Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.03.2018 | czas czytania: min | SEO | autor: Artefakt

Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

1. W pierwszym kroku załóż konto Google (możesz na nim posiadać wszystkie biznesowe usługi: Gmail, Google Analytics, Google Search Console). 2.  Następnie przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl/business/ i kliknij zielony przycisk Zacznij teraz:

3. Zostaniesz przekierowany do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Wpisz nazwę swojej firmy – najlepiej, żeby była to pełna nazwa działalności. Możesz postarać się przemycić słowa kluczowe, jeśli będą one naturalnie powiązane z Twoim przedsiębiorstwem, ale nigdy nie wpisuj nazw w stylu: Tanie dobre buty – sklep obuwniczy u Franka.

 

W kolejnym etapie wybierasz, czy:

  • posiadasz fizyczną siedzibę firmy, w której obsługujesz klientów,
  • wykonujesz usługi na miejscu u klienta.

Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję, Twoja wizytówka pojawi się w Google Maps pod konkretnym adresem. Gdy postawisz na drugą opcję, na profilu Google Moja Firma nie zostaną zamieszczone dane adresowe, a po osadzeniu wizytówki na stronie na mapce zaznaczy się obszar Twojej działalności.

Istnieje też oczywiście opcja nr 3 – świadczenie usługi w fizycznej lokalizacji oraz u klienta. Jeśli działasz w taki sposób, zaznacz pierwszą opcję – na późniejszym etapie dodatkowo dodasz obszar działalności.


Poniżej prezentujemy dwie ścieżki, które idą równolegle podczas zakładania wizytówki GMF.

Czy chcesz dodać lokalizację? – Tak!

5A) Uzupełnij dane adresowe:

  • ulicę i nr lokalu,
  • nazwę miejscowości i kod pocztowy.

6A). Zdecyduj, czy obsługujesz klientów poza swoją lokalizacją – czyli czy świadczysz usługi również u klienta. Jeśli wybierzesz tak, zostaniesz poproszony o wskazanie obszaru działania (patrz krok 5B).

Czy chcesz dodać lokalizację? – Nie!

5B) Wybierz obszar działania, wpisując np. dzielnicę miasta.

6B) Wybierz region, w którym prowadzisz działalność – do wyboru jest tylko kraj.


7. Wracamy do podstawowej ścieżki. Ustaw główną kategorię działalności. Niestety, Google nie daje pełnej dowolności – możesz wybrać jedynie jeden z rodzajów działalności z rozwijanej listy.

8. Dodaj nr telefonu (jeśli posiadasz numer stacjonarny, wpisz go zamiast numeru komórkowego) oraz adres firmowej strony internetowej.

9. Został ostatni etap – weryfikacja wizytówki.

Google informuje, że możliwe będzie wybranie formy weryfikacji, jednak w większości przypadków pozwoli nam jedynie na potwierdzenie konta za pomocą kodu PIN, który dojdzie do nas tradycyjną kartką pocztową wysłaną na adres działalności. Wpis adres do wysyłki kartki pocztowej, kliknij przycisk: Wyślij pocztą i poczekaj na list.

Inne opcje weryfikacji: https://support.google.com/business/answer/7107242#verify.

Do czasu potwierdzenia wizytówki, można nią zarządzać, wprowadzić dodatkowe informacje i zoptymalizować. Jednak dopiero po wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, otrzymamy dostęp do wszystkich funkcji, a nasza działalność pojawi się w Google Maps.

Pomocne linki:

Jak założyć Google Moja Firma? Zobacz webinar

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów 30.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów

Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt