Wraz ze wzrostem zainteresowania konsumentów tematyką urządzania wnętrz, regularnie wzrasta również liczba sklepów stacjonarnych oraz internetowych, podyktowanych tej tematyce. Od 2014 roku odnotowujemy stały przyrost wartości branży wyposażenia wnętrz oscylujący między 5-6% rok do roku. Skoro dynamika wzrostu ilości sklepów oferujących meble oraz oświetlenie sukcesywnie rośnie, nie lada wyzwaniem staje się przetrwanie na tym konkurencyjnym rynku. Prezentujemy wskazówki, jak właściwie zadbać o sklep meblowy online.
ABC widoczności sklepu e-commerce z wyposażeniem wnętrz w wyszukiwarce Google
Jak odnaleźć się w gąszczu serwisów oferujących takie same lub podobne produkty? Czy chodzi tylko o cenę, a może internauci kierują się innymi wartościami podczas decyzji zakupowych? Niezależnie od motywacji konsumentów i ich ostatecznych działań w obrębie serwisu, jedno jest pewne. Zanim nasz sklep sprzeda, najpierw musi zostać odnaleziony w sieci. Aby zwiększyć jego widoczność, warto zoptymalizować poszczególne elementy witryny.
Grafiki na stronie internetowej
Pewne zasady czy wskazówki dotyczące optymalizacji sklepów internetowych są uniwersalne, niezależnie od branży lub rozmiaru serwisu. Jednak w przypadku sprzedaży online dóbr takich jak odzież, biżuteria czy właśnie meble, optymalizacja grafik wydaje się jedną z bardziej kluczowych kwestii.
Dobrze dobrany opis alternatywy obrazka umożliwia jego pojawienie się w organicznych wynikach wyszukiwania w sekcji grafik. Z kolei kompresja i rozmiar nieobciążający serwis wspierają sprawne i szybkie ładowanie podstron. Bardzo istotnym elementem, do którego należy przywiązywać wagę jest atrakcyjna forma zdjęcia, gdyż to ona w ostatecznym rozrachunku pozwala sprzedać oferowany produkt.
Jeden poprawnie zoptymalizowany obszar witryny to jednak zdecydowanie za mało, aby wyjść na prowadzenie w walce o najlepsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Na jakie elementy, oprócz grafik, należy w takim razie zwrócić uwagę, aby Google w ogóle nas zauważyło?
Znaczniki Title
Tytuł danej podstrony ma ogromny wpływ na prawidłową interpretację naszej oferty nie tylko przez algorytmy Google, ale również przez użytkownika.
Bardzo częstym błędem jest masowa duplikacja tytułów na podobnych produktach. Warto więc zadbać o to, aby każdy Title był unikalny i jak najlepiej oddawał charakterystykę danego przedmiotu. Jeżeli w ofercie mamy ten sam produkt, ale z różnymi wariantami kolorystycznymi, funkcjonalnymi czy rozmiarowymi, koniecznie należy uwzględnić to w tytule podstrony. Dzięki temu zróżnicujemy metatagi oraz ułatwimy algorytmom Google zrozumienie różnicy między jednym a drugim wariantem.
Przejdźmy do praktyki. Oba fotele ze sklepu Meble Bogart to ten sam model, ale dostępny w dwóch wariacjach kolorystycznych. Poniżej przedstawiamy jedną z wielu opcji na zróżnicowanie metatagu Title. W tym konkretnym przypadku będzie to kolorystyka.
Fotel Uszak Vilano – żółty | Meble Bogart