dowiedzieć się, jak przebiegała współpraca.

 

3. Dobór słów kluczowych i audyt techniczny

Na etapie ofertowania agencja przeprowadza także analizę serwisu pod kątem doboru odpowiednich słów kluczowych, na które witryna mogłaby być pozycjonowana. Specjaliści powinni wytłumaczyć, na czy polega różnica pomiędzy frazami brandowymi i niebrandowymi oraz zaproponować rozwiązania, które sprawdzą się w danej branży. Firma SEO powinna zweryfikować, jakie działania podejmuje konkurencja i zarekomendować ich zastosowanie.

Google wspomina także, aby zwrócić uwagę na audyt techniczny i sposób przygotowywania zaleceń. Najlepiej, aby agencja SEO przedstawiła listę wszystkich problemów, zaproponowała usprawnienia, wskazała spodziewane efekty po usunięciu usterek. Poszczególnym zaleceniom powinny zostać nadane priorytety.

Firma SEO przed przeprowadzeniem audytu musi poznać ograniczenia we wprowadzeniu zmian na stronie – dzięki temu otrzymasz dokument ze wskazówkami, które będziesz mógł w stu procentach zaimplementować.

 

Skuteczne SEO wymaga współpracy właściciela strony z agencją!

Największym utrudnieniem we współpracy, który zauważają specjaliści SEO, są wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych. Dlatego zgodnie z radą Google jeśli już decydujesz się na usługę pozycjonowania, musisz liczyć się z tym, że konieczne będzie wprowadzenie zmian na stronie. Dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki pomoże jej osiągnąć stabilną pozycję i poprawi także doświadczenia klientów, korzystających z Twojego serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt