Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.02.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Jak wypromować nowy produkt na Facebooku?

Jak wypromować nowy produkt na Facebooku?

Pragnąc wyróżnić się na tle konkurencji, najlepiej zaproponować coś, czego klienci do tej pory nie znali. Obecnie jednak trudno o tak innowacyjny produkt. Nie oznacza to jednak, że nie uda się zainteresować nabywców najnowszą ofertą. W celu przykucia uwagi podczas wprowadzania towaru na rynek doskonale sprawdzają się social media. Jak na Facebooku promować nowości, aby przekonać odbiorców, że są tym, czego akurat szukają? Kilka pomysłów podrzucamy w poniższym wpisie.

Opracowanie planu działania

Dopracowana strategia marketingowa powinna stanowić podstawę każdej kampanii. Choć zdarza się, że przypadkowo stworzona kreacja zyskuje w internecie popularność, dzieje się to niezwykle rzadko. Dlatego wyjątkowo istotną rolę odgrywa stworzenie szczegółowego planu, który uwzględni nie tylko samą realizację projektu, ale także sposób, w jaki będziemy mierzyć skuteczność reklamy.

W pierwszej kolejności należy zastanowić się, do kogo chcemy trafić z produktem. Rozważmy, kto należy do grupy docelowej oraz co interesuje odbiorców. Posiadając takie informacje, dużo łatwiej będzie zaprojektować kampanię oraz ocenić, czy przynosi ona zamierzone rezultaty. Warto pamiętać, by nie odbiegać zbytnio od głównych założeń marki – najnowsza reklama powinna korespondować z dotychczasową komunikacją na Facebooku, jak również pozostawać spójna z innymi publikowanymi na stronie wpisami, także wizualnie.

Wzbudzanie ciekawości

Zazwyczaj to, co ukryte, interesuje najbardziej. Przed przedstawieniem nowego produktu szerszej publiczności, dobrze zastanowić się nad poinformowaniem odbiorców, że szykujemy dla nich coś wyjątkowego. Może to być zwykły post mówiący o dacie premiery, jednak chcąc maksymalnie pobudzić ciekawość fanów, warto postawić na rozbudowaną kampanię teaserową, czyli nietypową, intrygującą i niezdradzającą meritum reklamę. Wśród popularnych praktyk w tym zakresie należy wymienić wykorzystanie chwytliwego hasła, które umieszcza się na grafikach lub w video wraz z datą, jednocześnie nie wyjawiając, czego dotyczy akcja. Aby podtrzymać zainteresowanie, należy regularnie publikować posty nawiązujące do sloganu.

Proces tworzenia zza kulis

Chcąc podkreślić, jak wyjątkowy jest najnowszy produkt, warto pokazać, ile pracy wymagało jego stworzenie. Publikowanie zdjęć lub wideo, na których widać zespół pracujący nad rozwiązaniem, wskazuje fanom, że premiera dotyczy czegoś, na co koniecznie trzeba poczekać. Dodatkowo pozwoli to odbiorcom lepiej poznać działania firmy oraz proponowany towar. Prezentując relację zza kulis, często zamieszcza się także krótki opis, informujący, co stanowiło inspirację do stworzenia projektu, z jakimi trudnościami podczas jego realizacji przyszło się zmierzyć oraz czym produkt wyróżnia się na tle konkurencji.

Hashtagi jako użyteczne narzędzie do budowania skojarzeń

Aby ułatwić odbiorcom szybkie znalezienie informacji o produkcie, warto wykorzystać hashtagi zawierające hasła zapadające w pamięć oraz nawiązujące do najnowszego projektu. To narzędzie pozwoli marce w prosty sposób namierzyć wszystkie posty dotyczące danej kampanii tworzone przez użytkowników, budować społeczność oraz wyszukiwać miejsca, w których wspomniano o premierze. Ważne, aby hashtag wyróżniał się i był unikalny.

Angażowanie odbiorców w proces tworzenia produktu

Przykutą teaserem uwagę odbiorców dobrze utrzymać, angażując ich w akcje związane z najnowszą ofertą. Dawanie szansy na podjęcie pewnych decyzji dotyczących nowego produktu sprawi, że nie tylko zapewnimy fanom rozrywkę, ale także znacznie zwiększymy ich zainteresowanie dniem premiery. Ludzie niecierpliwie wyczekiwać będą na asortyment, w którego tworzeniu brali udział. Wiele marek decyduje się na organizowanie konkursów, zachęcając na przykład do przesyłania sugestii dotyczących nazwy artykułu. W ten sposób odbiorcy nie tylko chętnie biorą udział w zabawie, ale również uważnie i regularnie sprawdzają pojawiające się na profilu wpisy.

Odliczanie

Zbliżając się do daty premiery, można dodatkowo budować napięcie, rozpoczynając odliczanie. Taką metodę wzbudzania zainteresowania praktykuje się na różne sposoby. Niektóre marki wykorzystują do tego cover photo, inni codziennie aktualizują zdjęcie profilowe, a pozostali publikują coraz to nowsze grafiki, informując fanów, ile czasu pozostało do wypuszczenia produktu na rynek. To doskonały sposób, aby utrzymać uwagę fanów, a także wzbudzić w nich odczucie, że czekają na coś naprawdę niesamowitego.

Oryginalny sposób na promocje

Warto pamiętać, że fani strony niekoniecznie śledzą posty marki w celu nabywania produktów. Dlatego należy zainteresować odbiorców ciekawym, wartościowym contentem. W tej roli doskonale sprawdzą się na przykład inspirujące video poradniki podkreślające wartości, które ze sobą niesie artykuł lub zaprezentują propozycje jego zestawienia czy wykorzystania. Im oryginalniejsze działania, tym lepiej – kreatywne pomysły pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji.

Przypominanie o produkcie

Jedna wzmianka o nowości to na Facebooku zdecydowanie za mało. Ten kanał social media ciągle aktualizuje wyświetlane posty, co może spowodować, że opublikowany wpis nie zostanie wyświetlony przez Twoich odbiorców bądź wiadomość nie utrwali się wystarczająco w ich świadomości. Warto stworzyć kilka różnych grafik dotyczących produktu. Dzięki temu odbiorcy nie znudzą się, trafiając po raz kolejny na post dotyczący tego samego wyrobu. Do popularnych sposobów należy ustawienie plakatu jako cover photo na profilu. To sprawi, że każdy odwiedzający w pierwszej kolejności zwróci uwagę na informację o nowości.

Chwalenie się opiniami

Nic nie stanowi lepszej formy reklamy niż recenzje zadowolonych klientów. Zdanie użytkowników zazwyczaj jest cenniejsze i bardziej wiarygodne dla potencjalnych nabywców niż obietnice marki. Internauci chętnie dzielą się opinią w mediach społecznościowych, dlatego po premierze warto śledzić, jak wypowiadają się na temat oferty, a następnie udostępniać ich posty.

Przedsiębiorstwa często chwalą się pozytywnymi opiniami na profilach oraz zachęcają do prezentowania zakupionych towarów, oznaczania profilu lub wykorzystywania stworzonego przez siebie hashtaga. To pozwala zainteresowanym dowiedzieć się, jak produkt wygląda i sprawuje się w rzeczywistości. Można także zdecydować się na zorganizowanie konkursu polegającego na ciekawym zaprezentowaniu towaru. Taka forma promocji sprawi, że  najnowsza oferta trafi do większej liczby osób.

Promowanie nowego produktu na Facebooku – podsumowanie

Nawet najlepszy produkt potrzebuje odpowiedniej reklamy. Właściwie przygotowana kampania zwiększy zainteresowanie ofertą, zapisując się w świadomości odbiorców. Wykorzystanie Facebooka w tym celu stanowi stosunkowo prosty oraz niezwykle skuteczny sposób na dotarcie do klientów. Aby premiera zapadła w pamięć, warto postawić na kreatywność i nieszablonowość, dzięki czemu można wyróżnić się na tle konkurencji. W kwestii promocji należy jednak pamiętać o innych kanałach social media oraz skupić się na pozostałych formach reklamy w internecie.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt