Obraz przyciąga wzrok internauty i zachęca do zapoznania się z tekstem, dlatego w wielu artykułach zamieszczane są screeny i infografiki. Z grafiką możemy się także spotkać w mobilnych wynikach wyszukiwania – przy adresie URL wyświetla się miniaturka zdjęcia zmieszczonego na danej podstronie.
Miniaturki zdjęć pozostaną na stałe w mobile SERP?
W mobilnych wynikach wyszukiwania pojawiają się miniaturki obrazów przy adresie URL prowadzącym do danej strony. Grafika zostaje wyświetlona przy zapytaniach, które wskazują, że użytkownik poszukuje konkretnego produktu, np. kieliszków do wina. Taka funkcjonalność była już testowana w tym roku w sierpniu oraz w grudniu 2014 r.
Czy obrazki w wynikach organicznych w mobile zostaną już na stałe? Google na razie wstrzymuje się od komentarza na ten temat. Grafika z jednej strony zachęca do kliknięcia w dany adres URL, a z drugiej strony powoduje, że SERP stają się mniej czytelne. Z kolei dla właścicieli domen jest to możliwość na wyróżnienie się spośród konkurencji i zachęcenie do zapoznania się z ich ofertą.
Również na naszym blogu
- Jak zalogować się na konto Google?
- Software do analizy strony internetowej
- Liczba odwiedzin strony - jak sprawdzić?
- Facebook a Google Analytics - konwersje
- Ruch użytkowników na stronie www
- Linki UTM - jak przygotować?
- Co to jest bounce rate?
- Prowadzenie strony na Facebooku - najczęstsze błędy
- Reklama - Twitter
- Marketing inwestycji deweloperskich
- Grupy na FB
- Czym jest marketing szeptany?
- Pozycjonowanie strony - na czym polega?
- Pozycjonowanie - co daje promowanie fraz z długiego ogona?
- Słownik SEO: ruch na stronie
- Fraza kluczowa - co to takiego?
- Nazwy wyszukiwarek internetowych
- Jak zbudować zaplecze SEO?
- Jak przenieść firmę do internetu?
- Najlepsze marketplaces do prowadzenia sprzedaży online
- Artefakt blog: CMS open source
- User Experience UX - co to znaczy?
- Dobre praktyki programowania - jak uniknąć nadmiarowości kodu?
- Elementy tworzące kontroler w Zend Framework
- Nowy test optymalizacji mobilnej od Google