Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
22.05.2020 | czas czytania: 5:00 min | EPR | autor: Artefakt

Jak promować produkty ze sklepu online na Facebooku?

Jak promować produkty ze sklepu online na Facebooku?

Chcąc skutecznie zareklamować asortyment firmy, wiele marek decyduje się na działania promocyjne w social mediach. O ile w przypadku premiery produktów uwagę odbiorców da się przykuć na wiele sposobów, o tyle artykuły, będące w ofercie już od jakiegoś czasu, nie zaskakują. Dlatego też wzbudzanie nimi zainteresowania może okazać się sporym wyzwaniem. W jaki sposób zachęcić odbiorców do zakupów, wykorzystując Facebooka? Podpowiadamy w poniższym wpisie.

Określ odbiorcę i dostosuj komunikację

Przed przystąpieniem do działań należy poświęcić czas na analizę. Bez niej ryzyko, że nie przyciągniemy zainteresowanych naszą ofertą, wzrasta. Wiele marek na Faceboooku imponuje gawędziarskim stylem komunikacji. Swobodne wypowiedzi, często sprawiające wrażenie spontanicznych, w rzeczywistości stanowią element przemyślanej strategii opartej na dokładnym badaniu odbiorców.

To niezwykle ważne, aby podkreślić, jak istotną rolę na kanałach mediów społecznościowych odgrywa tone of voice (czyli ton komunikacji marki). Chcąc przykuć uwagę ofertą, należy dostosować język do odbiorców. Zanim podejmiemy się wrzucania postów, zastanówmy się, kim są nasi fani oraz ustalmy target. Na podstawie tych spostrzeżeń określmy głos marki. Jeżeli w przeszłości już wybraliśmy sposób komunikacji, postarajmy się, aby nasze wypowiedzi pozostawały spójne z dotychczasowymi  wpisami.

Oprócz tego warto przyjrzeć się konkurencji. Oceńmy działania sprawdzające się w ich przypadku, a także wypunktujmy wszelkie rozwiązania, które zawiodły.

Przygotuj strategię działania

Plan to kolejny niezwykle istotny aspekt działań w social mediach. Bez niego marka może stracić tożsamość, a chaotyczne posty okażą się niezrozumiałe, nie wywołają zamierzonych emocji, tym samym nie przyniosą pożądanego rezultatu. W strategii uwzględnić należy wcześniej przeanalizowane kwestie, czyli sposób komunikacji i charakterystykę odbiorców. Na ich podstawie można ocenić potrzeby fanów, a także stworzyć listę celów, które określonymi działaniami ma osiągnąć firma.

W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że nie ma jednego uniwersalnego przepisu na sukces. Choć istnieją różne sposoby na promocję, metody te nie zawsze dają gwarancję powodzenia. Tworząc plan działania, uwzględnij standardowe działania reklamowe, nie bój się jednak eksperymentować.

Śledź trendy

Monitoring trendów w social mediach to podstawa działań promocyjnych. Śledzenie tego, co aktualnie cieszy się zainteresowaniem oraz wykorzystywanie naszych spostrzeżeń dotyczących zachowania odbiorców w działaniach pokazuje, że przedsiębiorstwo stale dopasowuje się do oczekiwań klientów. Dzięki temu fani nie stracą zainteresowania stroną, a firma zyska renomę i przewagę na rynku. Należy pamiętać, że jeżeli Twoje przedsiębiorstwo nie wyjdzie z inicjatywą, z pewnością zrobi to konkurencja.

W kontekście promowania produktów z asortymentu trendy pomogą stworzyć przekaz promocji, który zwróci uwagę odbiorców. Jak zostało wspomniane, obecne w ofercie towary niekoniecznie zaskakują fanów strony, jednak ciekawa forma prezentacji produktów oparta na obserwacji tendencji reklamowych w branży zrobi wrażenie.

Wybierz płatne reklamy

Choć korzystanie z Facebooka, podobnie jak z innych kanałów mediów społecznościowych, nic nie kosztuje, warto mieć świadomość, że przeznaczając pieniądze na promowanie postów, znacznie zwiększamy swoje szanse na dotarcie do naszych klientów. Ryzyko, że oferta nie zostanie zauważona, wynika między innymi z algorytmu Facebooka – jeżeli uzna on treści za mało angażujące, publikację zobaczy jedynie mały procent fanów strony. Z tego powodu większość marek w strategii marketingowej uwzględnia budżet na tworzenie płatnych kampanii, co pozwala na skuteczne przypominanie klientom o proponowanych produktach.

Decydując się na płatne działania na Facebooku, do wyboru mamy kilka form reklamy – standardowy post sponsorowany, galerię, a także karuzelę zdjęć. Zdecydowana większość sklepów internetowych obecnych na platformie wybiera właśnie tę ostatnią metodę. Przyczyna jest prosta – karuzele generują znacznie większy ruch, a ich współczynnik klikalności na urządzeniach mobilnych okazuje się wyższy niż w przypadku pojedynczych grafik. Taka forma to także niezwykle łatwy sposób dla odbiorców na zaznajomienie się z ofertą – użytkownik przesuwa palcem okienka, a każde z nich po kliknięciu przenosi go na podstronę z prezentowanym artykułem.

Karuzela pozwala na umieszczenie do 10 zdjęć, gifów lub filmików w jednej reklamie. Sprawdza się szczególnie w sytuacji organizowania wyprzedaży. Doskonale zda egzamin także w przypadku przedsiębiorstw z bogatym asortymentem. Co więcej, reklama może pozytywnie wpływać na wizerunek – niekiedy marki tworzą kafelki, wykorzystując storytelling w prezentacji produktów, inni w okienkach wyjaśniają specyfikę działania artykułu, natomiast pozostali wkomponowują towary w tło nawiązujące do identyfikacji przedsiębiorstwa.

W celu stworzenia reklamy najlepiej wykorzystać Menadżera Reklam. W przeciwieństwie do przycisku „Promuj post” pozwala na dostosowanie kampanii do odbiorców oraz celu, który pragniemy osiągnąć.

Rozpocznij live sprzedażowy

Stwierdzenie, że na Facebooku filmy w większym stopniu zwracają uwagę użytkowników niż standardowe posty z grafikami, nie będzie zaskoczeniem. Od jakiegoś czasu jednak rosnącą popularnością cieszą się relacje na żywo. Wiele marek zauważyło potencjał w tym narzędziu, wykorzystując transmisje do prezentacji oraz sprzedaży produktów z oferty.

Warto zaznaczyć, że korzystanie z funkcji przesyłania strumieniowego w czasie rzeczywistym to sposób, które generuje niezwykle wysokie zaangażowanie odbiorców na profilu. W przypadku transmisji sprzedażowych oglądający mogą zaznajomić się z produktem, zadać pytania prowadzącemu relację, a także zdecydować się na kupno towarów w trakcie trwania nagrania.

Zadbaj o wsparcie

Aby pozostać w stałym kontakcie z odbiorcami, wiele marek decyduje się na wykorzystanie chatbotów. Wirtualny asystent to narzędzie, które nie bez powodu szybko zyskało popularność. Na Facebooku szczególnie chętnie wykorzystują je sklepy internetowe.

Zastosowanie chatbota zdecydowanie ułatwia proces zakupowy – niektóre firmy oferują nawet możliwość dokonania zakupu za jego pośrednictwem. Bot doskonale sprawdza się także jako wsparcie dla sprawnej obsługi klienta. Wykorzystując zautomatyzowane odpowiedzi w formie karuzeli, konsument szybko uzyska informacje dotyczące np. zwrotów bądź reklamacji.

W kontekście promowania oferty chatboty zdają egzamin jako narzędzia wspomagające reklamę produktów. Same mogą inicjować rozmowę z odwiedzającymi stronę, informując na przykład o wyprzedażach, najnowszych postach lub ciekawostkach dotyczących dostępnego asortymentu.

Zachęcaj do opinii

Warto pamiętać, że najlepszą i darmową reklamę mogą zrobić za nas nasi klienci, dzieląc się pozytywnymi opiniami. Dobrze chwalić się rekomendacjami, a jeszcze lepiej – pokazać, jak odbiorcy korzystają z nabytego u nas produktu.

Powszechna praktyka w social mediach to zachęcanie nabywców do tego, by pod postem prezentowali zdjęcia z zakupionym produktem lub wrzucali fotografie na własny profil, oznaczając stronę sklepu. Skuteczne rozwiązanie stanowi także stworzenie hashtagów oraz nakłanianie fanów do ich wykorzystywania. Dobry hashtag powinien być przede wszystkim unikalny i budzić skojarzenia z marką. Wykorzystując znaczniki, łatwo namierzymy osoby kupujące, nawiążemy z nimi interakcję oraz stworzymy społeczność. Zdjęcia, którymi podzielili się użytkownicy, za ich zgodą można także wykorzystać jako posty. Dzięki temu klient poczuje się ważny dla firmy, a marka zwiększy swoją wiarygodność.

Odpowiednia promocja kluczem do sukcesu

Działania na Facebooku to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod promocji w internecie, dlatego wiele marek decyduje się na posiadanie konta na platformie. Odpowiednio prowadzona strona może przyczynić się do wzrostu zainteresowania asortymentem. Należy jednak pamiętać, że Facebook nie jest narzędziem, które służy stricte do sprzedaży produktów. Komunikacja ma przede wszystkim działać na korzyść wizerunku marki. I choć lepsze poznanie firmy sprzyja dokonywaniu zakupów przez klientów, dobrze skupić się także na innych formach reklamy w sieci.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej
ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt