Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Coraz częściej użytkownicy zaspokajają swoje potrzeby informacyjne wyłącznie w wyszukiwarce, nie przechodząc do stron internetowych. Dlaczego tak się dzieje? Grafy wiedzy, polecane fragmenty z odpowiedzią i inne snippety między organicznymi wynikami wyszukiwania dostarczają odpowiedzi na zapytania użytkownika. Kolejnym boksem, który na coraz częściej pojawia się w SERP, jest people also ask.

Czym jest people also ask?

Po wpisaniu frazy w pasku wyszukiwarki między wynikami wyszukiwania może pojawić się boks people also ask. Znajdziemy w nim dodatkowe informacje związane z naszym wyszukiwaniem – propozycje zapytań innych użytkowników, których interesowała podobna tematyka.

 

 

Po kliknięciu w propozycję zapytania okienko rozwija się, a naszym oczom ukazuje się dodatkowa informacja powiązana z naszym wyszukiwaniem. Przypomina nieco boks direct answer – widzimy fragment tekstu ze strony internetowej z pogrubionymi słowami kluczowymi, które zostały wpisane przez nas w wyszukiwarce. Poniżej znajduje się także adres URL domeny, z której pozyskana została treść.

 

 

Co ciekawe, jeśli wybierzemy jedno z zapytań zaproponowanych przez people also ask i wkleimy je do paska wyszukiwarki, wśród wyników wyszukiwania pojawi się boks z direct answer z podobną treścią pochodzącą z tej samej podstrony jak ta wyświetlana w snippecie people also ask.

Można więc wnioskować, że boksy direct answer i people also ask są ze sobą powiązane. Jeśli domenie uda się znaleźć np. w polecanych fragmentach z odpowiedzią, będzie się również pojawiała w polecanych zapytaniach. Czy dzięki temu osiągnie jakąś przewagę nad konkurencją? Niekoniecznie. Użytkownicy mogą jedynie czytać treść z boksów, nie przechodząc do tej witryny.

 

Gdzie można zobaczyć people also ask?

Boks pojawia się w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania. Nie wiemy, jaka będzie polska nazwa people also ask, ponieważ ten snippet pojawia się na razie w wyszukiwarce wtedy, kiedy w ustawieniach zmienimy język na angielski.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej
dane liczbowe 16.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak stworzyć plan marketingowy, który przyniesienie korzyści?

W 2025 roku skuteczny plan marketingowy to nie tylko dokument — to dynamiczne narzędzie, które decyduje o przewadze konkurencyjnej. Według raportu Nielsen, aż 72% globalnych marketerów planuje zwiększyć budżety reklamowe, koncentrując się na kanałach cyfrowych, takich jak CTV, wyszukiwarki i media detaliczne. Jednocześnie 91% specjalistów uznaje marketing oparty na danych za istotny dla osiągnięcia sukcesu, a 70% liderów biznesu przewiduje, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje personalizację i doświadczenia klientów w ciągu najbliższych lat. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku stworzyć plan marketingowy, który nie tylko odpowiada na te wyzwania, ale także przynosi realne korzyści biznesowe. Czytaj więcej
wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt