Rich cards, czyli karty rozszerzone w SERP - Blog Artefakt

Karty rozszerzone, czyli nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania

/ SEO
optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Ciągle zachodzą zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania. Google dąży do tego, aby wartościowe treści dotarły do użytkowników. W jaki sposób można zachęcić internautę do kliknięcia w określony adres URL? Np. wdrażając dane strukturalne w serwisie. Zdjęcie obok title oraz description skutecznie przykuwa uwagę. Właściciele domen, którzy publikują przepisy oraz recenzje filmów, będą mogli wykorzystać nowy sposób prezentacji swojej strony w rankingu Google – karty rozszerzone. Czy rich cards podbiją serca użytkowników?

 

Ewolucja od rich snippets do rich cards

Karty rozszerzone podobnie jak rich snippets tworzone są w oparciu o poprawnie zaimplementowane dane strukturalne. Rich cards wyświetlą się w postaci karuzeli między oknem wyszukiwarki a tradycyjną listą wyników. Użytkownik będzie miał możliwość przewijania adresów URL w prawo oraz w lewo, dzięki czemu szybko przejrzy serwisy odpowiadające jego zapytaniu – taka funkcjonalność z pewnością przypadnie do gustu osobom korzystającym z urządzeń mobilnych. Na karuzeli pojawią się karty rozszerzone prowadzące zarówno do różnych serwisów, jak i podstron tej samej domeny.

Rich card evolution

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html

Jeśli spojrzymy na powyższy screen, możemy odnieść wrażenie, że rich cards przypominają bardziej reklamy AdWords niż rich snippets. Na kartach rozszerzonych dostępne będą takie informacje jak: nazwa serwisu, tytuł artykułu, średnia ocena przyznana stronie przez internautów, liczba oddanych głosów, czas przygotowania potrawy itp. Nadal będą to wyniki organiczne, które skuteczne przyciągną uwagę internauty.

Rich cards jako pierwsi będą mogli przetestować właściciele serwisów publikujących przepisy kulinarne oraz recenzje filmów. Obecnie karty rozszerzeń są wyświetlane wyłącznie w mobilnych wynikach dla angielskich fraz w google.com. Planowane jest rozszerzenie kategorii serwisów, dla których będzie można wdrożyć ten rodzaj mikrodanych.

 

Poprawne wdrożenie rich cards

Implementując karty rozszerzone należy pamiętać o poprawnej strukturze znaczników. Jeśli mikrodane zostaną niewłaściwie wprowadzone do kodu strony, Google może nałożyć na nasz serwis filtr. Warto skorzystać z dokumentacji i przykładów przygotowanych przez amerykańskiego giganta, aby dowiedzieć się, jak bez problemów wdrożyć karty rozszerzone.

Narzędzie do testowania danych strukturalnych

Udostępnione zostało także narzędzie do testowania danych strukturalnych. Przeklejając do edytora stworzony przez nas kod dowiemy się, czy wszystkie znaczniki zostały zapisane poprawnie. Możemy także podejrzeć, jak nasza rich card będzie wyglądała w wynikach wyszukiwania.

 

Karty rozszerzeń w Google Search Console

W Google Search Console pojawił się raport dotyczący kart rozszerzonych. Warto się z nim zapoznać, aby wychwycić ewentualne problemy związane z nieprawidłowym wdrożeniem struktury znaczników. Za pomocą wykresu dowiemy się, w których rich cards pojawiły się błędy. Ich wyeliminowanie uchroni nas przed karą (informacje o zdjęciu filtra ręcznego z serwisu można znaleźć w nowym wideo poradniku SEO Snippets od Google), a co ważniejsze zagwarantuje poprawne wyświetlanie w rankingu Google.

Google Search Console Rich Cards

 

Dodatkowo w raporcie Analityka wyszukiwania już niedługo ma pojawić się nowy filtr – Rich results. Dzięki temu możliwe będzie śledzenie, jak karty rozszerzone radzą sobie w wyszukiwarce i jakie wrażenie wywierają na internautach. Nowe raporty obecnie dostępne są w wersji beta.

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...