Jedną z nowości oferowanych w Google Adwords jest możliwość prowadzenia w sieci reklamowej kampanii budujących zaangażowanie. Ta forma reklamy została wprowadzona przez Google na polski rynek w 2013 r. i jest ona ciekawym rozwiązaniem zarówno do promowania nowych produktów, jak i jako element kampanii wizerunkowych, wzmacniających świadomość marki.
Reklamy budujące zaangażowanie (tzw. engagement ads) są dobrym sposobem na skupienie uwagi odbiorcy i wejście z nim w interakcję, gdyż ich wyświetlenie uzależnione jest od wykonania przez niego konkretnych czynności, takich jak najechanie kursorem na baner i pozostawienie go na nim przez minimum 2 sekundy lub dotknięcie reklamy na ekranie (w tabletach i komórkach). Aktywność odbiorcy powoduje wyświetlenie się kreacji reklamowej np. w postaci aktywnego katalogu produktów, filmiku wideo czy nawet gry interaktywnej.
Źródło: Oficjalne materiały Google
Opłata pobierana jest tylko wtedy, gdy użytkownik zaangażuje się w reklamę i wykona określoną czynność – wezwanie do działania, widoczne w treści reklamy (np. „Najedź kursorem, by rozwinąć” czy „Najedź i sprawdź gazetkę”). Takie rozwiązanie pozwala w dużym stopniu ograniczyć przypadkowe wyświetlenia reklam, co zwiększa skuteczność kampanii dla reklamodawców i eliminuje niechciane dla użytkowników wyświetlania.
Tego typu reklamy szczególnie dobrze sprawdzają się do prezentowania katalogów i tzw. gazetek reklamowych, prezentujących duży zestaw oferowanych produktów wraz z cenami. Po wykonaniu przez użytkownika określonej aktywności, zwykła reklama displayowa zamieniana jest np. w pełnoekranowy katalog produktów (Catalog Lightbox), który rozwija się na ekranie bez konieczności opuszczania strony. Reklamodawca może więc za pomocą atrakcyjnych, interaktywnych formatów zaprezentować to, co zwykle można było znaleźć dopiero na stronie docelowej.
Przykład reklamy typu Lightbox; Źródło: Oficjalne materiały Google
Dodatkową zaletą reklam budujących zaangażowanie jest możliwość ich precyzyjnego kierowania kontekstowego, czyli wyświetlania reklam na stronach związanych z określoną tematyką, powiązanych z daną branżą, itp.
Reklamy budujące zaangażowanie bardzo dobrze sprawdzają się również jako kampanie wzmacniające świadomość marki i zaangażowanie u dotychczasowych użytkowników. Poprzez zaawansowane formy graficzne reklamodawca może zachęcić użytkownika do wejścia w interakcję z marką.