Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
02.02.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Zakładanie konta Google AdWords (Google Ads)

Zakładanie konta Google AdWords (Google Ads)

Jak zapewne wiesz, obecność firmy w Internecie jest w dzisiejszych czasach niezbędna, aby dotrzymać kroku dynamicznej konkurencji. Dzięki platformie Google AdWords reklamy Twojej firmy mogą wyświetlać się w wyszukiwarce oraz sieci partnerów Google w prosty i przejrzysty sposób. Jeżeli chciałbyś w pełni wykorzystać ogromne możliwości jakie daje konto AdWords najlepiej jest powierzyć jego prowadzenie wykwalifikowanym specjalistom. Zacząć możesz jednak od najprostszego kroku, jakim jest założenie konta Google AdWords.

 

Google AdWords logowanie

Do zalogowania się na konto Google AdWords potrzebny jest adres e-mail. W tym celu możesz użyć już istniejącego adresu lub stworzyć nowy. Logowanie w Google Adwords jest równoznacznie z założeniem nowego konta Google, dzięki któremu zarządzać możesz wszystkimi usługami Google za pomocą jednego loginu i hasła. Pierwszym krokiem jest zatem stworzenie takiego konta. W tym celu należy wejść na mail.google.com i kliknąć Utwórz konto:

Tworzenie konta Gmail

Następnie wypełnić trzeba formularz rejestracyjny, wybrać login oraz hasło. Po zgodzeniu się na warunki korzystania z usług Google oraz weryfikacji konta poprzez sms lub połączenie telefoniczne można korzystać już z konta Gmail.

Kolejnym krokiem jest przejście na stronę adwords.google.com i zalogowanie się na ten sam login i hasło, które zostały utworzone w pierwszym kroku.

Konfiguracja konta AdWords (Google Ads)

Panel startowy programu Google AdWords (Google Ads) pomaga w 4 prostych krokach skonfigurować konto oraz utworzyć pierwszą prostą kampanię. Na początek podać należy adres witryny firmy oraz zaznaczyć pole, w którym zgodzimy się (lub nie) na otrzymywanie od Google spersonalizowanych porad dotyczących konta oraz kampanii. W tym momencie przechodzi się do tworzenia pierwszej kampanii:

Tworzenie kampanii AdWords

Pierwszą ważną sprawą podczas tworzenia kampanii jest wysokość budżetu miesięcznego. Należy zastanowić się tutaj ile środków miesięcznie chcemy przeznaczać na reklamę AdWords oraz ustalić budżet dzienny.

Drugą kwestią jest wybór obiorców docelowych kampanii. Reklamy można kierować według lokalizacji geograficznej, sieci wyszukiwania lub/i reklamowej oraz słów kluczowych. To pole ma kluczowe znaczenie, ponieważ na tym opierać się będzie kampania. W ten sposób ustala się grupę odbiorców naszych reklam. W sieci wyszukiwania, czyli wyszukiwarce Google pojawiać się mogą jedynie reklamy tekstowe po wpisaniu przez użytkowników odpowiednich słów kluczowych. W sieci reklamowej pojawiać się mogą zarówno reklamy tekstowe, jak i graficzne, a metody ich kierowania są szersze niż w przypadku sieci wyszukiwania.

Trzecim krokiem jest ustawienie odpowiedniej stawki za kliknięcie w reklamę. Dla początkujących reklamodawców zaleca się użycie stawki automatycznej, dzięki której system sam dobierze odpowiednie kwoty. Jeśli natomiast zależy nam na większej kontroli nad kampanią wybrać można samodzielne dostosowywanie stawek. Ostatnim krokiem jest stworzenie reklamy tekstowej.

Formy i metody płatności

Następie skonfigurować należy formy i metody płatności. Pierwszą i bardzo ważną rzeczą jest wybór waluty rozliczeniowej. Określić tu należy kraj, w którym rozliczana jest firma. Punkt ten jest istotny, ponieważ nie jest możliwa późniejsza zmiana waluty. Drugim krokiem jest podanie identyfikatora Vat (NIP firmy) oraz nazwę i adres firmy.

W tym momencie przechodzi się do wyboru formy i metody płatności. Decyzja ta zależy jedynie od osobistych preferencji. Pierwszą formą są płatności automatyczne, które należą do najwygodniejszych, gdyż reklamy mogą zacząć wyświetlać się natychmiast. W tym wypadku rachunek zostanie obciążony dopiero w momencie, gdy wyda się określona z góry kwota lub 30 dni po ostatniej automatycznej płatności. Przy tej formie płatności jedyną dostępną metodą płatności jest podpięcie karty kredytowej lub debetowej do konta AdWords. Dane karty wypełnia się w kolejnym polu.

Drugą formą płatności są płatności ręczne. Polegają one na tym, że środki są przelewane na konto przed uruchomieniem kampanii. Tutaj również można podpiąć do konta kartę kredytową lub debetową lub zapłacić przelewem na indywidualny rachunek rozliczeniowy Google Adwords. Reklamy zaczną wyświetlać się dopiero, kiedy środki pojawią się na koncie. Zazwyczaj księgują się one do 3 dni roboczych.

Ostatnim krokiem jest wybór strefy czasowej. Tego pola również nie będzie można później zmienić, więc ważne jest co w nim zaznaczymy. Strefa czasowa powinna zgadzać się z krajem, w którym chcemy się reklamować. Ma to późniejszy wpływ na ustawienia harmonogramu wyświetlania się reklam.

W tym momencie Google AdWords konto zostało poprawnie utworzone i można zacząć promocję firmy w Internecie. Raz wybrane formy i metody płatności można później zmieniać. Po utworzeniu konta AdWords Google logowanie do niego i ciągła praca nad udoskonaleniem reklam pomogą w przeprowadzeniu efektywnej kampanii w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej Google.

 

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt