Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
12.12.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Direct Answer – jak się tam znaleźć?

Direct Answer – jak się tam znaleźć?

W połowie bieżącego roku Google wprowadziło na terenie Polski nową usługę – polecane fragmenty z odpowiedzią (zw. także Direct Answer). Dzięki niej domena, której treść jest przemyślana i skonstruowana w formie definicji, przesuwa się na szczyt pierwszej strony wyników wyszukiwania. Jak się to dzieje? Użytkownik wpisuje zapytanie w formie pytania, a kiedy robot natrafi na wartościową treść, umieszcza ją w boksie znajdującym się miedzy płatnymi a organicznymi wynikami. W jaki sposób dostosować content, aby znaleźć się w Direct Answer?

 

Jak działa Direct Answer?

Założenie Google jest proste: jeśli użytkownik wpisze zapytanie w formie pytania, pomiędzy reklamami AdWords a wynikami organicznymi pokaże się boks z fragmentem definicji, która powinna spełnić potrzeby informacyjne internauty. Pod tekstem znajduje się adres domeny odsyłający do pełnej treści artykułu.

Nie ulega wątpliwości, że jest to funkcja przyspieszająca odnajdywanie informacji przez użytkowników. Z kolei z punktu widzenia właścicieli domen jest to doskonały sposób na zwiększenie widoczności w sieci. Strony, z których pobierane są informacje do polecanych fragmentów z odpowiedzią, nie muszą znajdować się w TOP3, a nawet w TOP10, by pojawić się na samym szczycie SERP.

 

Co zrobić, aby znaleźć się w polecanych fragmentach z odpowiedzią?

Sprawa wydaje się prosta. W treści powinniśmy zawrzeć definicję, która odpowiada na pytania, np. co to jest.. lub jak… Direct Answer jest cały czas udoskonalane w polskiej wyszukiwarce i zdarza się, że na zapytanie użytkownika w formie pytania wśród wyników wyszukiwania nie pojawi się polecany fragment z odpowiedzią, co widać na poniższym przykładzie:

 

Może zdarzyć się też tak, że w Direct Answer nie otrzymamy bezpośredniej odpowiedzi na nasze pytanie. Np. wpisując zapytanie Jak ugotować jajko?, wyświetla się krótka informacja na temat gotowania jajka. Przyglądając się poniższym grafikom można zauważyć, że liczy się także precyzja w skonstruowaniu pytania.

 

Będąc dokładniejszym w zadawaniu pytania, możemy uzyskać pożądaną przez nas odpowiedź. Wpiszmy pytanie Jak ugotować jajko na twardo?. Jak widać tekst, który otrzymujemy, nadal nie jest idealny, ale zawiera pewne wskazówki, które pomogą w uzyskaniu informacji na zadane przez nas pytanie.

 

Czy warto koncentrować swoje działania na Direct Answer?

Wiele badań wskazuje, że pojawienie się w polecanych fragmentach z odpowiedzią może podnieść poziom klikalności (CTR), ale również drastycznie wpłynąć na obniżenie tego współczynnika. Jednak z pozycji 8 możemy awansować na pozycję 0 bez linkowania zewnętrznego.

 

Nie bez znaczenia są też odpowiednio dobrane słowa kluczowe, co wskazują badania przeprowadzone przez Glena Gabea i opublikowane na łamach Search Engine Land. Pokazują one skutki używania i nie używania fraz w adresie URL. Skonstruowanie adresu URL pod kątem słów kluczowych może wpłynąć na bardzo duży wzrost klikalności, a brak fraz powoduje drastyczny spadek ruchu na stronie.

 

Czym należy kierować się, tworząc treści pod kątem Direct Answer?

 

1. Umieszczenie tekstu o charakterze definicji, który zawiera konkretne informacje w formie listowania. Skutecznym rozwiązaniem byłoby przygotowanie listy numerowania <o1>.

2. Stosowanie krótkich i przemyślanych adresów URL. Warto w adresie zawrzeć słowa kluczowe, jednak ich nadmierne stosowanie może doprowadzić do przesadnych i nieczytelnych linków. Postępowanie według schematu „krótko i konkretnie” może ułatwić nie tylko rozpowszechnianie linku, ale również sprawić, że będzie on bardziej estetyczny np.

1.www.przykładowo.pl/długi-i-rozbudowany-tekst-tytul

warto zmienić na:

2.www.przykładowo.pl/kategoria/tytul

3. Tworzenie treści, które odpowiadają na pytania. Większość użytkowników szuka szybkich i konkretnych odpowiedzi. Przemyślany i nasycony frazami tekst jest bardzo dobrym rozwiązaniem ze względu na kwestie optymalizacyjne i informacyjne. Tendencja Google do serwowania konkretnych i krótkich treści staje się powoli priorytetem.

4. Zadbanie o aktualność wpisów. Nie od dzisiaj wiadomo, że dostarczanie świeższych treści znacząco wpływa na naszą wiarygodność i wzbudza zainteresowanie internautów. Użytkownicy, którzy poszukują odpowiedzi na zadane pytanie, często decydują się na wybranie nowych lub zaktualizowanych materiałów. Przykładem mogą być informacje na temat SEO – artykuł sprzed pięciu lat będzie mniej atrakcyjny niż wpis z ostatniego miesiąca bieżącego roku. Tendencje branżowe determinują częstotliwość wprowadzania aktualizacji.

5. W przypadku serwisów sprzedażowych, gdzie oferowana jest wąska kategoria produktów, warto pomyśleć nad opracowaniem krótkiego opisu dla każdej z nich. Skonstruowanie tekstu odpowiadającego na pytanie np. Co to jest tortownica? może pomóc znaleźć się w polecanych fragmentach z odpowiedzią.

 

 

Powyższe wskazówki nie gwarantują, że treść z naszej strony zostanie wybrana przez Google do boksu Direct Answer. Kluczową sprawą jest dbanie o swój serwis, ciągłe aktualizowanie treści i badanie wyników wyszukiwania pod kątem najchętniej wybieranych listowań oraz otrzymywanych odpowiedzi.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt