Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.07.2020 | czas czytania: 5 | SEO | autor: Artefakt

7 wskazówek, jak napisać stronę „O nas”

7 wskazówek, jak napisać stronę „O nas”

Wbrew pozorom podstrona „O nas” stanowi bardzo ważny element witryny internetowej. Szczególnie powinniśmy zwrócić na nią uwagę, gdy prowadzimy działalność e-handlową, ponieważ jest to jedyne miejsce, w którym potencjalny klient może dowiedzieć się trochę więcej o naszym sklepie. Dlatego treść powinna być dobrze skonstruowana i konkretna, aby zaspokoić głód wiedzy użytkownika. W tym wpisie podpowiadamy, jak napisać tekst na podstronę „O nas”, co powinien zawierać, a także czego należy unikać.

Czy każda firma potrzebuje podstrony z informacjami o firmie?

Tak, tak i jeszcze raz tak. Bez względu na rodzaj działalności czy branżę warto poświęcić kilkadziesiąt minut na stworzenie unikalnej treści zawierającej informacje dotyczące działalności firmy. „O nas” zwiększa wiarygodność prowadzonego biznesu, a także podnosi prestiż marki. Jeżeli nasze przedsiębiorstwo istnieje na rynku bardzo długo, np. 20 lat, korzystną opcją będzie stworzenie dodatkowej sekcji informacyjnej prezentującej historię, osiągnięcia, przełomowe momenty. Dedykowana podstrona opisująca firmę to możliwość pokazania się w jak najlepszym świetle w oczach potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych, dlatego warto wykorzystać tę szansę jak najlepiej.

O czym musisz pamiętać, pisząc treści do zakładki „O nas”?

Tworząc opis działalności przedsiębiorstwa, powinniśmy zadbać o kilka kwestii, które ułatwią napisanie przyciągającego uwagę tekstu.

1. Unikalność i oryginalność

Ze względu na fakt, że obecnie praktycznie każda firma ma swoją stronę internetową, treści umieszczone w zakładce „O nas” bardzo często są do siebie podobne lub nawet się duplikują. Dlatego warto zadbać o to, aby nasz tekst wyróżniał się na tle konkurencji. Cechą wspólną większości podstron „O firmie” jest brak emocji, a także brak konkretów. Nie ma nic gorszego niż umieszczenie zdań, które mogłyby znaleźć się na każdej innej witrynie w internecie.

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie na rynku.
  • Nasze usługi wykonujemy z dbałością o każdy szczegół.
  • Pracujemy na innowacyjnym, najlepszej jakości sprzęcie od solidnych, sprawdzonych dostawców.

To przykłady stwierdzań, których powinniśmy unikać, a zamiast nich skupić się na ważnych z punktu widzenia klienta informacji. Strona „O nas” powstaje z myślą o użytkownikach, dlatego powinniśmy się zastanowić nad jego potrzebami i oczekiwaniami, a jednocześnie przedstawić je w niebanalny sposób. Dobrze prezentują się ciekawostki czy statystyki, które w prosty, a przy tym w przystępny sposób przekazują kluczowe informacje. Warto poświęcić czas na stworzenie autentycznego oraz jedynego w swoim rodzaju opisu, który nie tylko odpowie na większość pytań odwiedzającego, ale też podkreśli charakter firmy.

skorzystaj-z-oferty

 

2. Rekomendacje

Strona „O nas” to dobre miejsce, żeby pochwalić się naszymi osiągnięciami, nagrodami czy wyróżnieniami. Wzmianka o sukcesach urozmaici  opis oferowanych usług. Nie należy zapominać także o pozytywnych opiniach od naszych partnerów czy klientów. Nic tak nie przekonuje potencjalnego klienta do zakupu, jak informacja, że ma do czynienia z wiarygodnym i rzetelnym przedsiębiorstwem. W przypadku gdy naszych zasług jest więcej niż kilka, warto rozważyć przeniesienie treści na nową podstronę, a w sekcji „O nas” zastosować wyliczenie lub skróconą wersję właściwego tekstu z odnośnikiem do podstrony z rekomendacjami.

3. Zespół

To część strony „O nas”, której nie może zabraknąć. Przedstawmy ludzi tworzących markę – pokażmy klientowi naszą ludzką twarz ;). Najlepiej sprawdzają się zdjęcia grupowe, a jeżeli nasz zespół liczy kilka osób, nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić w niej także indywidualne fotografie pracowników z krótkim podpisem. W przypadku firm zatrudniających ponad 10 osób lepiej zdecydować się na osobną zakładkę, a w „O nas” zamieścić ogólne informacje wraz z linkiem do dedykowanej podstrony. Kategorycznie odradzane jest stosowanie darmowych zdjęć, które mają udawać naszych współpracowników. To zabieg nie tylko nieprofesjonalny, ale też nieuczciwy wobec użytkownika, który może trafić na „naszego pracownika” na innej witrynie internetowej.

W zależności o prowadzonej działalności zdjęcia firmowe mogą być wykonane w różnych konwencjach. Oczywiście najbardziej uniwersalne rozwiązanie stanowi przedstawienie zespołu w strojach typu smart casual, jednak czasem warto postawić na przełamanie tego schematu. Właściciel przytulnej kawiarni czy restauracji wraz z pracownikami o wiele lepiej będzie się prezentował we wnętrzu lokalu podczas naturalnych czynności niż ustawiony na sztywno w garniturze na biały tle. Bez względu na to, na jaki styl zdjęć się zdecydujemy, powinniśmy powierzyć ich wykonanie profesjonalnemu fotografowi. Tylko wtedy zyskamy pewność, że całość będzie wyglądała estetycznie.

4. Spójność

Nie tylko zdjęcia z sesji muszą trzymać się obranej konwencji. Aby nasza strona prezentowała się profesjonalnie, każdy z jej elementów powinien do siebie pasować. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku zakładki „O nas”, która również nie może odstawać od pozostałych podstron pod względem stylistycznym oraz wizualnym. Tym samym jeżeli na naszej witrynie zamieszczone treści utrzymane są w poważnym tonie, nagłe przejście na „Ty” nie będzie dobrze się prezentować. To samo dotyczy zdjęć i grafik. Klienci, widząc niespójność, otrzymają sprzeczne sygnały, co obniży nasz profesjonalny wizerunek.

5. Storytelling

Jednym z pomysłów na oryginalne zaprezentowanie działalności jest storytelling. To sposób przedstawiania informacji w formie historii lub opowiadania, który ma wzbudzać w czytającym zaangażowanie oraz emocje. Aby storytelling miał sens, powinniśmy bazować na autentycznych wydarzeniach czy sytuacjach, bo nawet najmniejsze kłamstewka zaburzą cały wydźwięk tekstu. To dobre narzędzie to opisywania konkretnych projektów realizowanych dla klientów, ale też na opowiedzenie historii typu „od zera do milionera”. Najlepiej w opowiadaniu wypadają ciekawe anegdotki, a także zabawne sytuacje. To też świetny pomysł, aby odczarować schemat poważnego biznesmena i okazać nieco luzu.

6. Prostota

Chcąc zastosować się do wszystkich wymienionych rad, bardzo łatwo przesadzić z formami wyrazu. Zbyt rozbudowana strona „O nas” może być nużąca i przytłaczająca dla odbiorcy, przez co nie zapozna się z jej treścią. Dlatego warto zadbać o to, aby opis firmy był dość krótki i obfitował w potrzebne informacje. W przypadku rozbudowanych dziejów przedsiębiorstwa konieczność stanowi umiejętne podzielenie tekstu na części tematyczne. Powinniśmy także ograniczyć używanie specjalistycznych lub żargonowych słów, których klient najpewniej nie zna, co tylko utrudni mu zrozumienie opisu.

7. Atrakcyjne elementy dodatkowe

Oprócz zdjęć warto dodać na podstronie „O nas” atrakcyjne elementy, które przykują uwagę czytającego. Może to być np. film z życia firmy, animacja czy oś czasu ukazująca przełomowe momenty doprowadzające do rozwoju przedsiębiorstwa. Uzupełnieniem mogą być także wykresy czy statystyki prezentujące sukcesy i osiągnięcia. Innym pomysłem jest przedstawienie najważniejszych działań w formie mapy myśli.

Strona „O nas”, czyli postaw na szczerość

Zakładka opisująca działania i zakres usług firmy to niezbędny element każdej strony internetowej przedsiębiorstwa. Bez względu na to, czy zatrudniamy 2, czy 120 pracowników, warto zadbać, aby podstrona „O nas” była wykonana profesjonalnie, ale też odpowiadała na większość wątpliwości odbiorcy. Nie należy jednak przesadzać z oryginalnymi formami wyrazu, ponieważ osiągniemy efekt odwrotny do zamierzonego. Opis powinien być autentyczny, aby użytkownik poczuł, że może nam zaufać.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt