Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Dane strukturalne pojawiły się w wyszukiwarce grafiki

Dane strukturalne pojawiły się w wyszukiwarce grafiki

Dane strukturalne w przeglądarce wciąż ewoluują. W momencie gdy wszyscy zaczęli się przyzwyczajać do coraz to nowszych rozwiązań firmy Google w kwestii wyświetlania informacji w wynikach wyszukiwania, gigant z Mountain View ponownie wprowadza zmiany.

Mikrodane w Google Images

Za nami wiele udoskonaleń, które wpłynęły nie tylko na desktopowe wyniki wyszukiwania, ale także na mobilne. Początkowo pojawienie się Rich Snippets wywołało duże zamieszanie oraz dało wiele możliwości dla pozycjonowania. Późniejsze wprowadzenie Rich Cards dostarczyło nowe pole do popisu.

Nadszedł czas, kiedy Google postanowiło wprowadzić zmiany w wyszukiwarce grafiki. W celu zwiększenia konwersji dane strukturalne zaczęły pojawiać się również w przeglądarce zdjęć. Na chwilę obecną takie wyniki zostały zaobserwowane jedynie w wyszukiwaniach mobilnych – nie wiadomo, czy takie informacje będą widoczne na desktopie.

Z pozoru w mobilnych wynikach wyszukiwania niewiele się zmieniło:

 

Zmiany są jednak dostrzegalne, kiedy przejdziemy do szczegółowego widoku danej grafiki:

Oprócz standardowych opcji takich jak: przejście na stronę, udostępnienie lub zapisanie obrazka otrzymujemy informacje o cenie oraz opinii na temat produktu. W zależności od wdrożonych mikrodanych możliwe jest także wyświetlanie stanów magazynowych. Szczegóły na temat możliwości zamieszczania danych strukturalnych dostępne są na stronie: Google Developers. Nowa funkcjonalność daje możliwość rozróżnienia wyników pochodzących zarówno bezpośrednio ze sklepów internetowych, jaki i wszelkiego rodzaju agregatorów (np. Ceneo). Różnica jest taka, że w tym drugim przypadku zamiast konkretnych cen mogą pojawiać się zakresy cenowe oraz ilość dostępnych ofert.

Odpowiednio wprowadzone dane strukturalne mogą dać nam sporą przewagę nad konkurencją. Pytanie tylko, jakie konsekwencje spowodują nieodpowiednio wdrożone informacje? Google za błędnie wdrożone mikrodane może nałożyć karę. Dlatego warto wykonać to zadanie poprawnie, aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji.

Czy warto wdrożyć dane strukturalne do zdjęć?

Z całą pewnością tak, w szczególności jeśli dane strukturalne zostały zaimplementowane do produktów, przy których aspekt wizualny ma znaczenie. Część osób np. wybierając telefon komórkowy, opiera się na specyfikacji technicznej, ale są też takie osoby, które podejmują decyzję ze względu na wygląd produktu. Przy dobrze zoptymalizowanych mikrodanych oraz wysokiej jakości zdjęciach asortymentu takie rozwiązanie może zdecydowanie zwiększyć ruch na stronie, a nawet konwersję.  Oczywiście na to, czy klient kupi daną rzecz, wpływ będą miały także inne czynniki, np. działania konkurencji albo sezonowość danego produktu. Jedno jest pewne: odpowiednie wprowadzenie danych strukturalnych nie zaszkodzi, a z pewnością może pomóc w pozyskiwaniu konwersji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta z laptopem 23.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Jaki jest najlepszy program do budowania stron WWW?

Zaczynasz budować stronę internetową i nie wiesz, od czego zacząć? Masz do wyboru dziesiątki narzędzi, ale które z nich naprawdę działa szybko, łatwo i bez konieczności kodowania? W tym artykule pokażemy Ci, jaki program do tworzenia stron WWW sprawdzi się najlepiej.Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, freelancerem czy po prostu chcesz stworzyć własny blog. Przeanalizujemy najpopularniejsze rozwiązania, porównamy ich funkcje i pomożemy wybrać to, które odpowie na Twoje potrzeby. Czytaj więcej
pokój z komputerami 21.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Hubspot CMS – co to jest?

Możesz zarządzać całą stroną internetową bez znajomości kodowania, a przy tym skutecznie przyciągać klientów i rozwijać swoją markę online? Brzmi jak marzenie? To właśnie oferuje HubSpot CMS. Jest to system zarządzania treścią stworzony z myślą o marketerach i sprzedawcach. Dzięki niemu tworzenie stron, optymalizacja SEO i personalizacja treści stają się dziecinnie proste. Co więcej, wszystko to jest zintegrowane z potężnym CRM, który pozwala śledzić zachowania użytkowników i dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują. Zainteresowany? Zobacz, jak HubSpot CMS może odmienić Twoją obecność w sieci. Czytaj więcej
praca IT 19.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Joomla czy WordPress – co warto wybrać i dlaczego?

Masz pomysł na stronę, ale nie wiesz, na jakim systemie ją postawić? To częsty problem. WordPress i Joomla to dwie popularne platformy, które przyciągają różnymi możliwościami. WordPress kusi prostotą, a Joomla większą elastycznością, ale wybór zależy od Twoich celów i umiejętności. W tym artykule pokażemy, która z nich da Ci więcej korzyści, mniej frustracji i szybszy efekt niezależnie od tego, czy tworzysz blog, sklep, czy stronę firmową. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt