Spis treści:
W polskiej wyszukiwarce Google zaobserwowaliśmy ponowne pojawienie się zakładki Zakupy. Jej poprzednie wersje zaimplementowane w innych krajach okazały się nie do końca trafione, w związku z czym amerykański gigant wciąż pracował nad ich udoskonaleniem. Obecna forma zakładki Zakupy stanowi mniej rozbudowaną alternatywę dla porównywarek cenowych i jest niezwykle zbliżona do wersji dostępnych np. w USA czy Niemczech. Za granicą funkcjonalność wdrożona została jakiś czas temu, w związku z czym obcojęzyczne wersje Zakupów posiadają większą liczbę opcji niż ich polski odpowiednik.
Dostępne funkcje zakładki z perspektywy konsumenta
„Zakupy” umożliwiają użytkownikom odnalezienie listy interesujących ich produktów już z poziomu wyszukiwarki Google. Dzięki opcji sortowania według ceny, sprzedawcy czy poszczególnych elementów użytkownik jest w stanie odnaleźć najbardziej interesujące propozycje produktów.
Po wspisaniu zapytania w wyszukiwarce zakładka „Zakupy” może pokazać się od razu na pasku opcji lub zostanie ukyta w przycisku „Więcej”. Po wybraniu zakładki, zostaniemy przeniesieni do listy produktów, która najbardziej odpowiada naszemu zapytaniu.
Jak łatwo zaobserwować, wytypowane linki sprzedawców są sponsorowane. Oznacza to, że internauta poszukujący konkretnych produktów z pozycji Zakupy otrzyma listę zaciągniętą z reklam PLA. To właśnie Product Listing Ads, a nie wyniki organiczne Google są źródłem informacji o wyświetlanych produktach. Jest to jeden z najważniejszych elementów odróżniających standardowe porównywarki od stosunkowo nowej funkcjonalności Google.
Funkcjonalność zakładki z perspektywy reklamodawcy
Dzięki zakładce Zakupy reklamodawca zyskuje większą szansę na dotarcie do potencjalnego klienta. Konsument ma bowiem możliwość natychmiastowego sprawdzenia ceny produktu, przeczytania o jego głównych parametrach bez przechodzenia do sklepu oraz porównania go z innymi artykułami tej samej kategorii. Aby pojawić się w PLA, należy zintegrować Centrum Sprzedawcy Google ze swoim kontem Adwords. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ranking ten nie jest typowany według słów kluczowych tak, jak wygląda to w przypadku Google Adwords. Tutaj kluczową rolę pełnią informacje na temat produktów i ich dopasowanie do zapytania internauty.
Również na naszym blogu
- Facebook vs Google Analytics
- Narzędzia do monitorowania użytkowników strony
- Tag UTM - jak stworzyć?
- Strona na Facebooku - błędy
- Twitter - jak działa?
- Strategia digital dla dewelopera
- Przykładowa strategia marketingowa
- Blog fotograficzny - jak założyć?
- Faktura za reklamę na FB
- Instagram - jak zdobyć followersów?
- Facebook emotikony
- Konkursy na Facebooku - przykłady
- Realizacja transmisji na żywo - firma w social media
- Artefakt blog: UX, czyli User Experience
- MVC wzorzec projektowy a Zend Framework
- Mobile friendly Google - test mobilności stron internetowych
- Jak zoptymalizować sklepy internetowe PrestaShop?
- Darmowy CMS do sklepu internetowego - charakterystyka CMS-ów open source
- Strony flash - trudności w pozycjonowaniu
- RWD - co to jest i do czego służy?
- Test My Site - Google udostępniło nowe narzędzie do sprawdzenia page speed i mobilności
- Tworzenie strony www - Drupal, czyli CMS na który warto zwrócić uwagę
- Wideo SEO jako skuteczne narzędzie promocji produktów i usług w internecie
- Jak pozycjonować film na YouTube, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców?