Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

(aktualizacja 10.09.2019) / SEO
Artefakt Google Maps

1. W pierwszym kroku załóż konto Google (możesz na nim posiadać wszystkie biznesowe usługi: Gmail, Google Analytics, Google Search Console).
2.  Następnie przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl/business/ i kliknij zielony przycisk Zacznij teraz:

Zakładanie wizytówki GMF

3. Zostaniesz przekierowany do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Wpisz nazwę swojej firmy – najlepiej, żeby była to pełna nazwa działalności. Możesz postarać się przemycić słowa kluczowe, jeśli będą one naturalnie powiązane z Twoim przedsiębiorstwem, ale nigdy nie wpisuj nazw w stylu: Tanie dobre buty – sklep obuwniczy u Franka.

tworzenie wizytówki GMF
Google Moja Firma nazwa

4. W kolejnym etapie wybierasz, czy:

  • posiadasz fizyczną siedzibę firmy, w której obsługujesz klientów,
  • wykonujesz usługi na miejscu u klienta.

Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję, Twoja wizytówka pojawi się w Google Maps pod konkretnym adresem. Gdy postawisz na drugą opcję, na profilu Google Moja Firma nie zostaną zamieszczone dane adresowe, a po osadzeniu wizytówki na stronie na mapce zaznaczy się obszar Twojej działalności.

Istnieje też oczywiście opcja nr 3 – świadczenie usługi w fizycznej lokalizacji oraz u klienta. Jeśli działasz w taki sposób, zaznacz pierwszą opcję – na późniejszym etapie dodatkowo dodasz obszar działalności.

proces zakładania Google Moja Firma

Poniżej prezentujemy dwie ścieżki, które idą równolegle podczas zakładania wizytówki GMF.

Czy chcesz dodać lokalizację? – Tak!

5A) Uzupełnij dane adresowe:

  • ulicę i nr lokalu,
  • nazwę miejscowości i kod pocztowy.
dodawanie adresu wizytówki

6A). Zdecyduj, czy obsługujesz klientów poza swoją lokalizacją – czyli czy świadczysz usługi również u klienta. Jeśli wybierzesz tak, zostaniesz poproszony o wskazanie obszaru działania (patrz krok 5B).

tworzenie wizytówki Google Maps

Czy chcesz dodać lokalizację? – Nie!

5B) Wybierz obszar działania, wpisując np. dzielnicę miasta.

zakładanie google moja firma krok po kroku

6B) Wybierz region, w którym prowadzisz działalność – do wyboru jest tylko kraj.

Region działania

7. Wracamy do podstawowej ścieżki. Ustaw główną kategorię działalności. Niestety, Google nie daje pełnej dowolności – możesz wybrać jedynie jeden z rodzajów działalności z rozwijanej listy.

wybór kategorii GMF

8. Dodaj nr telefonu (jeśli posiadasz numer stacjonarny, wpisz go zamiast numeru komórkowego) oraz adres firmowej strony internetowej.

dane kontaktowe GMF

9. Został ostatni etap – weryfikacja wizytówki.

weryfikacja wizytówki

Google informuje, że możliwe będzie wybranie formy weryfikacji, jednak w większości przypadków pozwoli nam jedynie na potwierdzenie konta za pomocą kodu PIN, który dojdzie do nas tradycyjną kartką pocztową wysłaną na adres działalności. Wpis adres do wysyłki kartki pocztowej, kliknij przycisk: Wyślij pocztą i poczekaj na list.

adres do weryfikacji wizytówki
metoda weryfikacji wizytówki

Inne opcje weryfikacji: https://support.google.com/business/answer/7107242#verify.

Do czasu potwierdzenia wizytówki, można nią zarządzać, wprowadzić dodatkowe informacje i zoptymalizować. Jednak dopiero po wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, otrzymamy dostęp do wszystkich funkcji, a nasza działalność pojawi się w Google Maps.

potwierdzenie wizytówki GMF
Najnowsze artykuły na blogu:
SEO Content Marketing to skuteczne narzędzie zwiększania widoczności marki w internecie. Uważaj...
Do tej pory mogliśmy ustawiać atrybut follow lub nofollow w linkach wychodzących ze strony. Google...
Google Serach Console pozwala na dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki Google. Korzystaj z...
Google reaktywuje swój kanał na YouTube, przygotowując wideo poradniki dotyczące optymalizacji...
Google Analytics pozwala zbierać i analizować cenne dane, które pokazują efektywność prowadzonych...