Zakładanie wizytówki Google Moja Firma - Blog Artefakt

Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

/ SEO
Artefakt Google Maps

1. W pierwszym kroku załóż konto Google (możesz na nim posiadać wszystkie biznesowe usługi: Gmail, Google Analytics, Google Search Console).
2.  Następnie przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl/business/ i kliknij zielony przycisk Zacznij teraz:

Zakładanie wizytówki GMF

3. Zostaniesz przekierowany do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Wpisz nazwę swojej firmy – najlepiej, żeby była to pełna nazwa działalności. Możesz postarać się przemycić słowa kluczowe, jeśli będą one naturalnie powiązane z Twoim przedsiębiorstwem, ale nigdy nie wpisuj nazw w stylu: Tanie dobre buty – sklep obuwniczy u Franka.

Google Moja Firma nazwa

4. W kolejnym etapie Google poprosi Cię o uzupełnienie danych adresowych:

  • ulicy i nr lokalu,
  • nazwy miejscowości i kodu pocztowego.

Tutaj możesz też zaznaczyć opcję Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów. Powinni ją zaznaczyć przedsiębiorcy, których biuro lub siedziba nie obsługuje interesantów, a swoje usługi realizują bezpośrednio u klienta. Zwykle korzystają z tej funkcji hydraulicy, ekipy remontowe lub restauracje nastawione na catering.

Google Moja Firma lokalizacja

4a. Jeśli w poprzednim formularzu zaznaczyłeś: Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów, pojawi Ci się opcja Ukryj mój adres (to nie jest lokalizacja dla klientów). Wybierz ją tylko wtedy, gdy nie chcesz, aby adres Twojego biura pojawił się w Google Maps.

Google Moja Firma lokalizacja firmy

Następnie wybierz, na jakim obszarze obsługujesz swoich klientów – Google proponuje określenie lokalizacji po kodzie pocztowym lub samodzielne określenie lokalizacji działalności.

Google Moja Firma obszar dostawy

Jeśli nie chcesz ograniczać się do miejscowości lub regionu wyznaczanego przez kod pocztowy, wpisz liczbę kilometrów, które wyznaczą obszar Twojej działalności.


Google Moja Firma mapka

Po wpisaniu danych na ekranie pojawi się mapka ze znacznikiem – można go dowolnie przesuwać, aby wskazać dokładne miejsce lokalizacji działalności.

5. W piątym kroku uzupełnij główną kategorię działalności. Niestety, Google nie daje pełnej dowolności – możesz wybrać jedynie jeden z rodzajów działalności z rozwijanej listy. 

Google Moja Firma kategoria

6. Dodaj nr telefonu (jeśli posiadasz numer stacjonarny, wpisz go zamiast numeru komórkowego) oraz adres firmowej strony internetowej.

Google Moja Firma telefon

7. Zdecyduj się, czy chcesz otrzymywać newslettery od Google.

Google Moja Firma zgoda

8. Aby wizytówka pojawiła się w Google Maps, należy jej zweryfikować. Google informuje, że możliwe będzie wybranie formę weryfikacji, jednak w większości przypadków pozwoli nam jedynie na potwierdzenie konta za pomocą kodu PIN, który dojdzie do nas tradycyjną kartką pocztową wysłaną na adres działalności. Kliknij przycisk: Wyślij pocztą i poczekaj na list.

Google Moja Firma weryfikacja

Inne opcje weryfikacji: https://support.google.com/business/answer/7107242#verify.

Do czasu potwierdzenia wizytówki, można nią zarządzać, wprowadzić dodatkowe informacje i zoptymalizować. Jednak dopiero po wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, otrzymamy dostęp do wszystkich funkcji, a nasza działalność pojawi się w Google Maps.

potwierdzenie wizytówki GMF
Również na naszym blogu
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...
Za pośrednictwem Search Console rozesłane zostały powiadomienia o przejściu serwisów na...
Jak wybrać nazwę domeny dla swojej strony internetowej? Czy słowa kluczowe w domenie wpływają na...
W supporcie Google pojawiły się nowe wytyczne dot. optymalizacji grafiki na stronach internetowych....