Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSpis Treści
Weryfikacja Google zazwyczaj przyjmuje postać kilkucyfrowego kodu wysłanego na numer telefonu bądź adres e-mail w celu potwierdzenia tożsamości. Sytuacja ta najczęściej dotyczy samego konta Google, ale również wizytówki.
W przypadku konta Google prośba o weryfikację pojawia się w momencie logowania z innego urządzenia lub innej lokalizacji, a także podejrzanej aktywności na koncie bądź przy ważnych zmianach w jego ustawieniach. Taka weryfikacja ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników i ochronę danych.
Natomiast w przypadku wizytówki Google zazwyczaj wymaga wprowadzenie kodu w następujących sytuacjach:
Tworzenie nowego konta jest jednoznaczne z potwierdzeniem tożsamości poprzez kod weryfikacyjny – tego etapu nie da się pominąć. Podczas zmiany adresu firmy może pojawić się weryfikacja SMS bądź e-mail, ale są też przypadki, w których zmiana ta zachodzi bez konieczności wprowadzenia kodu weryfikacyjnego.
Google daje możliwość weryfikacji swojej firmy na kilka różnych sposobów. Należą do nich:
Weryfikacja za pomocą kartki pocztowej odbywa się zazwyczaj przy wstępnej weryfikacji nowego konta firmy. Kiedyś była to standardowa procedura, teraz coraz częściej jest to po prostu SMS bądź rozmowa głosowa. Przy wybraniu tej opcji podajesz adres, pod którym znajduje się firma, i w ciągu 14 dni kartka z kodem powinna być już u Ciebie.
Nic prostszego! Kod weryfikacyjny przychodzi na podany przez Ciebie numer telefonu bądź automat dzwoni do Ciebie i podaje kod, który musisz wpisać we wskazane na stronie wizytówki miejsce.
Na maila, którego wskazałeś w danych kontaktowych, przychodzi kod weryfikacyjny. Następnie postępujesz zgodnie ze wskazówkami. Tak samo prosta sprawa, jak w przypadku numeru telefonu!
Trochę bardziej skomplikowanym sposobem jest nagranie filmu zgodnie wytycznymi Google, podczas którego zaprezentujesz:
Rozmowa wideo wymaga wskazania takich samych elementów, jak podczas wyżej opisanego nagrywania filmu. Różnica jest taka, że tutaj wszystko dzieje się na żywo podczas rozmowy z pracownikiem Google.
Po każdym sposobie weryfikacji przychodzi moment, w którym należy wpisać kod weryfikacyjny i zakończyć proces. Jak to zrobić?
1. Wejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.
2. Przejdź do zakładki „Zarządzaj” → wyświetli Ci się lista wizytówek, do których masz dostęp → odnajdź firmę, do której posiadasz kod.
3. Przy firmie powinien być status „Oczekuje na weryfikację” oraz wezwanie do wpisania kodu→ przejdź na stronę weryfikacji i wpisz otrzymany kod.
4. To wszystko! Teraz już możesz w pełni korzystać z możliwości Google Moja Firma i być widocznym na mapach.
Weryfikacje za pomocą numeru telefonu bądź adresu e-mail zazwyczaj nie są kłopotliwe i nie wymagają podjęcia innych dodatkowych działań. Jednak w przypadku, kiedy wizytówka założona jest na numer telefonu, którego nie masz przy sobie bądź jest on już niedostępny, możesz po prostu wybrać inną opcję weryfikacji, a następnie zmienić w wizytówce numer telefonu na właściwy.
Są sytuacje, w których film bądź rozmowa wideo nie spełnią wytycznych z racji braku wystarczających dowodów na prowadzenie działalności pod tym adresem. Co zrobić w takim momencie? Jeżeli jest to ostatni możliwy sposób weryfikacji, niestety musisz przygotować firmę tak, aby wszystko było zgodne z kryteriami i wtedy ponownie umówić się na rozmowę bądź nagrać film. Natomiast jeżeli masz możliwość skorzystania z innych opcji weryfikacji – śmiało!
Jeżeli nie otrzymasz pocztówki w ciągu 14 dni od jej wysłania, sprawdź, czy masz dostępną możliwość ponownego wysłania kartki. Jeżeli sytuacja się powtórzy i nie otrzymasz żadnej z pocztówek, możesz skontaktować się mailowo z Supportem Google – doradcy odpisują stosunkowo szybko i można rozwiązać z ich pomocą nie jeden problem.
Weryfikacja wizytówki może okazać się problematyczna. W takich przypadkach zawsze warto kontaktować się z Supportem. Dlatego nie zwlekaj i skontaktuj się z doradcami Google poprzez ten link – https://support.google.com/. Opisz dokładnie problem, a jeżeli dysponujesz dodatkowymi informacji w formie zrzutów ekranu bądź identyfikatorów innych Twoich zgłoszeń w tej samej sprawie, koniecznie dołącz je do zgłoszenia. Im lepiej opisany problem, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania szybkiego rozwiązania. Jeżeli natomiast zgłoszenie będzie wymagało doprecyzowania, kontynuuj rozmowę w tym samym wątku mailowym.