Metaważne metatagi – czy należy zwracać uwagę na Description podczas pozycjonowania strony?

| czas czytania: 5 min | SEO
metatagi

Metatagi zawierają tzw. metadane, czyli informacje o zawartości strony internetowej. W strukturze serwisu znajdują się w sekcji <head> . Treść większości z nich nie jest widoczna dla internauty, oprócz title i description, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Tytuł strony ma bezsprzecznie wpływ na pozycję w rankingu Google. A co z Description? Czy należy zwracać na niego uwagę podczas optymalizacji strony?

Kilka najpopularniejszych tagów

<meta charset=”UTF-8″>

Tag deklarujący zestaw znaków kodowania strony. Zaleca się jego stosowanie na każdej podstronie.

<meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe oddzielone przecinkami”>

Tag zawierający słowa kluczowe określające tematykę strony. Stracił znaczenie dla algorytmów Google, dlatego że był nadużywany.

<meta name=”author” content=”Nazwa autora”>

Tag definiujący autora strony, najczęściej stosowany w przypadku serwisów blogowych.

<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>

Ważny tag narzucający sposób wyświetlania strony na różnych urządzeniach.

To tylko kilka najczęściej występujących metatagów, które można spotkać w kodzie strony. W niniejszym wpisie skupimy się na wyżej wspomnianym meta description, najbardziej kontrowersyjnym tagu pod kątem SEO.

Za co odpowiada meta description?

Jest to opis zawartości strony, który dawniej miał ogromny wpływ na SEO. Webmasterzy, optymalizując description, pakowali stos fraz kluczowych, co wpływało na pozycje stron w wyszukiwarkach. W związku z rosnącą ilością przespamowanych opisów gigant z Mountain View zmodyfikował algorytm wpływający na wyniki wyszukiwania oraz oświadczył, że od tej pory metatag description nie będzie miał wpływu na ranking Google.

<meta name=”description” content=”Opis zawartości strony”>

Meta Description

Oświadczenie poskutkowało zaprzestaniem nikczemnej praktyki zwanej keyword stuffing (upychanie słów kluczowych w metatagach). Niektórzy zupełnie zrezygnowali z opisów description, dlatego w wynikach wyszukiwania pod adresem URL często pojawiają się fragmenty treści opublikowanych na stronie, które niekoniecznie zachęcają użytkownika do kliknięcia w odnośnik.

Google swoje a użytkownicy swoje

Zgodnie z zapewnieniami Google description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak ten tag pośrednio wspomaga działania SEO, przede wszystkim wpływając na prezencję wyniku w wyszukiwarce.

Atrakcyjnie napisany opis strony zachęca użytkownika do odwiedzin serwisu. Następnie świetna treść i ciekawa grafika zatrzymują internautę na stronie. Coraz częściej możemy zaobserwować, że w SEO liczy się dobry content, który razem z techniczną optymalizacją witryny oraz mocnymi linkami pozwala budować stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania. Description staje się odpowiednikiem wysokiej jakości treści w wyszukiwarce.

Napisany w interesujący sposób opis zawartości strony wpłynie na wzrost klikalności i liczby odwiedzin serwisu. Rezygnując z description, porzucamy silne narzędzie do przykuwania uwagi internautów.

Dobry description, wyższa konwersja!

Warto poświęcić czas na stworzenie unikalnych opisów dla kluczowych podstron zachęcających użytkowników do kliknięcia w link naszego serwisu. Obecność ciekawej treści description z pewnością przyciągnie internautów na stronę.

Coraz częściej zdarza się, że natrafiamy w wyszukiwarce na opisy wypełnione automatyczną treścią lub fragmentem zawartości podstrony. Wielu internautów takie wyniki wyszukiwania nie zachęcają do kliknięcia, a nawet często są one pomijane. W takim razie wysiłek poświęcony na pisanie unikalnych description zostanie nagrodzony w postaci większej ilości odsłon naszej witryny.

Jak stworzyć dobry opis w meta tagu description?

  • Merytoryczny – pamiętaj, żeby nie był to bezsensowny zlepek fraz kluczowych. Opis powinien odnosić się do treści na danej podstronie,
  • Przekonujący – siła perswazji werbalnej jest ogromna, więc przekonaj internautów, że warto odwiedzić Twój serwis,
  • Nie za długi – ilość znaków nie powinna przekraczać 155. Zawarcie większej ilości słów skutkuje „obcięciem” opisu, co może sprawić, że nie będzie on logiczny,

Meta tagi

  • Zawierający słowa kluczowe – warto wykorzystać słowa kluczowe, utrzymując naturalny wydźwięk opisu. Jednak nie można przesadzić z frazami, aby wyrażenie nie zostało uznane za spam.

Jeśli w opisie znajdują się frazy, którymi użytkownik posłużył się w zapytaniu, zostają one pogrubione i dodatkowo przyciągają uwagę, zachęcając do kliknięcia. Upewnij się, że w description zawarte zostały wszystkie słowa, dzięki którym chcesz trafić do potencjalnych klientów.

Słowa kluczowe w description w SERP

  • Zachęcający do dalszej interakcji – odnajdź w sobie marketingowca, zachęć do dalszej konwersji.

Description? Bez wątpienia warto!

Wiedza, że metatag description nie jest brany pod uwagę w kwestiach ściśle związanych z pozycjonowaniem, może zniechęcać do tworzenia unikalnych opisów. Nie należy jednak zapominać, że ma on ogromny wpływ na sposób prezentacji witryny w wynikach wyszukiwania. Czas poświęcony na przygotowanie atrakcyjnych description kolejnych podstron serwisu zrekompensuje rosnący współczynnik konwersji oraz większa liczba odwiedzin serwisu. Niejednokrotnie opis strony przyczyni się do pozyskania nowego użytkownika, który w przyszłości być może zamieni się w stałego klienta.