Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Emoji wracają do wyników wyszukiwania

Emoji wracają do wyników wyszukiwania

W 2015 r. pożegnaliśmy się z kolorowymi piktogramami, które pojawiały się w tytule strony w wynikach wyszukiwania. Obserwując rosnącą popularność emotikonów w mediach społecznościowych, po dwóch latach Google postanowiło przywrócić możliwość wyświetlania emoji w SERP. Czy teraz wyszukiwarka wzbogaci się o kolorowy ranking wyników?

 

Wyróżnij się z emoji w wynikach wyszukiwania

Piktogramy są chętnie wykorzystywane przez użytkowników np. na portalu Facebook. Przyspieszają komunikację, ponieważ jedna ikona zastępuje czasami nawet kilka słów. Dzięki nim można podzielić się swoimi emocjami, dobrym lub złym nastrojem oraz przekazać swoje nastawienie do aktualnej sytuacji lub wydarzenia. W związku z tym Google zdecydowało się na powrót emoji do wyników wyszukiwania.

Dlaczego zrezygnowano z wyświetlania piktogramów w SERP? Niektórzy właściciele serwisów nadużywali emoji, by wyróżnić się wśród organicznych wyników wyszukiwania. Google się to nie spodobało, więc kolorowe ikony zniknęły z wyszukiwarki.

Jak internetowy gigant rozwiązał problem z emoji sprzed dwóch lat? To, czy ikona wyświetli się w wynikach wyszukiwania, będzie zależało od zapytania użytkownika. Jeśli wpisana zostanie fraza: algorytm panda, w SERP nie pojawią się piktogramy. Nie będzie miało tutaj znaczenia, czy w metatagu Title poprawnie został ustawiony emoji.

 

 

Natomiast gdy internauta posłuży się wyrażeniem algorytm panda emoji, wyświetlone zostaną wyniki wyszukiwania z piktogramami (pod warunkiem, że w tytule strony takie ikony zostały zaimplementowane).

 

 

 

Czy to ograniczy nadużywanie emoji? Z pewnością wielu właścicieli witryn w ogóle z nich zrezygnuje, skoro ich wyświetlenie będzie uzależnione od użytkownika i jego wiedzy na temat możliwości pojawienia się piktogramu w SERP.

 

Jak wstawić emoji do tytułu strony?

Pełną listę piktogramów wyświetlanych w wynikach wyszukiwania znajdziesz na stronie: emojipedia.org. Następnie:

  1. Skorzystaj z wewnętrznej wyszukiwarki – wpisz nazwę emoji (w j. angielskim),
  2. Wybierz ikonę, która przypadła Ci do gustu,
  3. Kliknij przycisk Copy znajdujący się obok piktogramu,
  4. Wklej emoji do metatagu Title.

Teraz musisz poczekać, aż wyszukiwarka ponownie zaindeksuje podstronę, na której dodałeś emoji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt