Marketing w firmach jest często zaniedbywany, ponieważ dla większości zarządzających ten obszar biznesowy wiąże się jedynie z kosztami. Brak widocznego przełożenia działań promocyjnych na wyniki finansowe to zawsze pretekst do obniżenia budżetu na reklamę. Szczególnie pozycjonowanie i wszystkie nowoczesne metody zwiększania widoczności marki w Internecie, w przypadku których brakuje mierników efektywności i rzetelnego raportowania, znajdują się na czarnej liście. O tym, jak tworzyć skuteczny marketing treści i mierzyć zwrot z inwestycji dowiesz się w naszym artykule!
Zrozumienie inwestycji w treści
Odpowiednia strategia i dobrze przemyślany plan działania pozwolą każdej firmie zdobyć sukces w sieci. Sprawdź, dlaczego warto inwestować w treść, która jest filarem budowania nie tylko widoczności, ale także świadomości marki oraz wizerunku godnego zaufania eksperta.
• Rola wysokiej jakości treści
Tworząc stronę internetową, sklep online czy jakiegokolwiek rodzaju serwis, należy pamiętać, że mają one służyć przede wszystkim użytkownikom sieci. Dlatego kluczem do sukcesu, który sprawi, że internauci będą chętnie odwiedzać Twoją witrynę i zostawać na niej na dłużej, jest stworzenie contentu, który odpowie na ich potrzeby i oczekiwania. Treść powinna więc być w pełni unikalna, stworzona na potrzeby Twojego serwisu i być bogata w informacje, które będą dla Twoich odbiorców użyteczne. Dbanie o merytorykę oraz odpowiednio dopasowany język sprawi, że użytkownicy z przyjemnością na niej zostaną, a może nawet polecą swoim bliskim czy znajomym.
Drugi filar wysokiej jakości treści to dopasowanie jej nie tylko do potrzeb internautów, ale także algorytmów Google. Content powinien być więc stworzony zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki tak, aby mógł zostać lepiej oceniony przez roboty indeksujące, a w efekcie pozwoli osiągnąć wysokie miejsce w rankingu Twojej witrynie. Zapewni to Twojej stronie doskonałą widoczność, a co za tym idzie, także świadomość marki, jej rozpoznawalność, wiarygodność oraz wizerunek eksperta.
• Identyfikacja grup docelowych
Aby jednak móc cieszyć się doskonałymi wynikami w SERP, najpierw należy odpowiednio zdefiniować grupę docelową, do której chcesz, aby trafił Twój przekaz. Identyfikacja tzw. persony to jedna z metod, która pomoże Ci tworzyć content idealnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań docelowego odbiorcy, którym równie dobrze mogą być seniorzy, osoby w średnim wieku czy nastolatkowie. Jednak nie tylko o wiek tu chodzi, a także płeć, status społeczny, zainteresowania, potrzeby, wartości, cechy charakteru czy motywacje. Persona to także potencjalne punkty styku z marką, ulubione kanały komunikacji czy aspekty, które obejmują podejmowanie decyzji i poszukiwanie rozwiązań. Wszystko to pozwala opracować obraz odbiorcy, który może być zainteresowany Twoją ofertą. W efekcie możesz tworzyć treści, które dotrą do potencjalnego klienta, zwrócą jego uwagę i zainteresują.
Co ważne, identyfikacja grup docelowych, która jest kluczem skutecznego content marketingu, z pewnością przyda się także podczas prowadzenia innych działań promocyjnych i reklamowych – jest to więc prawdziwa inwestycja, która przyniesie Twojej marce sukces.