Zakładka Zakupy w wyszukiwarce Google - Blog Artefakt

Wielki powrót zakładki „Zakupy” w wyszukiwarce Google

/ SEO
optymalizacja e-sklepu

W polskiej wyszukiwarce Google zaobserwowaliśmy ponowne pojawienie się zakładki Zakupy. Jej poprzednie wersje zaimplementowane w innych krajach okazały się nie do końca trafione, w związku z czym amerykański gigant wciąż pracował nad ich udoskonaleniem. Obecna forma zakładki Zakupy stanowi mniej rozbudowaną alternatywę dla porównywarek cenowych i jest niezwykle zbliżona do wersji dostępnych np. w USA czy Niemczech. Za granicą funkcjonalność wdrożona została jakiś czas temu, w związku z czym obcojęzyczne wersje Zakupów posiadają większą liczbę opcji niż ich polski odpowiednik.

 

Dostępne funkcje zakładki z perspektywy konsumenta

„Zakupy” umożliwiają użytkownikom odnalezienie listy interesujących ich produktów już z poziomu wyszukiwarki Google. Dzięki opcji sortowania według ceny, sprzedawcy czy poszczególnych elementów użytkownik jest w stanie odnaleźć najbardziej interesujące propozycje produktów.

Zakładka Zakupy w Google

Po wspisaniu zapytania w wyszukiwarce zakładka „Zakupy” może pokazać się od razu na pasku opcji lub zostanie ukyta w przycisku „Więcej”. Po wybraniu zakładki, zostaniemy przeniesieni do listy produktów, która najbardziej odpowiada naszemu zapytaniu.

Lista produktów w zakładce Zakupy

Jak łatwo zaobserwować, wytypowane linki sprzedawców są sponsorowane. Oznacza to, że internauta poszukujący konkretnych produktów z pozycji Zakupy otrzyma listę zaciągniętą z reklam PLA. To właśnie Product Listing Ads, a nie wyniki organiczne Google są źródłem informacji o wyświetlanych produktach. Jest to jeden z najważniejszych elementów odróżniających standardowe porównywarki od stosunkowo nowej funkcjonalności Google.

 

Funkcjonalność zakładki z perspektywy reklamodawcy

Dzięki zakładce Zakupy reklamodawca zyskuje większą szansę na dotarcie do potencjalnego klienta. Konsument ma bowiem możliwość natychmiastowego sprawdzenia ceny produktu, przeczytania o jego głównych parametrach bez przechodzenia do sklepu oraz porównania go z innymi artykułami tej samej kategorii. Aby pojawić się w PLA, należy zintegrować Centrum Sprzedawcy Google ze swoim kontem Adwords. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ranking ten nie jest typowany według słów kluczowych tak, jak wygląda to w przypadku Google Adwords. Tutaj kluczową rolę pełnią informacje na temat produktów i ich dopasowanie do zapytania internauty.

Również na naszym blogu
Karty wyprzedanych produktów należy odpowiednio zoptymalizować, aby nie stracić efektów SEO i nie...
Właściciele e-sklepów oraz stron internetowych nierzadko udzielają odpowiedzi na setki tych samych...
Deweloper powinien promować swoją inwestycję mieszkaniową za pomocą social media. Sprawdź, jakie...
Relacja z wideokonferencji Google Marketing Live 2018. Sprawdź, jakie nowości w Google Ads pojawią...
Mobilna wyszukiwarka Google w lipcu 2018 została zaktualizowana o kolejny czynnik rankingowy -...