Kliknięcia w wyniki wyszukiwania to czynnik rankingowy? – Blog Artefakt

Kliknięcia w wyniki wyszukiwania i czas spędzony na stronie wpływają na pozycje w wyszukiwarce?

28.11.2017 / SEO
czynniki rankingowe Google

Odpowiedź na to pytanie chętnie poznałaby cała branża SEO. Niestety, Google nie lubi ujawniać mechanizmów działania algorytmów wyszukiwarki, choć co jakiś czas pracownicy amerykańskiego giganta uchylają rąbka tajemnicy. Tak stało się we wrześniu w Kanadzie na Think Auto, gdzie Nick Frost (Head Google Brain) wspomniał o wpływie kliknięć w wyniki wyszukiwania na pozycje strony w rankingu.

Czy dane o kliknięciach mają rzeczywisty wpływ na miejsce w rankingu Google?

Informację nagłośnił Mike Kilinski, który wziął udział w konferencji odbywającej się w Toronto, zamieszczając na swoim koncie na Twitterze wpis:

Wbrew oczekiwaniom news nie wywołał większego zamieszania wśród seowców, którzy upatrywali się w komunikacie podstępu Google. Na portalu Seroundtable opublikowane zostało nagranie i transkrypcja wypowiedzi Nicka Frosta. Googlowiec nie mówi wprost, że kliknięcia w wyniki wyszukiwania mają wpływ na pozycje serwisów w wyszukiwarce. Wspomina jedynie, że dane dotyczące kliknięć pomagają rozwijać mechanizmy sztucznej inteligencji, które w przyszłości będą odpowiadały za wygląd wyników wyszukiwania.

So when search was invented, like when Google was invented many years ago, they wrote heuristics that had figure out what the relationship between a search and the best page for that search was. And those heuristics worked pretty well and continue to work pretty well.

 But Google is now integrating machine learning into that process. So then training models on when someone clicks on a page and stays on that page, when they go back or when they and trying to figure out exactly on that relationship.

W związku z tym nie możemy jednoznacznie stwierdzić, że kliknięcia w wyniki wyszukiwania oraz czas spędzony na stronie należą do czynników rankingowych Google. Chociaż wiele wskazuje na to, że zachowania użytkowników mają znaczący wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, nadal ta kwestia pozostaje w sferze przypuszczeń.

  • Marcin Sromek

    Można było podejrzewać, że czas przebywania na stronie może mieć jakieś przełożenie na wyniki skoro wszystkie algorytmy od Google starają się być ,,jak najbardziej ludzkie”

    ______________
    http://e-prom.com.pl/

  • Tro

    Jeśli ktoś wchodzi z Google na stronę i po chwili stamtąd wraca do wyszukiwarki (przycisk Wstecz w przeglądarce) szukając dalej to mówi nam to, że nie znalazł tego, czego szukał. Takie zachowanie Google może z łatwością rejestrować

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...