Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Narzędzia do monitoringu zmian w Google i aktualizacji algorytmów wyszukiwarki

Narzędzia do monitoringu zmian w Google i aktualizacji algorytmów wyszukiwarki

Googlarze każdego dnia pracują nad poprawą mechanizmu działania wyszukiwarki Google. Zmiany w algorytmach są naturalnym i integralnym elementem wyników wyszukiwania. Specjaliści zajmujący się optymalizacją serwisów internetowych mogą jedynie reagować na kolejne update’y, obserwując i testując, jakie rozwiązania sprawdzą się po aktualizacji. By od razu wykryć nadchodzący update, warto przeprowadzać monitoring zmian algorytmów Google za pomocą 7 wyspecjalizowanych narzędzi.

Amerykańscy seowcy pierwsi wykrywają zmiany w Google

O zmianach w algorytmach Google najczęściej dowiadujemy się od amerykańskich seowców, którzy na bieżąco monitorują wahania w wynikach wyszukiwania, informując o swoich obserwacjach za pośrednictwem Twittera. Najbardziej aktywni są: Barry Schwartz (@rustybrick) oraz Glenn Gabe (@glenngabe). Do śledzonych profili warto także dodać oficjalny kanał Google (@searchliaison) oraz konto Johna Muellera (@JohnMu).

Informacje o update’ach znajdziemy także na branżowych portalach informacyjnych:

  • Search Engine Journal,
  • Search Engine Land

oraz (choć zdecydowanie rzadziej) na oficjalnych blogach Google:

  • Google Webmaster Central Blog,
  • Google Blog Polska.

Polscy specjaliści również na bieżąco raportują o zmianach, publikując wpisy na swoich stronach. Aby dotrzeć do ciekawych materiałów, wystarczy zaglądać na Planetę SEO, na której znajdziemy większość topowych blogów z branży marketingu internetowego.

Regularne przeglądanie na portali newsowych nie tylko pozwoli dowiedzieć się od razu o wprowadzanych zmianach. Wśród publikowanych informacji wyszukamy także cenne wskazówki dotyczące optymalizacji strony i zwiększania jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Narzędzia do śledzenia zmian w wyszukiwarce Google

Do najwrażliwszych narzędzi reagujących na zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google należą:

MozCast

MozCast prezentuje zmiany w wyszukiwarce w formie prognozy pogody. Im wyższą temperaturę wskazuje narzędzie, to większych zawirowań możemy się spodziewać w organicznych wynikach wyszukiwania.

AccuRanker

Google Grump rating to sposób na ocenę „humoru” algorytmów Google przygotowany przez AccuRanker. Im gorszy nastrój ma komiksowy tygrys, tym większych zmian możemy się spodziewać w wynikach wyszukiwania.

Algoroo

Oprócz standardowych informacji o skali zmian w wyszukiwarce Google z Algoroo dowiemy się również, jacy są najwięksi wygrani i przegrani w wynikach wyszukiwania. Do wyboru mamy ranking na urządzeniach mobilnych oraz desktopowych.

Advanced Web Rankings

Zawirowania w rankingu Google oraz w widoczności stron zbadamy również za pomocą narzędzia Advanced Web Rankings. W przypadku tej aplikacji mamy możliwość podejrzenia zmian o 3, 5 lub 10 pozycji w TOP50, TOP20 i TOP10. Dane możemy analizować w obrębie miesiąca, kwartału, półrocza lub roku. Dodatkowo, jeśli chcemy być na bieżąco z informacjami o update’ach algorytmów, wystarczy, że pobierzemy kod HTML, który zaimplementuje widget Advanced Web Rankings na naszej stronie.

CognitiveSEO Signals

Zaawansowane opcje przeglądania zmian w wynikach wyszukiwania dostarcza nam także CognitiveSEO Signals. Za jego pomocą sprawdzimy, jak mają się serwisy na świecie i w kilku wybranych krajach, czy największe spadki dotyczą rankingu desktopowego, czy może mobilnego. Pod wykresem znajdują się informacje o potwierdzonych i jedynie zaobserwowanych przez branżę SEO update’ach.

SEMrush Sensor

Jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi jest SEMrush Sensor, za którego pomocą zweryfikujemy, jak poszczególne branże zareagowały na zmiany algorytmów, co pozwala przeprowadzić dokładniejszą analizę i wykryć takie zmiany jak np. medical update. Dodatkowo mamy możliwość sprawdzenia, co się dzieje z poszczególnymi elementami wyników wyszukiwania, czyli czy np. direct answer pojawiają się w wyszukiwarce częściej, czy też nie.

Zmiany w wyszukiwarce – Senuto

Swoje narzędzie do śledzenia zmian w wyszukiwarce ma również aplikacja Senuto (dostęp do niej jest płatny). Update’y, wahania, spadki i wzrosty przedstawione są również w formie prognozy pogody. Dodatkowo w tabeli pod wykresem porównamy sobie największych przegranych i wygranych, co być może skieruje nas do stworzenia sensownych wniosków na temat zawirowań w wynikach wyszukiwania.

Historia zmian algorytmów Google

Jeśli jesteś zainteresowany dotychczasowymi zmianami w Google, sprawdź listę update’ów zebranych przez Search Engine Journal: searchenginejournal.com/google-algorithm-history. Zestawienie przyda Ci się szczególnie, gdy Twoja domena jest wiekowa i chcesz porównać spadki w pozycjach z prowadzonymi działaniami i aktualizacjami wyszukiwarki.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt