Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO? Porady Google

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO? Porady Google

Właściciele witryn często zastanawiają się, jak wybrać dobrą agencję SEO, aby inwestycja poniesiona na działania marketingowe przyniosła realne korzyści. Google przygotowało materiał wideo, na którym Maile Ohye, Developer Programs Tech Lead radzi, na co należy zwrócić uwagę, decydując się na podjęcie współpracy z firmą SEO.

Filmik przygotowany przez Google jest dostępny na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=piSvFxV_M04

 

Pamiętaj, że SEO to długotrwały proces

Google przypomina, że osiąganie stabilnych pozycji w wynikach wyszukiwania to wieloetapowy proces. Miejsca w TOP10 nie osiąga się szybkimi, magicznymi sztuczkami. Jeśli takie działania proponuje agencja SEO, powinna Ci się włączyć lampka ostrzegawcza – stosowanie praktyk niezgodnych z wytycznymi dla webmasterów może narazić Twoją domenę na filtr lub karę ręczną.

Skuteczne pozycjonowanie pomaga wydobyć potencjał strony i systematycznie piąć się w górę rankingu. Celem nie powinno być zalezienie się w TOP10, ale dotarcie do potencjalnych klientów, którzy zainteresują się ofertą strony i dokonają konwersji. Dobra agencja SEO dąży do poprawy doświadczeń użytkowników od momentu znalezienia strony w wynikach wyszukiwania, aż do dokonania konwersji. Pamiętaj, że to, co jest dobre dla SEO, jest też dobre dla klientów. Dopasowując stronę do wymogów wyszukiwarki, wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom użytkowników.

Zadowalająca poprawa wyników strony w rankingu i korzyści w postaci np. wzrostu konwersji pojawiają się przeważnie od 4 do 12 miesięcy od momentu rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. Na efekty musisz poczekać, więc bądź cierpliwy.

 

Dobra agencja SEO nie narusza polityki Google

W trakcie rozmów ze specjalistami SEO postaraj się wysondować, jaką wiedzą dysponują i czy nie stosują działań, które byłby sprzeczne z wytycznymi Google, tym samym narażając Twoją domenę na nałożenie kary lub filtra. W tym celu poproś, aby proponowane zmiany dotyczące struktury strony zawierały odniesienia do dokumentów Google (supportu, oficjalnych filmów instruktażowych, odpowiedzi z forum dla webmasterów) potwierdzające zgodność zaleceń z polityką wyszukiwarki.

W ten sposób wyeliminujesz firmy SEO podejmujące działania, na które Google patrzy nieprzychylnym okiem, np. kupowanie linków, spamowanie, generowanie sztucznego ruchu, dodawanie zbyt wielu słów kluczowych w metatagu keywords.

 

Proces wyboru firmy SEO według Google – na co zwrócić uwagę?

Podejmując decyzję o współpracy z daną agencją SEO należy rozważyć takie aspekty jak:

 

1. Sposób podejścia do klienta i procesu pozycjonowania

Podczas pierwszej rozmowy przedstawiciel firmy zajmującej się marketingiem internetowym powinien wypytać Cię o takie kwestie jak:

  • Propozycję wartości – co wyróżnia Cię od konkurencji i sprawia, że Twoja oferta jest unikatowa,
  • Cele i strategię,
  • model biznesowy (sposób generowania przychodów, kanały sprzedaży, grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę),
  • Założenia biznesowe,
  • Twoich największych konkurentów.

Dobra firma SEO powinna dbać przede wszystkim o to, aby Twoja strona trafia do użytkowników, którzy dokonają na niej konwersji. Jeśli pozycjonerom zależy wyłącznie na szybkim osiągnięciu wysokich pozycji, spodziewaj się małego zainteresowania rozwojem twojego biznesu i realizacją celów biznesowych.

2. Referencje

Wejdź na stronę agencji i sprawdź, jakie strony internetowe były przez nią pozycjonowane. Przeczytaj treść rekomendacji. Poszukaj także opinii w sieci. Możesz także skontaktować się z przedsiębiorstwami, dla których ta firma SEO świadczyła swoje usługi, by dowiedzieć się, jak przebiegała współpraca.

 

3. Dobór słów kluczowych i audyt techniczny

Na etapie ofertowania agencja przeprowadza także analizę serwisu pod kątem doboru odpowiednich słów kluczowych, na które witryna mogłaby być pozycjonowana. Specjaliści powinni wytłumaczyć, na czy polega różnica pomiędzy frazami brandowymi i niebrandowymi oraz zaproponować rozwiązania, które sprawdzą się w danej branży. Firma SEO powinna zweryfikować, jakie działania podejmuje konkurencja i zarekomendować ich zastosowanie.

Google wspomina także, aby zwrócić uwagę na audyt techniczny i sposób przygotowywania zaleceń. Najlepiej, aby agencja SEO przedstawiła listę wszystkich problemów, zaproponowała usprawnienia, wskazała spodziewane efekty po usunięciu usterek. Poszczególnym zaleceniom powinny zostać nadane priorytety.

Firma SEO przed przeprowadzeniem audytu musi poznać ograniczenia we wprowadzeniu zmian na stronie – dzięki temu otrzymasz dokument ze wskazówkami, które będziesz mógł w stu procentach zaimplementować.

 

Skuteczne SEO wymaga współpracy właściciela strony z agencją!

Największym utrudnieniem we współpracy, który zauważają specjaliści SEO, są wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych. Dlatego zgodnie z radą Google jeśli już decydujesz się na usługę pozycjonowania, musisz liczyć się z tym, że konieczne będzie wprowadzenie zmian na stronie. Dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki pomoże jej osiągnąć stabilną pozycję i poprawi także doświadczenia klientów, korzystających z Twojego serwisu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt