Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
24.05.2018 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Nowy regulamin Facebooka. Jakie opcje możemy zmienić w ustawieniach konta?

Nowy regulamin Facebooka. Jakie opcje możemy zmienić w ustawieniach konta?

Facebook przygotował niedawno nowy regulamin, dokładnie precyzując prawa i obowiązki właścicieli kont. Zmiany zostały podyktowane wejściem w życie rozporządzenia RODO, które zacznie obowiązywać 25 maja. Do tego dnia użytkownicy portalu muszą poznać i zaakceptować zaktualizowane warunki korzystania z serwisu. Na część zmian trzeba się zgodzić, aby dalej mieć dostęp do konta. Niektóre opcje można natomiast bez trudu edytować w ustawieniach.

Zmiany w zasadach korzystania z Facebooka

Pod koniec kwietnia użytkownicy Facebooka otrzymali wiadomości mailowe z informacją o zmianie regulaminu i ścieżką prowadzącą do dokumentu. Serwis społecznościowy przekonuje, że aktualizacja ma na celu wyższą dbałość o zabezpieczenia, kwestie prywatności, a także o ochronę danych osobowych. Z tych samych względów odświeżone zostały również Zasady dotyczące danych oraz Zasady stosowania plików cookie.

Co nowego w regulaminie na Facebooku?

Zmieniony regulamin nie zawiera rewolucyjnych zapisów. W przejrzysty i szczegółowy sposób porządkuje jednak pewne kwestie, które do tej pory pojawiały się w kilku dokumentach oraz instrukcjach.

Przegląd nowości warto zacząć od zapisu, który znalazł się w dodatkowych postanowieniach regulaminu. Jeśli użytkownik nie zaakceptuje zasad, dla Facebooka będzie to równoznaczne z tym, że chce zrezygnować z obecności w tym kanale social media. Pozostaje mu więc jedynie rezygnacja z usługi, czyli w praktyce – usunięcie konta.

Najwięcej kontrowersji wśród użytkowników (i w mediach) wzbudziły obostrzenia wobec niepokojących treści na Facebooku. Szczegółowe zapisy na ten temat pojawiły się w dodatkowym dokumencie Standardy społeczności. Na przykład, w sekcji o propagowaniu nienawiści zostały wymienione konkretne zwroty, których nie można używać na łamach portalu internetowego (np. „Nie lubię”, „Nienawidzę”, „X są najgorsi”) w odniesieniu do innych osób. Zgodnie z zapowiedziami obraźliwe komentarze i wpisy będą usuwane.

Zaktualizowany zbiór zasad reguluje również opcję wskazania tzw. opiekuna konta, który uzyska uprawnienia do zarządzania profilem po śmierci użytkownika. Na tej podstawie, tylko osoba wytypowana w ten sposób (lub przez odpowiedni zapis w testamencie) będzie mogła ubiegać się o ujawnienie treści z konta o statusie „In memoriam”.

Zgody na Facebooku, które można edytować

W wiadomości dotyczącej regulaminu Facebook zachęca użytkowników do zapoznania się z aktualizacją przepisów oraz do wyboru poszczególnych ustawień. Pośród elementów wymagających sprawdzenia wymienia trzy punkty: sposób wykorzystania danych osobowych w celu personalizacji reklam, rozpoznawanie twarzy, a także wspomniane zasady dotyczące danych i plików cookies.

Ustawienia profilowania reklam

Nawet po zaakceptowaniu regulaminu, wciąż możemy włączyć lub wyłączyć niektóre funkcje związane z profilowaniem reklam na Facebooku. Wystarczy, że przejdziemy do ogólnych ustawień konta, a następnie do sekcji Reklamy, gdzie skonfigurujemy opcje według własnych preferencji. W tym miejscu możemy zaznaczyć i odznaczyć zgody związane z wykorzystywaniem informacji, takich jak: status związku, pracodawca, stanowisko i wykształcenie.

Facebook informuje też, że poszczególne firmy mogą na podstawie uzyskanych danych kontaktowych publikować spersonalizowane materiały reklamowe. We kolejnej sekcji widzimy listę tych reklamodawców, z którymi wchodziliśmy w interakcję. Jednym kliknięciem myszy możemy usunąć niechcianą propozycję.

W następnym punkcie możemy natomiast zdecydować o targetowaniu reklam w oparciu o aktywność w obrębie innych produktów Facebooka, czyli np. na Instagramie lub Messengerze, a także w pozostałych aplikacjach czy witrynach internetowych, korzystających z usług Facebook Ads. Możemy też określić, czy nasza aktywność ma wpływać na reklamy wyświetlane znajomym użytkownikom.

Rozpoznawanie twarzy – włącz/wyłącz

Odświeżając warunki korzystania z serwisu, Facebook skorzystał z okazji, by podkreślić istotę stosowania technologii rozpoznawania twarzy. Według twórców portalu funkcja umożliwia:

  • rozpoznawanie osób na zdjęciach i filmach publikowanych przez innych;
  • szybkie oznaczenie znajomych na zdjęciach na Facebooku;
  • ochronę użytkownika przed wykorzystywaniem jego wizerunku przez osoby trzecie;
  • znalezienie zdjęć bez oznaczenia imieniem i nazwiskiem;
  • dotarcie z informacją głosową do osób z wadami wzroku.

Nie mamy jednak obowiązku zgadzania się na to rozwiązanie. Jeśli zaakceptowaliśmy już regulamin, możemy skonfigurować opcję za pośrednictwem konta. Jak to zrobić? W tym celu przechodzimy do Ustawień, a następnie do sekcji Rozpoznawanie twarzy, gdzie czeka na nas pytanie „Czy chcesz, by Facebook rozpoznawał Cię na zdjęciach i w filmach?”. Zaznaczamy opcję Tak lub Nie, ale decyzja nie musi być ostateczna. Możemy wrócić do ustawień w dowolnej chwili.

Zajrzyj do przewodnika o ochronie prywatności na Facebooku!

Oprócz rozbudowanych dokumentów Facebook przygotował dla użytkowników również czytelny, obrazkowy przewodnik online, który gromadzi podstawowe informacje na temat ochrony prywatności. W treści znajdziemy intuicyjne instrukcje, jak krok po kroku zmienić ważne ustawienia. Całość składa się z kilku sekcji dotyczących zarządzania prywatnością, zabezpieczeń, reklamy oraz współpracy z partnerami portalu. Wszystkie porady mają służyć temu, by lepiej chronić zawartość konta lub fanpage na Facebooku.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt