Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
12.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Metaważne metatagi – czy należy zwracać uwagę na Description podczas pozycjonowania strony?

Metaważne metatagi – czy należy zwracać uwagę na Description podczas pozycjonowania strony?

Metatagi zawierają tzw. metadane, czyli informacje o zawartości strony internetowej. W strukturze serwisu znajdują się w sekcji <head> . Treść większości z nich nie jest widoczna dla internauty, oprócz title i description, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Tytuł strony ma bezsprzecznie wpływ na pozycję w rankingu Google. A co z Description? Czy należy zwracać na niego uwagę podczas optymalizacji strony?

Kilka najpopularniejszych tagów

<meta charset=”UTF-8″>

Tag deklarujący zestaw znaków kodowania strony. Zaleca się jego stosowanie na każdej podstronie.

<meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe oddzielone przecinkami”>

Tag zawierający słowa kluczowe określające tematykę strony. Stracił znaczenie dla algorytmów Google, dlatego że był nadużywany.

<meta name=”author” content=”Nazwa autora”>

Tag definiujący autora strony, najczęściej stosowany w przypadku serwisów blogowych.

<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>

Ważny tag narzucający sposób wyświetlania strony na różnych urządzeniach.

To tylko kilka najczęściej występujących metatagów, które można spotkać w kodzie strony. W niniejszym wpisie skupimy się na wyżej wspomnianym meta description, najbardziej kontrowersyjnym tagu pod kątem SEO.

Za co odpowiada meta description?

Jest to opis zawartości strony, który dawniej miał ogromny wpływ na SEO. Webmasterzy, optymalizując description, pakowali stos fraz kluczowych, co wpływało na pozycje stron w wyszukiwarkach. W związku z rosnącą ilością przespamowanych opisów gigant z Mountain View zmodyfikował algorytm wpływający na wyniki wyszukiwania oraz oświadczył, że od tej pory metatag description nie będzie miał wpływu na ranking Google.

<meta name=”description” content=”Opis zawartości strony”>

 

Oświadczenie poskutkowało zaprzestaniem nikczemnej praktyki zwanej keyword stuffing (upychanie słów kluczowych w metatagach). Niektórzy zupełnie zrezygnowali z opisów description, dlatego w wynikach wyszukiwania pod adresem URL często pojawiają się fragmenty treści opublikowanych na stronie, które niekoniecznie zachęcają użytkownika do kliknięcia w odnośnik.

Google swoje a użytkownicy swoje

Zgodnie z zapewnieniami Google description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak ten tag pośrednio wspomaga działania SEO, przede wszystkim wpływając na prezencję wyniku w wyszukiwarce.

Atrakcyjnie napisany opis strony zachęca użytkownika do odwiedzin serwisu. Następnie świetna treść i ciekawa grafika zatrzymują internautę na stronie. Coraz częściej możemy zaobserwować, że w SEO liczy się dobry content, który razem z techniczną optymalizacją witryny oraz mocnymi linkami pozwala budować stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania. Description staje się odpowiednikiem wysokiej jakości treści w wyszukiwarce.

Napisany w interesujący sposób opis zawartości strony wpłynie na wzrost klikalności i liczby odwiedzin serwisu. Rezygnując z description, porzucamy silne narzędzie do przykuwania uwagi internautów.

Dobry description, wyższa konwersja!

Warto poświęcić czas na stworzenie unikalnych opisów dla kluczowych podstron zachęcających użytkowników do kliknięcia w link naszego serwisu. Obecność ciekawej treści description z pewnością przyciągnie internautów na stronę.

Coraz częściej zdarza się, że natrafiamy w wyszukiwarce na opisy wypełnione automatyczną treścią lub fragmentem zawartości podstrony. Wielu internautów takie wyniki wyszukiwania nie zachęcają do kliknięcia, a nawet często są one pomijane. W takim razie wysiłek poświęcony na pisanie unikalnych description zostanie nagrodzony w postaci większej ilości odsłon naszej witryny.

Jak stworzyć dobry opis w meta tagu description?

  • Merytoryczny – pamiętaj, żeby nie był to bezsensowny zlepek fraz kluczowych. Opis powinien odnosić się do treści na danej podstronie,
  • Przekonujący – siła perswazji werbalnej jest ogromna, więc przekonaj internautów, że warto odwiedzić Twój serwis,
  • Nie za długi – ilość znaków nie powinna przekraczać 155. Zawarcie większej ilości słów skutkuje „obcięciem” opisu, co może sprawić, że nie będzie on logiczny,

 

  • Zawierający słowa kluczowe – warto wykorzystać słowa kluczowe, utrzymując naturalny wydźwięk opisu. Jednak nie można przesadzić z frazami, aby wyrażenie nie zostało uznane za spam.

Jeśli w opisie znajdują się frazy, którymi użytkownik posłużył się w zapytaniu, zostają one pogrubione i dodatkowo przyciągają uwagę, zachęcając do kliknięcia. Upewnij się, że w description zawarte zostały wszystkie słowa, dzięki którym chcesz trafić do potencjalnych klientów.

  • Zachęcający do dalszej interakcji – odnajdź w sobie marketingowca, zachęć do dalszej konwersji.

Description? Bez wątpienia warto!

Wiedza, że metatag description nie jest brany pod uwagę w kwestiach ściśle związanych z pozycjonowaniem, może zniechęcać do tworzenia unikalnych opisów. Nie należy jednak zapominać, że ma on ogromny wpływ na sposób prezentacji witryny w wynikach wyszukiwania. Czas poświęcony na przygotowanie atrakcyjnych description kolejnych podstron serwisu zrekompensuje rosnący współczynnik konwersji oraz większa liczba odwiedzin serwisu. Niejednokrotnie opis strony przyczyni się do pozyskania nowego użytkownika, który w przyszłości być może zamieni się w stałego klienta.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt