Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.11.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

Google ignoruje atrybuty Lang HTML. Poinformował o tym John Mueller, Senior Webmaster Trends Analyst podczas spotkania office-hours hangout transmitowanego na żywo w serwisie YouTube.

Czym jest atrybut Lang HTML?

Atrybut lang określa język tworzonego dokumentu, co może służyć botowi wyszukiwarki do przyporządkowania dokumentu do określonej kategorii językowej, dając w ten sposób zainteresowanym osobom lepszy dostęp do strony internetowej.

Jednak jak powiedział John Mueller:

We’ve found that this language markup is something that is almost always wrong.

Odkryliśmy, że atrybuty Lang HTML były wprowadzane bardzo często w sposób błędny.

I z tego powodu wynika jego kolejna wypowiedź.

So we tend to ignore that.

Mamy więc tendencję do jego ignorowania.

Cały hangout obejrzysz tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=isW-Ke-AJJU&feature=youtu.be&t=55m54s.

John Mueller poleca stosowanie atrybutu hreflang

So we use the hreflang links. If you have different language versions, do the same.

Wykorzystujemy atrybuty hreflang. Jeżeli masz różne wersje językowe, zrób tak samo.

Kod jest znakomitym rozwiązaniem dla witryn, które posiadają dosyć podobną treść, ale w różnych językach. Hreflang można wykorzystać także w przypadku serwisów, które maja taką samą treść w tym samym języku, ale skierowaną do użytkowników z różnych obszarów.

Załóżmy, że teksty zostały napisane w j. niemieckim, ale skierowane są również do Austriaków. Wtedy stosujemy atrybut hreflang w taki sposób: de-at.

Jeżeli zaś tekst skierowany jest do osób używających języka niemieckiego w Niemczech atrybut powinien wyglądać tak: de-de.

Jakie mamy korzyści ze stosowania atrybutu hreflang?

Możemy wyszczególnić dwie korzyści dla pozycjonowania wynikające z wykorzystywania atrybutu hreflang.

Po pierwsze, kiedy posiadamy stronę zoptymalizowaną pod użytkownika z konkretnym językiem i z konkretnego regionu, chcielibyśmy, aby dotarł on na naszą witrynę. Jeśli mamy poprawnie ustawione informacje na temat lokalizacji i języka, ułatwi to użytkownikowi poruszanie się po stronie, co w efekcie może skutkować mniejszą migracją ze strony.

Drugą korzyścią wynikającą z wykorzystania atrybutu hreflang jest zapobieganie duplikacji treści. Robot wyszukiwarki zrozumie, że jest to praktycznie ta sama treść, ale przeznaczona dla innych użytkowników, dzięki czemu nie sklasyfikuje jej jako kopii.

Więcej o używaniu atrybutu hreflang dowiesz się z suportu Google.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt