Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.05.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google zaktualizowało wskazówki dotyczące grafiki. Co nowego w Image SEO?

Google zaktualizowało wskazówki dotyczące grafiki. Co nowego w Image SEO?

W ostatnich dniach Google udostępniło nowe wskazówki dotyczące optymalizacji grafiki. Przewodnik został wzbogacony o zagadnienia związane z user experience, a także o informacje na temat danych strukturalnych, metatagów i prędkości ładowania strony. Treść jest też dostępna w polskiej wersji językowej supportu Google. Sprawdziliśmy, jakie zalecenia znalazły się w poradniku o Image SEO.

User experience na pierwszym miejscu

Na czołowej pozycji pośród nowych wskazówek znalazła się dbałość o UX w serwisach. Google jasno wskazuje, że strony stawiające użytkownika w centrum uwagi mają większe szanse na obecność w wyszukiwarce grafiki. Jak to osiągnąć? Internetowy gigant radzi, aby:

  • publikować wyłącznie oryginalne obrazy, wzbogacające stronę internetową;
  • umieszczać grafiki odpowiadające do kontekstu treści;
  • zrezygnować z ważnych tekstów na zdjęciach;
  • dbać o wysoką jakość podstrony z obrazem;
  • tworzyć strony z grafiką dostosowane do urządzeń mobilnych;
  • porządkować strukturę adresów URL obrazów.

Mniej zorientowani właściciele serwisów nie muszą się martwić, że któraś ze wskazówek wyda im się zbyt skomplikowana. Każdy podpunkt w dokumencie od Google zawiera dodatkowo syntetyczne wyjaśnienie, dlaczego warto uwzględnić wytyczne przy publikacji graficznych treści i jak samodzielnie podjąć niektóre działania optymalizacyjne.

Metatagi dla podstrony z grafiką

W kolejnej sekcji autorzy przewodnika przypominają o istocie metatagów przy opisywaniu strony internetowej – tym razem w kontekście Grafiki Google. W wyszukiwarce graficznej przy materiałach zdjęciowych pojawiają się opisy w postaci tytułu i fragmentu tekstu dla danej podstrony, aby użytkownik przed kliknięciem w obraz mógł poznać szczegóły. Jeśli właściciel serwisu samodzielnie nie ustawi Title oraz Description, mechanizm automatycznie wygeneruje treść.

Rich Snippets w wyszukiwarce grafiki

Mikrodane w wyszukiwarce Google Grafika pozwalają rozróżnić rodzaje wyświetlanych wyników. Ponadto dzięki nim użytkownik widzi nie tylko, że ma do czynienia np. z produktem ze sklepu, ale także jego cenę i dostępność w magazynie. Elementy rozszerzone wskazują więc istotne informacje o zawartości danej podstrony, przyczyniając się do zwiększenia ruchu w witrynie.

W zaktualizowanym przewodniku możemy znaleźć przypomnienie o znaczeniu Rich Snippets, które są na razie dostępne dla danych typu: produkt, film oraz przepis.

Wpływ grafik na page speed witryny

W kolejnej części poradnika, Google mobilizuje administratorów stron do optymalizacji prędkości ładowania i poleca autorskie narzędzie do testów (PageSpeed Insights). Autorzy dokumentu podkreślają, jak dużą rolę w przypadku page speed odgrywają grafiki. Zbyt duży rozmiar obrazów może znacząco spowalniać działanie serwisu, skutecznie zniechęcając odwiedzających. Jak temu zapobiec? Według wskazówek od Google, warto pomyśleć o przyspieszeniu procesu otwierania strony z grafikami poprzez przekształcenie jej do formatu AMP.

Poradnik od Google w służbie SEO

Zestaw nowych wskazówek, podobnie jak poprzednia wersja publikacji, porusza również takie kwestie jak: właściwy opis zdjęcia (atrybut alt, nazwa pliku), anchor text oraz bezpieczeństwo. Pośród nowych zaleceń występują też informacje o oznaczeniach stron dla dorosłych (optymalizacja pod SafeSearch) oraz o mapie witryny z obrazami.

Wszystkie wytyczne mają pomóc właścicielom stron internetowych w zwiększaniu widoczności materiałów w wyszukiwarce grafiki Google, a w efekcie – w osiąganiu wyższego ruchu prowadzącego do witryny. Warto więc zaglądać do materiałów publikowanych przez ekspertów z branży.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt