Keyword Planner dla zalogowanych użytkowników - Blog Artefakt

Keyword Planner tylko dla zalogowanych użytkowników

28.06.2016 / SEM
optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Keyword Planner służy do planowania kampanii w sieci wyszukiwania. Narzędzie pozwala na dobór fraz, które zapewnią ruch w serwisie, a co ważniejsze wzrost konwersji. Korzystają z niego zarówno marketerzy, jak i specjaliści SEO. Od niedawna aplikacja jest dostępna wyłącznie dla osób zalogowanych na konta AdWords.

 

Aktywuj kampanię!

Wielu użytkowników zauważyło na swoich kontach AdWords, że nie mogą użyć Keyword Plannera, pomimo że pozostają zalogowani. Dlaczego? Wyświetlił się komunikat informujący o konieczności posiadania aktywnej kampanii, by skorzystać z narzędzia. Można się domyślić, jakie reakcje wywołała ta wiadomość wśród internautów.

Keyword Planner

Źródło: https://twitter.com/GregGifford/status/743546520394436608

 

Google bardzo szybko zareagowało na zapytania twittujących użytkowników. Według zapewnień wyskakujący komunikat jest błędem i z Keyword Plannera można korzystać bez uruchomionej kampanii reklamowej. Wystarczy, że zalogujemy się na swoje konto AdWords, nawet jeśli nie jest ono aktywne i obecnie nie wykorzystujemy go do prowadzenia działań promocyjnych w sieci wyszukiwania.

Google

Źródło: https://twitter.com/adwords/status/743568083227451392?ref_src=twsrc%5Etfw

 

Jakie ma to konsekwencje dla branży SEO? Wielu specjalistów korzystało z aplikacji do określania słów kluczowych przy optymalizacji strony. W Keyword Plannerze można było sprawdzić popularność oraz konkurencyjność fraz. Ich użycie w treści strony, w znaczniku TITLE lub nagłówku H1 pozwalało osiągnąć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Posiadanie konta AdWords może zniechęcić do korzystania z narzędzia. A jeśli wyłącznie aktywna kampania pozwalałaby na porównanie zapytań, pozycjonerzy z pewnością zrezygnowaliby z googlowskiej aplikacji i poszukaliby konkurencyjnego narzędzia.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...