Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Dane strukturalne pojawiły się w wyszukiwarce grafiki

Dane strukturalne pojawiły się w wyszukiwarce grafiki

Dane strukturalne w przeglądarce wciąż ewoluują. W momencie gdy wszyscy zaczęli się przyzwyczajać do coraz to nowszych rozwiązań firmy Google w kwestii wyświetlania informacji w wynikach wyszukiwania, gigant z Mountain View ponownie wprowadza zmiany.

Mikrodane w Google Images

Za nami wiele udoskonaleń, które wpłynęły nie tylko na desktopowe wyniki wyszukiwania, ale także na mobilne. Początkowo pojawienie się Rich Snippets wywołało duże zamieszanie oraz dało wiele możliwości dla pozycjonowania. Późniejsze wprowadzenie Rich Cards dostarczyło nowe pole do popisu.

Nadszedł czas, kiedy Google postanowiło wprowadzić zmiany w wyszukiwarce grafiki. W celu zwiększenia konwersji dane strukturalne zaczęły pojawiać się również w przeglądarce zdjęć. Na chwilę obecną takie wyniki zostały zaobserwowane jedynie w wyszukiwaniach mobilnych – nie wiadomo, czy takie informacje będą widoczne na desktopie.

Z pozoru w mobilnych wynikach wyszukiwania niewiele się zmieniło:

 

Zmiany są jednak dostrzegalne, kiedy przejdziemy do szczegółowego widoku danej grafiki:

Oprócz standardowych opcji takich jak: przejście na stronę, udostępnienie lub zapisanie obrazka otrzymujemy informacje o cenie oraz opinii na temat produktu. W zależności od wdrożonych mikrodanych możliwe jest także wyświetlanie stanów magazynowych. Szczegóły na temat możliwości zamieszczania danych strukturalnych dostępne są na stronie: Google Developers. Nowa funkcjonalność daje możliwość rozróżnienia wyników pochodzących zarówno bezpośrednio ze sklepów internetowych, jaki i wszelkiego rodzaju agregatorów (np. Ceneo). Różnica jest taka, że w tym drugim przypadku zamiast konkretnych cen mogą pojawiać się zakresy cenowe oraz ilość dostępnych ofert.

Odpowiednio wprowadzone dane strukturalne mogą dać nam sporą przewagę nad konkurencją. Pytanie tylko, jakie konsekwencje spowodują nieodpowiednio wdrożone informacje? Google za błędnie wdrożone mikrodane może nałożyć karę. Dlatego warto wykonać to zadanie poprawnie, aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji.

Czy warto wdrożyć dane strukturalne do zdjęć?

Z całą pewnością tak, w szczególności jeśli dane strukturalne zostały zaimplementowane do produktów, przy których aspekt wizualny ma znaczenie. Część osób np. wybierając telefon komórkowy, opiera się na specyfikacji technicznej, ale są też takie osoby, które podejmują decyzję ze względu na wygląd produktu. Przy dobrze zoptymalizowanych mikrodanych oraz wysokiej jakości zdjęciach asortymentu takie rozwiązanie może zdecydowanie zwiększyć ruch na stronie, a nawet konwersję.  Oczywiście na to, czy klient kupi daną rzecz, wpływ będą miały także inne czynniki, np. działania konkurencji albo sezonowość danego produktu. Jedno jest pewne: odpowiednie wprowadzenie danych strukturalnych nie zaszkodzi, a z pewnością może pomóc w pozyskiwaniu konwersji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt