Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
04.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak prowadzić bloga firmowego, który pomoże pozyskać klientów?

Jak prowadzić bloga firmowego, który pomoże pozyskać klientów?

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Dzięki niemu można przekazywać porady związane ze świadczonymi usługami, prezentować aktualności z życia firmy, wchodzić w interakcje z potencjalnymi klientami i zachęcać ich do zapoznania się z ofertą. Blog wspiera także proces pozycjonowania serwisu i uzyskiwanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak blogować na stronie firmy, aby inwestycja poniesiona na przygotowanie nowych treści przyniosła realne korzyści?

Kwestie techniczne prowadzenia bloga

Zanim zatrudnisz copywriterów lub poprosisz działu marketingu o tworzenie angażujących treści, przemyśl techniczną stronę prowadzenia bloga. Nie zapomnij w szczególności o takich kwestiach jak:

Blog w katalogu czy w subdomenie?

Bloga firmowego możesz prowadzić w subdomenie (np. https://www.blog.domena.pl) lub w katalogu (np. https://domena.pl/blog). Każde z rozwiązań ma swoje plusy, jak i minusy, o czym piszemy w osobnym artykule. Ze względu na wpływ na pozycjonowanie rekomendujemy prowadzenie bloga w katalogu. Dodawanie kolejnych tekstów nasyconych słowami kluczowymi wzmocni cały serwis i pomoże zająć stabilną pozycję w rankingu Google.

Kategorie na blogu

Zastanów się nad segregacją artykułów na blogu. Dzięki kategoryzacji wpisów potencjalny klient z łatwością trafi do tekstów poruszających interesujące go kwestie. Np. nasz blog firmowy podzielony jest na 6 kategorii: SEO, SEM, Analityka, ePR, Web design oraz Słownik SEO. Uważaj, aby nie przesadzić z liczbą zakładek i nie tworzyć zbyt wielu podkategorii. Struktura bloga powinna być przejrzysta i logiczna, aby użytkownik mógł się w niej odnaleźć.

Przyjazne adresy URL

Jeśli napiszesz dobry tekst, istnieje szansa, że będzie on szerowany w social media, na forum lub stronie internetowej influencera. Aby link prezentował się dobrze, warto zadbać o generowanie przyjaznych adresów URL. Pamiętaj o zamieszczaniu słów kluczowych, unikaniu znaków specjalnych, polskich liter. Link może prezentować ścieżkę artykułu (np. Jak stworzyć przyjazne adres url?) , dzięki czemu użytkownik z łatwością wróci do głównej strony bloga lub kategorii tematycznej wpisu.

Wygląd tekstu i jego przystępność

Ułatw użytkownikom i klientom czytanie treści opublikowanych na Twojej stronie – zwróć uwagę na wdrożenie czytelnej czcionki (najlepiej bezszeryfowej) o odpowiedniej wielkości. Zadbaj o kontrast między kolorem liter a tłem, żeby layout nie męczył wzroku internauty. Przemyśl także wygląd nagłówków (śródtytułów), aby podczas publikacji móc wdrożyć poprawną hierarchię znaczników H1-H6. Wszystkie elementy związane z formatowaniem tekstu powinny zostać zaimplementowane w pliku CSS, dzięki czemu zamieszczenie wpisu w przejrzystej formie nie będzie stanowiło większego problemu.

Wygląd głównej strony blogowej

Przemyśl także design głównej strony blogowej. Najczęściej składa się ona z jednej lub dwóch kolumn, w których wyświetlają się tytuły i zajawki najnowszych artykułów. Nie przytłaczaj użytkownika zbyt dużą porcją informacji. Zadbaj o ciekawe leady, które zachęcą do zapoznania się z całym tekstem.

Strategia content marketingowa a blog firmowy

Po ustaleniu kwestii technicznych bloga firmowego kolejnym etapem jest opracowanie planu działań, czyli jakiego rodzaju treści, w jakiej formie i jak często będą publikowane. Należy zastanowić się, kto będzie odpowiedzialny za redakcję artykułów – pracownicy firmy, agencja marketingowa lub copywriter. Przygotowując strategię content marketingową, zwróć uwagę na takie aspekty jak:

Cel bloga uwzględniający potrzeby Twoich klientów

Postaw sobie pytania: dla kogo prowadzisz bloga i jakie cele chcesz dzięki niemu uzyskać? Jeśli dostajesz wiele zapytań mailowych z prośbą o doprecyzowanie pewnych kwestii związanych z Twoimi produktami lub usługami, przygotuj tekst, w którym wyjaśnisz wszystkie wątpliwości. Polecamy opracowywanie artykułów poradnikowych, recenzji produktów, tutoriali lub rankingów, czyli treści evergreen – żyjącej długo, wartościowej i posiadającej potencjał do pozyskiwania ruchu w długim okresie.

Optymalizacja tekstów pod SEO

Przygotowując artykuły na bloga firmowego, pamiętaj o ich optymalizacji pod wyszukiwarkę. Dzięki temu wspomożesz proces pozycjonowania strony internetowej, a także będziesz miał szansę pozyskać użytkowników poszukujących produktów lub usług w Google. Zwróć uwagę na:

  • Równomierne rozmieszczenie pozycjonowanych fraz i ich odmian w tekście,
  • Przygotowanie znacznika Title (tytuł strony) oraz metatagu Description z uwzględnieniem słów kluczowych i tematyki tekstu,
  • Ustawienie tytułu tekstu w nagłówku H1, pamiętając o frazach,
  • Stosowanie śródtytułów oznaczonych nagłówkami H2-H3 – dobrze, aby zawierały odmiany słów kluczowych i były np. skonstruowane w formie pytań, które użytkownicy mogą wpisać do wyszukiwarki (Dlaczego warto skorzystać z usługi pozycjonowania?),
  • Zamieszczanie tematycznych obrazków, uzupełnionych o atrybuty „alt”,
  • Wdrożenie linkowania wewnętrznego – kieruj użytkowników oraz roboty wyszukiwarki do tematycznie powiązanych podstron (np. prowadzących do oferty),
  • Formatowanie tekstów – stosuj justowanie, pogrubienia, kursywę, wypunktowania. W ten sposób zadbasz o wizualną jakość tekstu, którą ocenia zarówno wyszukiwarka, jak i użytkownik.

Różne formy contentu

Google lubi treść na stronie, ale użytkowników bardziej angażuje ciekawa grafika i materiały wideo. Jeśli chcesz przekazać kompleksową wiedzę, wykorzystaj w tym celu e-booka. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś łączył różne formy contentu w publikowanych wpisach. Wzbogacając artykuł o tematyczne obrazki, sprawisz, że stanie się on chętniej czytany. W treści zamieść także film lub infografikę, za pomocą których przekażesz część informacji.

Systematyczność i aktualizacja treści

Podejmując się prowadzenia bloga firmowego, musisz pamiętać o ciągłym rozwoju treści. Staraj się jak najczęściej publikować nowe artykuły. Bądź systematyczny i codziennie poszukuj pomysłów na tematy do opracowania. Inspiracją mogą być pytania klientów, aktualne wydarzenia, trendy lub nowości w branży. Nie zapomnij także o aktualizacji treści. Co jakiś czas zweryfikuj, czy na blogu nie znajdują się zdezaktualizowane artykuły. Jeśli tak jest, dokonaj ich modyfikacji.

Poprawność językowa

Edytor tekstowy wykryje błędy ortograficzne, ale Ty i Twój zespół musicie popracować nad poprawnością stylistyczną i interpunkcyjną. Uważaj na literówki, powtórzenia i zdania wielokrotnie złożone, aby nie zgubić sensu wypowiedzi. Teksty zamieszczone na stronie internetowej stanowią wizytówkę firmy i wpływają na wizerunek marki. Poprawne językowo artykuły pokazują profesjonalne podejście do tematu redagowania tekstów na bloga firmowego.

Zwiększenie zaangażowania użytkowników na blogu firmowym

Dobre teksty posiadają potencjał do pozyskania ruchu na stronę i generowania konwersji. Wykorzystaj wszystkie możliwości zwiększenia zaangażowania użytkowników, które daje blog firmowy. W tym celu skorzystaj z takich rozwiązań jak:

Newsletter

Blog to dobre miejsce do zdobycia adresów mailowych potencjalnych klientów. Przygotuj odpowiedni przycisk np. na końcu artykułu, zachęcający do zapisania się do bazy mailingowej w celu otrzymywania najnowszych tekstów poradnikowych lub informacji o promocjach. Nie polecamy stosowania wyskakujących na cały ekran pop-upów, których nie można pominąć. Są zbyt nachalne i zniechęcają użytkowników do wejścia w interakcje ze stroną.

Komentarze

Pozwól użytkownikom wypowiedzieć się na temat poruszanego przez Ciebie tematu. Zaimplementuj sekcję z komentarzami. Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań, np. z komentarzy Facebooka, Google+, Disqus lub wdrożyć własny system. Jeśli obawiasz się negatywnych wpisów, możesz na swojej stronie wprowadzić mechanizm wymagający akceptacji każdej opinii przez administratora przed jej opublikowaniem. Komentarze to źródło cennych rekomendacji, pomysłów, a nawet wskazówek dotyczących rozwoju firmy.

Social media

Wykorzystaj obecność w social media do dystrybucji treści z bloga firmowego. Pod każdym artykułem ustaw ikonki umożliwiające jego udostępnienie lub polubienie np. na Facebooku. Na swoim fanpage’u publikuj wpisy z linkami do swojej strony i zachęcaj fanów do przeczytania najnowszych tekstów z bloga. Im więcej reakcji i aktywności zbierzesz pod danym postem, tym większa szansa na zwiększenie ruchu na stronie z artykułem, co pozytywnie wpłynie na statystyki całego serwisu.

Wykorzystaj przestrzeń w sidebarach

Sidebar to doskonałe miejsce do zamieszczenia przycisków call to action, poinformowania o najnowszych tekstach lub komentarzach, udostępnienia formularza zapisu do newslettera oraz przemycenia danych o usługach, produktach lub promocjach w Twojej ofercie. Boczne menu pomoże zwiększyć zaangażowanie i skierować ruch na inne podstrony, dzięki którym być może osiągniesz zamierzony cel.

Połączenie bloga ze stroną firmową

Pomyśl o tym, aby użytkowników trafiających na bloga wprost z wyszukiwarki lub social media przekierować do sklepu albo podstrony ofertowej. Sposobów może być kilka – wspomniane wcześniej linki wewnętrzne w treści, przyciski zachęcające do przejścia na stronę firmową (np. Przejdź do sklepu, Zapoznaj się z naszą ofertą, Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy), nienachalne banery. Nie przesadzaj jednak z elementami reklamowymi, ponieważ blog ma przede wszystkim przekazywać wartościowe informacje, a przy okazji zachęcać do skorzystania z usług, które świadczysz.

Blog firmowy powinien być częścią strategii marketingowej

Zastanawiając się nad prowadzeniem bloga firmowego, nie zapominaj, że tworzenie treści na stronę internetową powinno zostać uwzględnione w strategii marketingowej. Jeśli blog będzie elementem większego planu obecności firmy w Internecie, zdecydowanie łatwiej osiągniesz korzyści z pracy nad treściami – wspomożesz proces pozycjonowania strony, zwiększysz zaangażowanie użytkowników, a także wesprzesz generowanie konwersji, a tym samym uzyskanie zadowalających wyników biznesowych.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

freeware 22.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Co to znaczy freeware i co warto o tym wiedzieć?

Każdego dnia miliony osób pobierają darmowe programy, które ułatwiają pracę, naukę i rozrywkę. W wielu przypadkach to właśnie freeware staje się pierwszym wyborem – oprogramowaniem dostępnym bez opłat, które nie wymaga od użytkowników specjalistycznej wiedzy ani skomplikowanych instalacji. Jednak to, że coś jest darmowe, nie oznacza, że pozbawione jest warunków licencyjnych czy ograniczeń. Warto zrozumieć, czym są programy typu freeware, jakie mają zalety i ryzyka oraz czym różnią się od takich rozwiązań jak oprogramowanie open source czy shareware. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt