Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.01.2018 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Facebook zaktualizuje News Feed i doceni strony angażujące użytkowników

Facebook zaktualizuje News Feed i doceni strony angażujące użytkowników

Facebook ma odzyskać swój społecznościowy charakter. Pierwszym krokiem w kierunku zmian będzie aktualizacja News Feedu. Priorytet zyskają treści publikowane przez osoby prywatne, a mniej widoczne staną się posty firm i wydawców. Martwić nie muszą się jednak osoby zarządzające fanpage’ami, które skutecznie angażują użytkowników.

2018 rokiem zmian na Facebooku

W zeszłym roku pojawiła się informacja, że Facebook testuje rozwiązanie prowadzące do całkowitego „wyczyszczenia” News Feedu z firmowych stron. Treści publikowane przez fanpage miały zostać przeniesione do odrębnej sekcji Eksploruj (ang. Explore Tag). Administratorzy mogą jednak odetchnąć z ulgą. Profile marek czy firm nadal będą widoczne w głównym kanale aktualności, jednak pojawią się zdecydowanie rzadziej. Dlaczego?

Facebook powstał po to, by zbliżać ludzi i budować relacje. O pierwotnych funkcjach popularnego serwisu społecznościowego przypomniał Adam Mosseri w oficjalnym oświadczeniu. W tej samej publikacji szef News Feedu zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy portal wróci do swoich korzeni. Przeprowadzony zostanie update rankingu decydującego o kolejności wyświetlania aktualności. Dzięki niemu użytkownicy zyskają więcej możliwości interakcji z osobami, na których im zależy.

https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729/

Nowy News Feed – znajomi i rodzina na pierwszym miejscu

Według zaplanowanych zmian najwyżej w aktualnościach mają wyświetlać się treści od znajomych i członków rodziny. Chodzi nie tylko o posty publikowane przez konkretne osoby, ale także o materiały, które obserwowani użytkownicy udostępnili, polubili czy skomentowali. Taka modyfikacja została podyktowana chęcią poprawy komunikacji i interakcji. Jak wskazuje Mark Zuckerberg, w 2018 roku mają się liczyć przede wszystkim relacje między ludźmi.

Miejsce w kanale informacyjnym jest ograniczone, dlatego ze znacznie okrojoną widocznością w News Feedach użytkowników muszą się liczyć administratorzy profili komercyjnych, czyli m.in. wydawcy i firmy. Spadki zasięgu organicznego nie dotkną jednak wszystkich firmowych stron internetowych. Pozycje publikowanych treści będzie porządkował zmieniony algorytm Facebooka.

Komentarze, reakcje i udostępnienia z wyższym priorytetem

Wartością o największym znaczeniu dla przyszłych zmian ma być liczba użytkowników reagujących na komentarze i publikujących lub udostępniających treści. To na jej podstawie uda się wskazać artykuły czy wideo, które będą wyświetlane wysoko. Po wprowadzonych modyfikacjach, najlepiej będą pozycjonowane posty wywołujące rozmowy w komentarzach oraz zachęcające do dzielenia się wrażeniami z innymi.

Facebook zapowiada, że w przypadku nowych materiałów, algorytm przyzna priorytety, przewidując, czy publikowana treść ma szansę wystarczająco zaangażować użytkowników i inspirować do interesującej dyskusji. Prognozy powstaną na podstawie dotychczasowych interakcji w ramach danego fanpage’a.

Co ważne, firmowe strony mogą zapomnieć o taktyce tzw. engagement baitów, czyli sztucznego wywoływania interakcji. Popularny portal społecznościowy już od jakiegoś czasu zwalcza posty, które nawołują do oznaczania znajomych lub do kliknięcia w jeden z przycisków reakcji (np. like, serduszko, wow). Nowy algorytm będzie w stanie jeszcze lepiej wychwycić takie zachowania i zredukować ich zasięg.

Jak poradzić sobie ze zmianami na firmowym fanpage?

W wyniku przeprowadzonego update’u strony mogą zaobserwować spadki ruchu, zasięgu organicznego czy czasu wyświetlania wideo. Największe różnice odczują firmy publikujące treści na Facebooku, na które użytkownicy nie reagują. Wysokie pozycje w News Feedzie będą należały do marek generujących zaangażowanie. Firmy powinny więc opracować długoterminową strategię tworzenia contentu, który będzie oddziaływał na odbiorców.

W swoim oświadczeniu Adam Mosseri podpowiada wprost, z jakich narzędzi warto korzystać, aby podtrzymywać zainteresowanie użytkowników. Zdaniem pracownika Facebooka na szczególną uwagę zasługują np. transmisje wideo na żywo, które mogą zapewnić nawet sześć razy więcej interakcji niż zwyczajne filmy.

Duże znaczenie zdają się mieć również Grupy na Facebooku, gdzie ludzie chętnie odnoszą się do treści z publicznych postów. Niedawno administratorzy stron zyskali możliwość zarządzania własnymi grupami dyskusyjnymi w ramach fanpage’a – teraz mają szansę w pełni wykorzystać ich potencjał. Firmy lokalne mogą natomiast sięgnąć po eventy, które pomogą nawiązać kontakt z szerokim gronem użytkowników.

Rewolucja w sposobie prezentowania newsów ma dotyczyć wyników organicznych. Wciąż nie wiadomo, czy zapowiadane zmiany dosięgną również reklamodawców. Tworzenie postów sponsorowanych oraz kreowanie reklam na Facebooku może więc stanowić skuteczną broń w walce o zainteresowanie odbiorców.

Fani na Facebooku w centrum uwagi

Niezależnie od działań algorytmu, użytkownicy nadal mogą mieć realny wpływ na to, co wyświetla się w ich aktualnościach. Jeśli czują się szczególnie związani z daną firmą lub marką, mogą skorzystać z funkcji „Wyświetlaj najpierw”, aby zawsze w pierwszej kolejności mieć dostęp do publikowanych treści.

Osobom prowadzącym strony firmowe powinno więc szczególnie zależeć na tym, aby zwiększać zaufanie i wzmacniać relacje z fanami. W efekcie zaangażowanie odbiorców nie tylko przełoży się na lepszą widoczność w ramach serwisu, ale także pomoże zyskać entuzjastycznych ambasadorów marki.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt