Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
30.11.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Keyword Planner: konieczność posiadania konta AdWords, brak pełnych danych dot. liczby wyszukań oraz prognozy skuteczności i trendy liczby wyszukań

Keyword Planner: konieczność posiadania konta AdWords, brak pełnych danych dot. liczby wyszukań oraz prognozy skuteczności i trendy liczby wyszukań

Keyword Planner służy do planowania kampanii w sieci wyszukiwania. Narzędzie pozwala na dobór fraz, które zapewnią ruch w serwisie, a co ważniejsze wzrost konwersji. Korzystają z niego zarówno marketerzy, jak i specjaliści SEO. Od niedawna dostęp do aplikacji i jej funkcji jest ograniczany dla osób nieprowadzących kampanii AdWords.

Keyword Planner tylko dla zalogowanych użytkowników

W czerwcu wielu użytkowników zauważyło na swoich kontach AdWords, że nie mogą użyć Keyword Plannera, pomimo że pozostają zalogowani. Dlaczego? Wyświetlił się komunikat informujący o konieczności posiadania aktywnej kampanii, by skorzystać z narzędzia. Można się domyślić, jakie reakcje wywołała ta wiadomość wśród internautów.

Źródło: https://twitter.com/GregGifford/status/743546520394436608

Google bardzo szybko zareagowało na zapytania twittujących użytkowników. Według zapewnień wyskakujący komunikat jest błędem i z Keyword Plannera można korzystać bez uruchomionej kampanii reklamowej.

Wystarczy, że założymy konto w systemie AdWords, zalogujemy się na swój profil, i nawet jeśli obecnie nie wykorzystujemy go do prowadzenia działań promocyjnych w sieci wyszukiwania, będziemy mogli korzystać z planera słów kluczowych Google.

Brak dokładnych danych dotyczących liczby wyszukań na niektórych kontach AdWords

Na początku sierpnia reklamodawcy zaobserwowali luki w danych dotyczących miesięcznej liczby wyszukań słów kluczowych. Zamiast precyzyjnych prognoz wskazujących na popularność danej frazy zauważyli przedział liczbowy, np. 100 tys. – 1 mln. Czy taka informacja pomaga w planowaniu kampanii reklamowych? Raczej nie.

Dlaczego w Keyword Plannerze pojawiły się przedziały zamiast precyzyjnych prognoz liczby wyszukań? CassieH., Community Manager Google, na forum poświęconym AdWords wyjaśniła całą sprawę: reklamodawcy, których miesięczne wydatki na kampanie są niewielkie, nie zobaczą dokładnych danych. Zamiast tego wyświetlone zostaną poniższe zakresy wyszukań danej frazy:

  • 0,
  • 1 – 100,
  • 100 – 1 tys.,
  • 1 tys.- 10 tys.,
  • 10 tys. – 100 tys.,
  • 100 tys. – 1 mln,
  • 1 mln+.

Ograniczone dane zobaczą także reklamodawcy, którzy zbyt często będą wyszukiwali określone frazy i tym samym przekroczą miesięczny limit wyszukań konkretnych słów kluczowych.

Wprowadzenie ograniczeń oznacza, że Keyword Planner stanie się narzędziem prawie bezużytecznym. Na podstawie samych przedziałów reklamodawca nie będzie bowiem w stanie ocenić, czy opłaca mu się zainwestować w daną frazę. Zmiany uderzą także w seowców korzystających z Plannera w celu określenia słów kluczowych, na które warto pozycjonować dany serwis.

Prognozy skuteczności i trendy liczby wyszukań

Reklamodawcy od października mogą przetestować, jak działają prognozy skuteczności w planerze słów kluczowych i sprawdzić, czy np. zmiany stawek w prowadzonych kampaniach reklamowych będą miały wpływ na wyniki i konwersję. Z kolei przed rozpoczęciem nowej kampanii skorzystanie z trendów liczby wyszukań pomoże dobrać słowa kluczowe, które przyczynią się do zwiększenia skuteczności działań reklamowych. Jak skorzystać z nowej funkcjonalności?

Po zalogowaniu do panelu AdWords i wybraniu narzędzia Keyword Planner pojawi się standardowe okno z opcjami, wśród których znajdziemy prognozy skuteczności. Aby je przetestować, musimy posiadać aktywną kampanię reklamową.

Możemy wybrać, czy chcemy, aby planer słów kluczowych pokazał nam prognozy skuteczności dla całej kampanii czy poszczególnych słów kluczowych. Po dokonaniu wyboru zobaczymy, jak zmieni się efektywność działań reklamowych, jeśli dokonamy kilku zmian.

Dzięki prognozom skuteczności możemy przekonać się, jak będą zmieniały się koszty kampanii, kliknięcia oraz wyświetlenia w zależności wysokości stawki. Być może okaże się, że niewielkie podwyższenie wydatków na reklamę przyczyni się do znacznego wzrostu konwersji.

Z kolei trendy liczby wyszukań pokazują przeciętną miesięczną liczbę wyszukań dla wybranych przez nas fraz w podziale na rodzaje urządzeń oraz lokalizacje.

Nowe opcje w Keyword Plannerze pozwalają także na sprawdzenie, jaka będzie skuteczność naszej kampanii, jeśli wprowadzimy nowe słowa kluczowe. Prognozy skuteczności oraz trendy liczby wyszukań umożliwiają zwiększenie efektywności działań marketingowych.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt