Trzy lata temu został uruchomiony program Google Partners. Firmy świadczące usługi z zakresu marketingu internetowego miały możliwość zdobycia certyfikatu potwierdzającego ich doświadczenie i umiejętności w prowadzeniu kampanii reklamowych. Wszyscy na tym korzystali: klienci bez obaw mogli wybrać sprawdzoną agencję, usługodawcy zwiększali swoje kompetencje oraz zakres działalności, a Google było zadowolone z rozwoju sieci partnerskiej. Aby wyróżnić najlepsze firmy, gigant z Kalifornii postanowił wprowadzić specjalizacje i nowy poziom certyfikacji – Premier Partner.
Specjalizacje partnerskie
Celem specjalizacji jest ułatwienie znalezienia agencji, zajmującej się świadczeniem określonych usług. Klienci precyzują swoje potrzeby i w wyszukiwarce pojawiają się tylko ci partnerzy, którzy będą w stanie spełnić ich wymagania. Dzięki temu krócej trwa proces wybierania firmy do współpracy.
Partnerzy Google mogą otrzymać następujące specjalizacje:
- Reklama w sieci wyszukiwania,
- Reklama mobilna,
- Reklama wideo,
- Reklama w sieci reklamowej,
- Reklama w Zakupach Google.
Aby móc pochwalić się specjalizacją z danego zakresu, należy spełnić poniższe wymagania:
- Co najmniej 1 pracownik firmy musi uzyskać certyfikat potwierdzający znajomość wybranej usługi AdWords,
- Przedsiębiorstwo powinno posiadać specjalistyczną wiedzę z obszaru wybranej specjalizacji,
- Suma wydatków poniesionych w ciągu 90 dni na usługę z danej specjalizacji przewyższa 10 000 USD lub równowartość tej kwoty w lokalnej walucie.
Przed przyznaniem specjalizacji Google analizuje także poziom wiedzy i doświadczenia danego Partnera, zwracając uwagę na zrealizowane kampanie, zadowolenie klientów, wartość zakupionej powierzchni reklamowej w sieci wyszukiwania.
Najlepsi z najlepszych, czyli Premier Google Partner
Oprócz specjalizacji partnerskich agencje mogą liczyć na przyznanie certyfikatu Premier Google Partner. Otrzymują go tylko najlepsze firmy, które mogą już pochwalić się AdWords Certified Partner. To wyróżnienie kierowane jest do partnerów prowadzących kampanie dla małych i średnich przedsiębiorstw, czyli najbardziej wartościowej grupy klientów dla kalifornijskiego giganta. Zapowiadany redesign panelu AdWords z pewnością odstraszy przedsiębiorców od samodzielnego zarządzania kampaniami, więc tutaj swoją wiedzą powinny wykazać się firmy świadczące usługi SEM na naprawdę wysokim poziomie.
Firmy, które otrzymają status Premier, będą mogły skorzystać z dodatkowych przywilejów. Google gwarantuje: udział w szkoleniach i treningach dla kadry kierowniczej, wsparcie techniczne, możliwość korzystania z dedykowanego konta, oferty promocyjne, zaproszenia na wydarzenia branżowe, konkursy, konferencje.
Jednak posiadanie certyfikatu Premium to przede wszystkim wzrost prestiżu i możliwość pozyskania nowych klientów. W wyszukiwarce sieci partnerskiej przy nazwie firmy pojawi się nowe, czerwone logo potwierdzające wysokie kompetencje i profesjonalizm. To już samo w sobie powinno zachęcić do zapoznania się z ofertą usług danej agencji marketingowej.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak uzyskać status Partnera Google, zerknij na stronę: https://support.google.com/partners/answer/3126965.
Również na naszym blogu
- Jak rozpocząć pisanie artykułów do internetu na nowe strony?
- Skuteczny marketing w małej firmie
- Audyt UX - jak przeprowadzić?
- Bounce rate - co to jest za metryka?
- Darmowe próbki - jak na nich zarabiać?
- Negatywne komentarze - jak na nie reagować?
- Pomysł na bloga - skąd czerpać?
- Wiadomości Google Moja Firma - funkcja SMS
- Big data marketing - na czy polega?
- Jak zmienić wygląd strony internetowej bez szkody dla SEO?
- Niedziałająca mapka Google - jak naprawić?
- Plik xml co to jest i do czego służy?
- Co robić, jeśli mapka Google nie działa poprawnie na stronie?
- Google – weryfikacja strony przez metatag
- Duplicate content – jak sprawdzić czy treść na stronie się duplikuje?
- Wdrożenie zakładki Google „Zakupy” w Polsce
- Wirus na stronie a komunikat Google
- Przeglądarka Mozilla a SEO – ważne wtyczki i rozszerzenia
- Analiza SEO online – jak korzystać z rozszerzenia Lighthouse?
- Zdejmowanie filtra Google – usuwanie kary krok po kroku
- Dlaczego współczynnik konwersji spada
- Internetowy sklep a SEO – co zrobić, gdy zabraknie produktu?
- Pozycjonowanie a apteki internetowe - czy to jest legalne?
- Dostępność domen z rynku wtórnego - gdzie sprawdzić?