Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.01.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Udostępnianie konta reklamowego Facebook Ads agencji reklamowej krok po kroku

Udostępnianie konta reklamowego Facebook Ads agencji reklamowej krok po kroku

Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową w zakresie prowadzenia płatnych kampanii Facebook Ads, pierwszym etapem jest opracowanie strategii reklamowej. Jej realizacja wymaga udostępnienia facebookowego konta reklamowego, które specjalista będzie chciał dodać do Menedżera firmy, narzędzia ułatwiającego zarządzanie płatną promocją na FB. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, skorzystaj z naszych instrukcji nadawania dostępów do Facebook Ads.

Jaki poziom dostępów możemy nadać do konta reklamowego? Rodzaje ról i poziomy uprawnień w Facebook Ads

Dodając nowego użytkownika do naszego konta Facebook Ads, mamy do wyboru 3 poziomy ról, charakteryzujące się innym zakresem uprawnień.

  1. Administrator konta reklamowego:
    • Tworzenie, edycja, wyświetlanie reklam,
    • Edycja metod płatności,
    • Zarządzanie uprawnieniami administratorów.
  2. Reklamodawca konta reklamowego:
    • Przeglądanie i edytowanie reklam,
    • Konfiguracja reklam z wykorzystaniem przypisanej metody płatności.
  3. Analityk konta reklamowego:
    • Wyświetlanie reklam i raportów.

Agencja marketingowa do zarządzania reklamami potrzebuje dostępów na poziomie co najmniej reklamodawcy konta reklamowego. Rolę analityka można przydzielić osobie przeprowadzającej audyt prowadzonej kampanii albo oceniającej jej efektywność.

Należy pamiętać, że osoba lub firma, której chcemy udostępnić konto reklamowe, musi posiadać konto na Facebooku. Nie będąc użytkownikiem najpopularniejszego portalu społecznościowego, nie można prowadzić płatnych kampanii Facebook Ads.

Nadawanie dostępów do konta reklamowego na Faceboook Ads – 3 możliwości

Konto FB Ads można udostępnić innym użytkownikom na 3 sposoby. Pierwsza oraz druga metoda polegają na samodzielnym dodaniu agencji kolejno do Menedżera reklam oraz do Menedżera firmy. Trzecią możliwością jest akceptacja zaproszenia od specjalisty Facebook Ads, co powoduje dodanie naszego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera firmy. Poniżej wyjaśniamy wszystkie opcje.

Dodawanie użytkowników do konta Facebook Ads i Menedżera reklam

  1. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku.
  2. Przejdź do ustawień Menedżera reklam, najlepiej klikając w ten link: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings. Znalezienie odnośnika do konta reklamowego z poziomu fanpage’a jest dość czasochłonne. Możesz zostać poproszony o ponowne wpisane hasła.
  3. W sekcji Role na kontach reklamowych kliknij niebieski przycisk Dodaj osoby.

  1. Pojawi się ekran dodawania użytkowników. Wpisz dane osoby/agencji, która poprowadzi kampanie Facebook Ads.

  1. Wybierz rolę, czyli poziom uprawnień dla nowego użytkownika.
  2. Potwierdź swój wybór. Gotowe! Specjalista ds. Facebook Ads może zabrać się za optymalizację reklam.

Jeśli współpracujesz z freelancerem lub z małą firmą PPC, ten sposób nadania dostępów sprawdzi się w zupełności. Większe agencje najczęściej korzystają z Menedżera firmy, za pomocą którego administrują kontami swoich klientów.

Udostępnianie dostępu do Menedżera firmy

Jeśli założyłeś firmowe konto reklamowe, możesz dodać swojego agencyjnego partnera do Facebook Ads. W tym celu skorzystaj z poniższej instrukcji.

  1. Przejdź do Menedżera firmy, najlepiej korzystając z linka: https://business.facebook.com/settings/.
  2. Kliknij trzy poziome kreseczki.
  3. W horyzontalnym menu przejdź do ostatniej kolumny i wybierz Ustawienia firmowe.

  1. Z sekcji Użytkownicy, którą znajdziesz po lewej stronie, wybierz zakładkę wybierz zakładkę Partnerzy.
  2. Wybierz opcję Partner do udostępnienia zasobów.

  1. Pojawi się okienko pozwalające na dodanie identyfikatora firmy partnera – będzie to ID otrzymane od agencji marketingowej.

  1. Następnie należy wybrać zasób (konto reklamowe) oraz poziom uprawnień nadawanych partnerowi.

  1. Agencja powinna już móc zarządzać Twoim kontem reklamowym.

Ten sposób dodawania uprawnień wymaga posiadania konta Menedżera firmy oraz uzyskania od agencji identyfikatora firmy. Jeśli nie masz jednej albo obu z tych dwóch rzeczy, skorzystaj z trzeciej metody nadawania dostępów.

Akceptacja prośby o nadanie dostępów do konta Facebook Ads

To najprostszy sposób udostępnienia swojego konta reklamowego agencji. Wystarczy, że podasz ID konta reklamowego i zaakceptujesz otrzymane zaproszenie.

Gdzie znajduje się identyfikator konta reklamowego – ID Menedżera reklam?

Identyfikator swojego konta reklamowego znajdziesz w Menedżerze reklam w zakładce Ustawienia -> Ustawienia, dostępnej pod linkiem: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/information/. W sekcji Konfiguracja konta reklamowego pojawi się ID Twojego konta. Skopiuj je i przekaż agencji, z którą rozpoczynasz współpracę.

Specjalista Facebook Ads doda numer Twojego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera Firmy. Aby potwierdzić nadanie dostępów, Facebook wyśle Ci powiadomienie informujące o dodaniu Twojego konta przez agencję.

Jeśli przegapisz powiadomienie, znajdziesz je w Menedżerze reklam w zakładce Ustawienia -> Ustawienia.

Na prośbę o przyznanie dostępów należy odpowiedzieć. Kliknij Zezwól firmie XYZ na dostęp do mojego konta reklamowego, aby potwierdzić współpracę.

Gotowe! Agencja może już zarządzać Twoimi kampaniami.

Usuwanie dostępów do konta Facebook Ads

W przypadku gdybyś chciał się rozstać z agencją administrującą płatną promocją na Facebooku, nie musisz obawiać się, że po zakończeniu współpracy specjaliści nadal będą mieć dostęp do Twojego konta reklamowego. Po przejściu w Ustawienia -> Ustawienia w Menedżerze reklam w sekcji Role na stronie w każdym momencie możesz usunąć niechcianych użytkowników.

Usuwanie użytkowników jest możliwe również z poziomu Menedżera firmy.

W przypadku pomyłki – ponownie będziesz musiał skontaktować się z agencją i poprosić o ponowne dodanie Twojego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera firmy.

Udostępnianie konta Facebook Ads – podsumowanie

Współpracując z naszymi klientami w zakresie prowadzenia płatnych kampanii na Facebooku, samodzielnie dodajemy konta reklamowe do naszego Menedżera firmy. To najwygodniejsza metoda i dla nas, i dla właścicieli biznesów, którzy najczęściej nie mają czasu na wyklikiwanie kilkunastu opcji na swoim koncie Facebook Ads.

Chciałbyś zwiększyć efektywność płatnej promocji na Facebooku? Jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapoznaj się z naszą ofertą i przygotuj swój numer ID, abyśmy mogli błyskawicznie rozpocząć współpracę!

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej
dane liczbowe 16.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak stworzyć plan marketingowy, który przyniesienie korzyści?

W 2025 roku skuteczny plan marketingowy to nie tylko dokument — to dynamiczne narzędzie, które decyduje o przewadze konkurencyjnej. Według raportu Nielsen, aż 72% globalnych marketerów planuje zwiększyć budżety reklamowe, koncentrując się na kanałach cyfrowych, takich jak CTV, wyszukiwarki i media detaliczne. Jednocześnie 91% specjalistów uznaje marketing oparty na danych za istotny dla osiągnięcia sukcesu, a 70% liderów biznesu przewiduje, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje personalizację i doświadczenia klientów w ciągu najbliższych lat. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku stworzyć plan marketingowy, który nie tylko odpowiada na te wyzwania, ale także przynosi realne korzyści biznesowe. Czytaj więcej
wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt