Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

W ubiegłym roku w usłudze Google Moja Firma za granicą testowana była nowa funkcja: otrzymywanie wiadomości SMS od klientów. Obecnie opcja dostępna jest również na polskim rynku dla wybranych wizytówek GMF. Jeśli w Twoim panelu administracyjnym pojawiła się sekcja Wiadomości lub sekcja Chat, skonfiguruj ją, by zaoferować użytkownikom kolejną metodę kontaktu.

Konfiguracja funkcji wiadomości w Google Moja Firma krok po kroku

Po zalogowaniu na komputerze do usługi GMF i przejściu do sekcji Chat, zobaczymy jedynie komunikat informujący o włączeniu nowej funkcjonalności i dwa przyciski odsyłające do sklepu Google Play lub App Store. Do obsługi chatu nie są potrzebne żadne dodatkowe aplikacje poza aplikacją Google Moja Firma, z której poziomu dokonamy konfiguracji wiadomości SMS.

 

Po pobraniu i zalogowaniu w aplikacji Google Moja Firma należy przejść do sekcji Ustawienia, która dostępna jest na dolnej belce pod przyciskiem Więcej.

Klikamy przycisk Włącz wiadomości. Funkcja wysyłania SMS-ów z poziomu wizytówki jest już aktywna.

 

Możemy zmienić treść komunikatu powitalnego na stronie internetowej, który pojawi się użytkownikowi, zanim napisze do nas treść swojej wiadomości.

Aby opcja wysyłania SMS-ów działała poprawnie, należy ustawić na wizytówce numer telefonu komórkowego. Zmiany numeru dokonamy w sekcji Informacje. Po przeprowadzeniu poprawnej konfiguracji w ciągu kilku minut na wizytówce wyświetlanej w mobilnej wyszukiwarce pojawią się dwa nowe przyciski umożliwiające użytkownikom napisanie wiadomości tekstowej.

Po kliknięciu przycisku pojawi się edytor tekstowy z komunikatem powitalnym, który ustawiliśmy podczas konfiguracji.

Aplikacja Google informuje, że użytkownik dostanie powiadomienie, kiedy właściciel wizytówki odpowie na wiadomość.

Jak odpowiadać na SMS-y od użytkowników w Google Moja Firma?

Niestety, powiadomienia o otrzymaniu nowej wiadomości pojawiają się jedynie w postaci czerwonego znacznika na ikonie aplikacji GMF. Liczba na czerwonym tle informuje jedynie o nowej aktywności na koncie, więc tak naprawdę nie wiemy, czy ktoś wysłał do nas SMS-a, napisał komentarz, czy zadał pytanie w sekcji Pytań i odpowiedzi. By sprawdzić, czy nie mamy nowych wiadomości, należy w dolnym pasku kliknąć sekcję Klienci, a następnie przejść do zakładki Wiadomości.

 

Gdy odpiszemy na SMS-a, nadawca otrzyma powiadomienie o naszej odpowiedzi.

Odpowiadanie na wiadomości GMF za pomocą Allo

Google zachęca, aby zainstalować aplikację Allo, która przejmie obsługę wiadomości Google Moja Firma. Po jej konfiguracji SMS-y od użytkowników nie będą pojawiać się w sekcji Wiadomości w panelu wizytówki.

Wyłącznie wiadomości w aplikacji Google Moja Firma

W każdym momencie można zrezygnować z funkcji wiadomości na wizytówce GMF. Wystarczy wejść w Więcej -> Ustawienia -> Wiadomości i przesunąć w lewo niebieski suwak. SMS-y od użytkowników nie będą już do Ciebie przychodzić.

Czy warto włączyć opcję wysyłania SMS-ów z wizytówki Google Moja Firma?

Tak, jeśli korzystasz z aplikacji Google Moja Firma i masz czas, aby odpisywać na wiadomości. Natomiast gdy wolisz kontakt bezpośredni, a smartfon wykorzystujesz głównie do prowadzenia rozmów, nie konfiguruj opcji, ponieważ możesz wprowadzić w błąd użytkowników, którzy będą czekać na Twoją odpowiedź.

Support Google:

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej
dane liczbowe 16.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak stworzyć plan marketingowy, który przyniesienie korzyści?

W 2025 roku skuteczny plan marketingowy to nie tylko dokument — to dynamiczne narzędzie, które decyduje o przewadze konkurencyjnej. Według raportu Nielsen, aż 72% globalnych marketerów planuje zwiększyć budżety reklamowe, koncentrując się na kanałach cyfrowych, takich jak CTV, wyszukiwarki i media detaliczne. Jednocześnie 91% specjalistów uznaje marketing oparty na danych za istotny dla osiągnięcia sukcesu, a 70% liderów biznesu przewiduje, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje personalizację i doświadczenia klientów w ciągu najbliższych lat. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku stworzyć plan marketingowy, który nie tylko odpowiada na te wyzwania, ale także przynosi realne korzyści biznesowe. Czytaj więcej
wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt