Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

25.11.2024 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Kupony Google Ads – rodzaje i zasady dystrybucji

Kupony Google Ads – rodzaje i zasady dystrybucji

Kupony AdWords to nic innego jak forma zachęty do korzystania z systemu reklamowego Google, czyli Google AdWords. Bonusy różnią się od siebie wysokością przyznawanego gratisu oraz sposobem ich dystrybucji. W niniejszym artykule postaramy się bliżej przedstawić rodzaje kuponów oraz sposoby ich otrzymania.

Historia i ewolucja kuponów Google Ads

Historia kuponów Google Ads sięga początków XXI wieku, kiedy to firma zdecydowała się wprowadzić innowacyjne narzędzie promocyjne dla swoich reklamodawców. Ewolucja tego rozwiązania przebiegała równolegle z rozwojem technologii oraz zmieniającymi się potrzebami rynku.

Początkowo, kody rabatowe były przekazywane jedynie przez tradycyjną pocztę, jednak z biegiem czasu zaczęto je dostarczać również za pomocą Internetu. Wraz z upowszechnieniem się smartfonów i aplikacji mobilnych (korzysta z nich, jak podaje IAB, 88% internautów), kody zyskały jeszcze większą popularność, a ich wykorzystanie stało się prostsze i bardziej intuicyjne. Dziś kupon Google Ads to nie tylko sposób na oszczędności, ale również narzędzie budowania lojalności klientów oraz pozyskiwania nowych odbiorców.

Jakie są rodzaje kuponów AdWords? Jak uzyskać kupon od Google?

Możemy podzielić kupony na 2 rodzaje:

  1. Otrzymywane bezpośrednio od Google,
  2. Pozyskane za pośrednictwem Ceryfikowanych Partnerów Google AdWords.

Najprostszym sposobem jest założenie konta i zwrócenie się bezpośrednio do Google z prośbą o otrzymanie doładowania. Można to zrobić za pomocą poniższego formularza: http://www.google.pl/adwords/coupons/.

Zaletą takiej ścieżki kodu promocyjnego Google jest przede wszystkim wygoda – nie potrzebujemy korzystać z żadnych pośredników, czyli agencji AdWords. Wadą jest wysokość doładowania – jest to „tylko” 200 zł.

Kody zawierające doładowanie od Google można otrzymać również po założeniu konta AdWords lub Analytics, gdzie w ramach zachęty do reklamowania wysyłane są maile z promocją.

Należy również pamiętać, że otrzymany kod promocyjny od Google musimy koniecznie wprowadzić nie później niż 14 dni od założenia konta AdWords. Kupon jest jednorazowy, nie możemy ponownie wygenerować i aktywować kolejnych kodów uprawniających nas do zniżki na kampanie reklamowe.

Kupony „agencyjne”

Agencje SEM, będące partnerami Google, mają możliwość dystrybucji następujących kuponów:

  • 250 PLN,
  • do 600 PLN.

Kupon Adwords 250 zł to praktycznie ten sam kupon, który można otrzymać bezpośrednio od Google. Jedyna różnica to wspomniana wysokość doładowania. Bonus AdWords jest przyznawany po wydaniu min. 100 zł za pośrednictwem Agencji.

Natomiast kupon Google AdWords o wartości nawet 600 zł jest przyznawany wyłącznie Google AdWords Partner, którzy odpowiadają za ich dystrybucję. Klienci mogą otrzymać kod promocyjny za pośrednictwem Agencji. Wartość bonusu dodawana jest automatycznie w ciągu 30 dni. Google AdWords kupon należy dodać do 14 dni od momentu założenia konta. Środki muszą być przeznaczone na organizację kampanii reklamowych.

Jak zdobyć kupon?

Aby ubiegać się o kupon Google Ads przez agencję partnerską, należy wykonać kilka prostych kroków.

  1. Zidentyfikuj odpowiednią agencję partnerską, która posiada doświadczenie w zarządzaniu kampaniami reklamowymi w Google Ads. Następnie, skontaktuj się z agencją i przedstaw swoje potrzeby oraz cele reklamowe.
  2. Zapoznaj się z propozycją współpracy oraz informacjami na temat dostępnych kuponów promocyjnych.
  3. Zaakceptuj ofertę, podpisz umowę z agencją i przekaż niezbędne dane do założenia konta reklamowego.
  4. Czekaj, aż agencja uruchomi kampanię reklamową, wykorzystując otrzymany kupon Google Ads.

Pamiętaj, że korzystanie z kuponów promocyjnych może przyczynić się do oszczędności oraz zwiększenia efektywności Twoich działań marketingowych.

Jakie są strategie optymalnego wykorzystania kuponu?

Strategie te polegają na efektywnym planowaniu i zarządzaniu kampaniami reklamowymi w celu maksymalizacji zysków. Kluczowe elementy takiej strategii obejmują: staranne dobieranie słów kluczowych,

  • tworzenie angażujących i przekonujących reklam,
  • monitorowanie wyników,
  • optymalizację budżetu.

Warto również skupić się na celowaniu geograficznym, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, oraz wykorzystać narzędzia analityczne do analizy efektywności kampanii. Dzięki tym działaniom możliwe jest osiągnięcie lepszych rezultatów przy niższych kosztach. Możesz wtedy w pełni wykorzystać potencjał kuponu AdWords.

Kiedy można otrzymać kupony AdWords?

Google nie rozdaje kodów promocyjnych przez cały czas. W ramach specjalnych ofert można otrzymać bonus i go aktywować. Należy więc śledzić aktualności Google AdWords lub poprosić agencję SEM o przyznanie kuponu, kiedy będzie to możliwe. W ten sposób możemy także otrzymać o wiele większą kwotę doładowania.

Warto wiedzieć, że logując się do panelu Google AdWords nie tak prosto jest znaleźć okienko, za pośrednictwem którego aktywujemy AdWords kupon. Należy kliknąć w umieszczoną w prawym górnym rogu ikonkę:  . Rozwinie nam się większe menu, wtedy należy wejść w Płatności. Wyświetlą się 3 pola: „Aktualne saldo”, „Metoda płatności” oraz „Profil”. Klikamy w środkowe okno, a następnie odszukujemy zakładkę „Zarządzaj kodami promocyjnymi”. Tutaj możemy już aktywować otrzymany AdWords kupon.

Jakie są najczęstsze problemy i ograniczenia przy korzystaniu z kuponów? Alternatywne opcje

Jak już wcześniej zostało wspomniane, z kodów promocyjnych mogą skorzystać wyłącznie nowi użytkownicy Google AdWords oraz posiadacze nieaktywnych od dłuższego czasu kont. Każdy reklamodawca ma możliwość wykorzystania tylko jednego kuponu. Warto wiedzieć, że wartość dofinansowania nie może być w żaden sposób przeniesiona na innego klienta, sprzedana lub wymieniona na inny rodzaj usług. Tylko tak można wykorzystać kupony Google.

Alternatywy dla kuponów Google Ads obejmują różnorodne formy wsparcia finansowego, które mogą pomóc w efektywnym promowaniu swojej działalności. Jedną z nich są zniżki sezonowe, które pozwalają na korzystanie z usług reklamowych w niższej cenie w określonym czasie, np. w okresie świątecznym.

Inną formą wsparcia są oferty specjalne Google, które obejmują promocje i pakiety usług dostosowane do potrzeb konkretnej branży lub grupy klientów. Wykorzystując te opcje, przedsiębiorcy mogą osiągnąć lepsze rezultaty w promocji swojej firmy, jednocześnie oszczędzając środki przeznaczone na marketing.

Jak działają kupony Google? Korzystanie z kuponów Google – podsumowanie

Warto pomyśleć nad podjęciem współpracy z Certyfikowanym Partnerem Google, który może „obdarować nas” kodem promocyjnym o wartości do 600 zł. Oferta Google Ads jest zatem bogata. Taka kwota wspierająca nasz budżet reklamowy z pewnością przyczyni się do realizacji celów biznesowych i odniesienia sukcesu. Warto śledzić promocje kuponów Google.

 

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt