Facebook to portal, który wśród mediów społecznościowych cieszy się największą popularnością. Ponad 2,4 miliarda osób na świecie posiada profil na stronie, z czego 1,59 miliarda użytkowników dziennie jest aktywna (źródło: Facebook Newsroom). Serwis jednak nie tylko ułatwia kontakt z przyjaciółmi czy pozwala na przeglądanie ciekawych treści. To także potężne narzędzie reklamowe dysponujące gigantyczną bazą danych o użytkownikach. By skutecznie promować swoją działalność, warto skorzystać z Menedżera reklam, który oferuje firma Facebook. Jak krok po kroku założyć konto w aplikacji Facebook Ads?
Konto reklamowe na Facebooku a fanpage
Posiadanie strony biznesowej na Facebooku stało się obowiązującym standardem. Dzięki prowadzeniu fanpage’a możemy informować obserwujących nas fanów o najnowszych wydarzeniach z życia firmy. Znacznie ułatwia to także kontakt z klientami i pozwala na załączenie istotnych informacji o przedsiębiorstwie, takich jak numer telefonu czy dojazd do siedziby. Nie wszystkie marki posiadające stronę na FB zakładają jednak konto reklamowe, które służy do tworzenia kampanii i pozwala trafić do szerokiego grona odbiorców. Dzięki reklamom na Facebooku możemy docierać nie tylko do fanów strony, ale także do osób spoza kręgu obserwujących, których może zaciekawić nasz produkt lub usługa.
Zalety posiadania konta reklamowego
Podstawowe korzyści płynące z posiadania konta reklamowego to zasięg i prędkość działania. Odpowiednio zaprogramowana kampania Facebook Ads ma szansę dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych w szybkim czasie w oparciu o dane demograficzne, polubienia i działania na portalu. Potęga Facebooka tkwi przede wszystkim w ogromnej liczbie zarejestrowanych użytkowników. Według szacunków Mediakix każdy posiadacz profilu spędza na platformie średnio 35 minut dziennie, a dodatkowo serwis zachęca zalogowanych do różnych form aktywności. Zaangażowanie odbiorców nie tylko pozwala na określenie efektywności kampanii, ale służy także promowaniu postów.
Innym argumentem przemawiającym na korzyść reklam na Faceboku jest ich cena. Uruchomienie kampanii na portalu społecznościowym nie należy do najtańszych form promocji, jednak po analizie prędkości działania i zasięgu pozwala na szybkie osiągnięcie realnych korzyści. Stosunek efektów i możliwości do ceny to kolejna zaleta, płynąca z używania aplikacji Menedżera reklam.
Od czego należy zacząć zakładanie konta reklamowego na Facebooku?
Przed uruchomieniem konta reklamowego na portalu Facebook musimy wykonać kilka poniższych kroków.
1. Założenie konta prywatnego
W pierwszej kolejności powinniśmy założyć profil prywatny na Facebooku. Jego posiadanie to warunek rejestracji w Menedżerze reklam. Stworzenie konta nic nie kosztuje, ale wymaga podania danych osobowych. Niektórzy decydują się na założenie profilu fikcyjnego, należy jednak pamiętać, że jest to niezgodne z polityką portalu. Działania reklamowe możemy wdrażać z poziomu strony na Facebooku lub używając aplikacji Facebook Ads.
2.Wybór aplikacji do promocji
Choć korzystanie z zakładki „Centrum reklam”, którą znajdziemy w menu strony, wydaje się wygodniejsze, w rzeczywistości aplikacja Menedżera reklam otwiera przed nami dużo więcej opcji. Pozwala między innymi na obranie skonkretyzowanego celu reklamowego, dostosowanie budżetu, zwiększa opcje targetowania oraz umożliwia tworzenie postów, które nie pojawiają się w formie wpisów, a służyć będą wyłącznie reklamie. Co więcej, Menedżer reklam posiada także bardziej rozbudowane statystyki, pomocne w projektowaniu kolejnych kreacji.
3. Stworzenie własnej strony
Po założeniu własnego konta prywatnego możemy przystąpić do zakładania strony. By to zrobić, należy wybrać zakładkę „Strony” w bocznym menu na stronie głównej, a następnie „Utwórz stronę”. Na tym etapie do wyboru mamy dwie opcje: możemy stworzyć fanpage firmy lub marki albo utworzyć „społeczność” lub profil osoby publicznej.