Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.12.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Nowe wytyczne dotyczące pliku sitemap.xml

Nowe wytyczne dotyczące pliku sitemap.xml

Google, Yahoo! oraz Microsoft przyjęły nowy skrypt Sitemap 0.90. Tym samym zmieniły się wytyczne dotyczące pliku sitemap.xml, który przesyłany jest np. w Google Search Console w celu lepszej indeksacji strony.

Aktualnie pojedynczy plik sitemap.xml może obejmować do 50 tys. linków, a jego wielkość nie powinna przekraczać 50 MB (uprzedni limit wynosił 10 MB).  W przypadku gdy witryna zawiera o wiele więcej adresów URL, należy przygotować kilka Sitemap.

Ponadto plik tekstowy sitemap.xml musi spełniać poniższe wymogi:

  • Należy przesłać pełne adresy URL; każdy URL powinien znajdować się w osobnym wierszu,
  • Niezbędne jest zapisanie pliku z kodowaniem UTF-8,
  • Przesyłane są wyłącznie adresy URL – w pliku nie mogą znaleźć się żadne dodatkowe informacje,
  • Plik można nazwać dowolnie,
  • Adresy URL powinny być zgodne ze standardem RFC-3986 dla identyfikatorów URI oraz standardem RFC-3987 dla identyfikatorów IRI.

Poprawną sitemapę przygotujesz z pomocą: https://www.sitemaps.org/pl/protocol.html

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt