Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.12.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Nowe wytyczne dotyczące pliku sitemap.xml

Nowe wytyczne dotyczące pliku sitemap.xml

Google, Yahoo! oraz Microsoft przyjęły nowy skrypt Sitemap 0.90. Tym samym zmieniły się wytyczne dotyczące pliku sitemap.xml, który przesyłany jest np. w Google Search Console w celu lepszej indeksacji strony.

Aktualnie pojedynczy plik sitemap.xml może obejmować do 50 tys. linków, a jego wielkość nie powinna przekraczać 50 MB (uprzedni limit wynosił 10 MB).  W przypadku gdy witryna zawiera o wiele więcej adresów URL, należy przygotować kilka Sitemap.

Ponadto plik tekstowy sitemap.xml musi spełniać poniższe wymogi:

  • Należy przesłać pełne adresy URL; każdy URL powinien znajdować się w osobnym wierszu,
  • Niezbędne jest zapisanie pliku z kodowaniem UTF-8,
  • Przesyłane są wyłącznie adresy URL – w pliku nie mogą znaleźć się żadne dodatkowe informacje,
  • Plik można nazwać dowolnie,
  • Adresy URL powinny być zgodne ze standardem RFC-3986 dla identyfikatorów URI oraz standardem RFC-3987 dla identyfikatorów IRI.

Poprawną sitemapę przygotujesz z pomocą: https://www.sitemaps.org/pl/protocol.html

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt