Live streaming i media społecznościowe - Blog Artefakt

Live streaming przyszłością mediów społecznościowych?

16.02.2016 / EPR
Filmy na YouTube

Ogromne sukcesy Snapchata, Periscope czy Meerkata potwierdziły zainteresowanie użytkowników przekazami transmitowanymi na żywo. Mark Zuckerberg nie pozostaje w tyle, najnowsza usługa Live for Facebook Mentions zdobywa coraz większe grono odbiorców, również w Polsce.

https://www.youtube.com/watch?v=klwexuqIoYM

Usługa pozwala nam na transmitowanie ważnych wydarzeń (wywiady, koncerty, konferencje) w czasie rzeczywistym. Przekaz pojawia się w strumieniu aktualności. Użytkownicy mają możliwość komentowania oraz udostępniania – tak, jak w przypadku standardowych postów. Podczas transmisji, w górnym rogu możemy na bieżąco sprawdzać, ile osób obserwuje nas w danym momencie. Po zakończeniu, możemy pozostawić audycję w newsfeedzie, do ponownego obejrzenia.

live streaming

Jak wspominał Jakub Szmigielski z Facebook Warsaw, podczas transmisji online #BRIEFmorning, usługa na razie dostępna jest dla użytkowników prywatnych (wprowadzana stopniowo) oraz dla profili publicznych, które przeszły proces weryfikacji.

 

Jak zweryfikować swój fanpage?

  1. Wchodzimy w ustawienia strony.
  2. Z ustawień ogólnych wybieramy opcję Weryfikacja strony.
  3. Klikamy Zweryfikuj stronę, a następnie Rozpocznij.
  4. Wybieramy formę weryfikacji (telefoniczną lub na podstawie dokumentu firmowego).
  5. Podajemy swój numer lub przesyłamy zdjęcie dokumentu.
  6. Wpisujemy uzyskany 4-cyfrowy kod.

 

W tym momencie z usługi transmisji live mogą korzystać jedynie zweryfikowane wcześniej strony, weryfikacja nowych profili jest obecnie niedostępna. Możliwe, że wróci ponownie.

Polskie marki oraz osoby publiczne coraz chętniej korzystają z nowej formy przekazu. Co ciekawe, pierwszym politykiem w Polsce (a może i na świecie), który wziął udział w transmisji live był prezydent Andrzej Duda.

Streamingi online to niewątpliwie jeden z wiodących trendów mediów społecznościowych w roku 2016. Warto wziąć je pod uwagę podczas tworzenia komunikacji marki.

 

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...