Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

W ubiegłym roku w usłudze Google Moja Firma za granicą testowana była nowa funkcja: otrzymywanie wiadomości SMS od klientów. Obecnie opcja dostępna jest również na polskim rynku dla wybranych wizytówek GMF. Jeśli w Twoim panelu administracyjnym pojawiła się sekcja Wiadomości lub sekcja Chat, skonfiguruj ją, by zaoferować użytkownikom kolejną metodę kontaktu.

Konfiguracja funkcji wiadomości w Google Moja Firma krok po kroku

Po zalogowaniu na komputerze do usługi GMF i przejściu do sekcji Chat, zobaczymy jedynie komunikat informujący o włączeniu nowej funkcjonalności i dwa przyciski odsyłające do sklepu Google Play lub App Store. Do obsługi chatu nie są potrzebne żadne dodatkowe aplikacje poza aplikacją Google Moja Firma, z której poziomu dokonamy konfiguracji wiadomości SMS.

 

Po pobraniu i zalogowaniu w aplikacji Google Moja Firma należy przejść do sekcji Ustawienia, która dostępna jest na dolnej belce pod przyciskiem Więcej.

Klikamy przycisk Włącz wiadomości. Funkcja wysyłania SMS-ów z poziomu wizytówki jest już aktywna.

 

Możemy zmienić treść komunikatu powitalnego na stronie internetowej, który pojawi się użytkownikowi, zanim napisze do nas treść swojej wiadomości.

Aby opcja wysyłania SMS-ów działała poprawnie, należy ustawić na wizytówce numer telefonu komórkowego. Zmiany numeru dokonamy w sekcji Informacje. Po przeprowadzeniu poprawnej konfiguracji w ciągu kilku minut na wizytówce wyświetlanej w mobilnej wyszukiwarce pojawią się dwa nowe przyciski umożliwiające użytkownikom napisanie wiadomości tekstowej.

Po kliknięciu przycisku pojawi się edytor tekstowy z komunikatem powitalnym, który ustawiliśmy podczas konfiguracji.

Aplikacja Google informuje, że użytkownik dostanie powiadomienie, kiedy właściciel wizytówki odpowie na wiadomość.

Jak odpowiadać na SMS-y od użytkowników w Google Moja Firma?

Niestety, powiadomienia o otrzymaniu nowej wiadomości pojawiają się jedynie w postaci czerwonego znacznika na ikonie aplikacji GMF. Liczba na czerwonym tle informuje jedynie o nowej aktywności na koncie, więc tak naprawdę nie wiemy, czy ktoś wysłał do nas SMS-a, napisał komentarz, czy zadał pytanie w sekcji Pytań i odpowiedzi. By sprawdzić, czy nie mamy nowych wiadomości, należy w dolnym pasku kliknąć sekcję Klienci, a następnie przejść do zakładki Wiadomości.

 

Gdy odpiszemy na SMS-a, nadawca otrzyma powiadomienie o naszej odpowiedzi.

Odpowiadanie na wiadomości GMF za pomocą Allo

Google zachęca, aby zainstalować aplikację Allo, która przejmie obsługę wiadomości Google Moja Firma. Po jej konfiguracji SMS-y od użytkowników nie będą pojawiać się w sekcji Wiadomości w panelu wizytówki.

Wyłącznie wiadomości w aplikacji Google Moja Firma

W każdym momencie można zrezygnować z funkcji wiadomości na wizytówce GMF. Wystarczy wejść w Więcej -> Ustawienia -> Wiadomości i przesunąć w lewo niebieski suwak. SMS-y od użytkowników nie będą już do Ciebie przychodzić.

Czy warto włączyć opcję wysyłania SMS-ów z wizytówki Google Moja Firma?

Tak, jeśli korzystasz z aplikacji Google Moja Firma i masz czas, aby odpisywać na wiadomości. Natomiast gdy wolisz kontakt bezpośredni, a smartfon wykorzystujesz głównie do prowadzenia rozmów, nie konfiguruj opcji, ponieważ możesz wprowadzić w błąd użytkowników, którzy będą czekać na Twoją odpowiedź.

Support Google:

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt