Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

Coraz częściej użytkownicy zaspokajają swoje potrzeby informacyjne wyłącznie w wyszukiwarce, nie przechodząc do stron internetowych. Dlaczego tak się dzieje? Grafy wiedzy, polecane fragmenty z odpowiedzią i inne snippety między organicznymi wynikami wyszukiwania dostarczają odpowiedzi na zapytania użytkownika. Kolejnym boksem, który na coraz częściej pojawia się w SERP, jest people also ask.

Czym jest people also ask?

Po wpisaniu frazy w pasku wyszukiwarki między wynikami wyszukiwania może pojawić się boks people also ask. Znajdziemy w nim dodatkowe informacje związane z naszym wyszukiwaniem – propozycje zapytań innych użytkowników, których interesowała podobna tematyka.

 

 

Po kliknięciu w propozycję zapytania okienko rozwija się, a naszym oczom ukazuje się dodatkowa informacja powiązana z naszym wyszukiwaniem. Przypomina nieco boks direct answer – widzimy fragment tekstu ze strony internetowej z pogrubionymi słowami kluczowymi, które zostały wpisane przez nas w wyszukiwarce. Poniżej znajduje się także adres URL domeny, z której pozyskana została treść.

 

 

Co ciekawe, jeśli wybierzemy jedno z zapytań zaproponowanych przez people also ask i wkleimy je do paska wyszukiwarki, wśród wyników wyszukiwania pojawi się boks z direct answer z podobną treścią pochodzącą z tej samej podstrony jak ta wyświetlana w snippecie people also ask.

Można więc wnioskować, że boksy direct answer i people also ask są ze sobą powiązane. Jeśli domenie uda się znaleźć np. w polecanych fragmentach z odpowiedzią, będzie się również pojawiała w polecanych zapytaniach. Czy dzięki temu osiągnie jakąś przewagę nad konkurencją? Niekoniecznie. Użytkownicy mogą jedynie czytać treść z boksów, nie przechodząc do tej witryny.

 

Gdzie można zobaczyć people also ask?

Boks pojawia się w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania. Nie wiemy, jaka będzie polska nazwa people also ask, ponieważ ten snippet pojawia się na razie w wyszukiwarce wtedy, kiedy w ustawieniach zmienimy język na angielski.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt