Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
| czas czytania: 5 min | SEO |

Karty rozszerzone, czyli nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania

Karty rozszerzone, czyli nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania

Ciągle zachodzą zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania. Google dąży do tego, aby wartościowe treści dotarły do użytkowników. W jaki sposób można zachęcić internautę do kliknięcia w określony adres URL? Np. wdrażając dane strukturalne w serwisie. Zdjęcie obok title oraz description skutecznie przykuwa uwagę. Właściciele domen, którzy publikują przepisy oraz recenzje filmów, będą mogli wykorzystać nowy sposób prezentacji swojej strony w rankingu Google – karty rozszerzone. Czy rich cards podbiją serca użytkowników?

 

Ewolucja od rich snippets do rich cards

Karty rozszerzone podobnie jak rich snippets tworzone są w oparciu o poprawnie zaimplementowane dane strukturalne. Rich cards wyświetlą się w postaci karuzeli między oknem wyszukiwarki a tradycyjną listą wyników. Użytkownik będzie miał możliwość przewijania adresów URL w prawo oraz w lewo, dzięki czemu szybko przejrzy serwisy odpowiadające jego zapytaniu – taka funkcjonalność z pewnością przypadnie do gustu osobom korzystającym z urządzeń mobilnych. Na karuzeli pojawią się karty rozszerzone prowadzące zarówno do różnych serwisów, jak i podstron tej samej domeny.

Rich card evolution

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html

Jeśli spojrzymy na powyższy screen, możemy odnieść wrażenie, że rich cards przypominają bardziej reklamy AdWords niż rich snippets. Na kartach rozszerzonych dostępne będą takie informacje jak: nazwa serwisu, tytuł artykułu, średnia ocena przyznana stronie przez internautów, liczba oddanych głosów, czas przygotowania potrawy itp. Nadal będą to wyniki organiczne, które skuteczne przyciągną uwagę internauty.

Rich cards jako pierwsi będą mogli przetestować właściciele serwisów publikujących przepisy kulinarne oraz recenzje filmów. Obecnie karty rozszerzeń są wyświetlane wyłącznie w mobilnych wynikach dla angielskich fraz w google.com. Planowane jest rozszerzenie kategorii serwisów, dla których będzie można wdrożyć ten rodzaj mikrodanych.

 

Poprawne wdrożenie rich cards

Implementując karty rozszerzone należy pamiętać o poprawnej strukturze znaczników. Jeśli mikrodane zostaną niewłaściwie wprowadzone do kodu strony, Google może nałożyć na nasz serwis filtr. Warto skorzystać z dokumentacji i przykładów przygotowanych przez amerykańskiego giganta, aby dowiedzieć się, jak bez problemów wdrożyć karty rozszerzone.

Narzędzie do testowania danych strukturalnych

Udostępnione zostało także narzędzie do testowania danych strukturalnych. Przeklejając do edytora stworzony przez nas kod dowiemy się, czy wszystkie znaczniki zostały zapisane poprawnie. Możemy także podejrzeć, jak nasza rich card będzie wyglądała w wynikach wyszukiwania.

 

Karty rozszerzeń w Google Search Console

W Google Search Console pojawił się raport dotyczący kart rozszerzonych. Warto się z nim zapoznać, aby wychwycić ewentualne problemy związane z nieprawidłowym wdrożeniem struktury znaczników. Za pomocą wykresu dowiemy się, w których rich cards pojawiły się błędy. Ich wyeliminowanie uchroni nas przed karą (informacje o zdjęciu filtra ręcznego z serwisu można znaleźć w nowym wideo poradniku SEO Snippets od Google), a co ważniejsze zagwarantuje poprawne wyświetlanie w rankingu Google.

Google Search Console Rich Cards

 

Dodatkowo w raporcie Analityka wyszukiwania już niedługo ma pojawić się nowy filtr – Rich results. Dzięki temu możliwe będzie śledzenie, jak karty rozszerzone radzą sobie w wyszukiwarce i jakie wrażenie wywierają na internautach. Nowe raporty obecnie dostępne są w wersji beta.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt