Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
04.02.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Zmiany w wyglądzie mapy Google

Zmiany w wyglądzie mapy Google

Zdarza się tak, że potrzebujemy znaleźć przedsiębiorstwo prowadzące lokalną działalność. W wyszukiwarce wpisujemy np. naprawa pralek Wrocław i oprócz wyników organicznych oraz linków sponsorowanych wyświetlona zostaje mapka. Na niej z łatwością odszukamy firmę świadczącą określone usługi. Mapy Google co jakiś czas ulegają drobnym modyfikacjom. Co nowego tym razem wprowadził kalifornijski gigant?

 

Powrót literek i znikające gwiazdki

Obecnie oczom użytkowników ukazują się mapy Google prezentujące nazwy trzech przedsiębiorstw wraz z ich adresami, numerami telefonów, godzinami otwarcia, linkiem prowadzącym do witryny oraz oceną działalności przedstawianą w postaci gwiazdek. Po kliknięciu na mapkę zostajemy przekierowani do Google Maps, gdzie możemy sprawdzić sposób dojazdu do wybranej przez nas firmy oraz pozyskać dodatkowe informacje.

Przykładowa mapka Google

W sieci pojawiły się opinie, że Google zamierza zastosować nowy sposób prezentacji przedsiębiorstw na mapkach. Zniknąć mają gwiazdki ukazujące ocenę klientów. Pojawią się natomiast literki, identyfikujące poszczególne wizytówki firm. Znaki A, B czy C nie będą nowością – jakiś czas temu Google z nich zrezygnowało. Nowy sposób prezentacji jest w fazie testów. Możemy go zobaczyć po wpisaniu w wyszukiwarce frazy barbers warsaw lub barbers new york.

 

Przykład mapy Google

 

Recenzje a pozycjonowanie lokalne

Modyfikacje wprowadzone w Google Maps z pewnością nie będą miały większego wpływu na pozycjonowanie lokalne. Jednak John Mueller potwierdził, że to nie ilość recenzji a ich jakość służy do ustalenia pozycji stron internetowych. W przypadku tradycyjnego wyszukiwania wyniki organiczne nie zależą od ocen uzyskanych przez firmę. Inaczej jest w przypadku wyszukań lokalnych. Treść opinii użytkowników może zostać wyświetlona w serpach, a co ważniejsze jest traktowana jako jeden z wielu czynników rankingowych. Być może już niedługo gwiazdki nie będą wyświetlane w mapach Google, ale jakość recenzji będzie miała istotny wpływ na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt