Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.08.2017 | czas czytania: 5 min | Web Design | autor: Artefakt

Popularne darmowe skrypty e-commerce

Popularne darmowe skrypty e-commerce

Decydując się na rozpoczęcie działalności w branży e-commerce, na etapie przygotowywania biznesplanu warto rozważyć, jakie funkcjonalności powinna posiadać platforma sprzedażowa. Sprecyzowanie potrzeb i określenie wymagań pomoże wybrać pomiędzy dedykowanym systemem do zarządzania sklepem internetowym a darmowym CMS-em. Bezpłatne skrypty wbrew pozorom oferują wiele możliwości, są intuicyjne i pozwalają zoptymalizować wiele elementów strony pod SEO. Poznajmy najpopularniejsze CMS-y open source.

Magento

Wśród darmowych narzędzi ogromne możliwości daje Magento Open Source (dawniej Magento Community Edition). To w zasadzie framework do tworzenia platformy sprzedażowej. Wadą tego skryptu jest jego ogromna zasobożerność. Postawienie prostego sklepu internetowego na współdzielonym hostingu może okazać się niemożliwe. Ewentualne zmiany w kodzie strony dokonamy bez większych problemów przy pomocy doświadczonych programistów. Odpowiednia konfiguracja pozwala obsłużyć również duże sklepy internetowe.

Dostosowanie Magento pod SEO:

  • Przyjazne adresy URL,
  • Ustawianie metadanych dla produktów, kategorii i poszczególnych podstron,
  • Mapa strony generowana automatycznie,
  • Uzupełnianie atrybutów alt z poziomu edytora,
  • Mobilna wersja strony.

Funkcjonalności sprzedażowe:

  • Możliwość integracji sklepu na Magento z platformą sprzedażową Allegro,
  • Śledzenie działań podejmowanych przez zalogowanych użytkowników,
  • Podgląd najpopularniejszych produktów i innych statystyk sprzedażowych,
  • Rozbudowane opcje zarządzania kartami produktów – powiększanie zdjęć, wtyczki społecznościowe, komentarze, wtyczki społecznościowe.

 

PrestaShop

Jest to oprogramowanie cieszące się popularnością głównie ze względu na prostotę wdrożenia różnych funkcjonalności poprzez instalację modułów. Panel administracyjny przypomina platformę WordPress, więc osoby obeznane z tym CMS-em nie będą miały większych problemów z poruszaniem się po PrestaShopie. Możemy liczyć na darmowe wtyczki, pozwalające rozbudować możliwości serwisu o system płatności (np. PayU) lub konfigurację z platformami firm przewozowych (np. DPD). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na PrestaShop zbudować sklep o dowolnym profilu działalności.

PrestaShop nie jest tak wymagający jak Magento, więc powinien bez problemu działać na współdzielonym hostingu. Zależy to jednak od ilości produktów w sklepie i liczby odwiedzających go użytkowników. Do niewątpliwych zalet tego oprogramowania należy dość dobre przystosowanie do wymogów SEO już w standardowej konfiguracji. W przypadku standardowego szablonu należy wykonać jedynie kilka, istotnych poprawek.

Optymalizacja PrestaShop pod kątem wyszukiwarek:

  • Ustawianie znaczników Title, Description, Keywords
  • Wdrożenie fragmentów rozszerzonych i proste oznaczenie np. produktów mikrodanymi,
  • Rozbudowa treści na stronie głównej, kartach produktów itp.,
  • Optymalizacja grafiki pod SEO,
  • Osobna podstrona blogowa.

Wybrane możliwości sprzedażowe:

  • Cross-selling, czyli polecanie towarów komplementarnych na kartach produktów,
  • Remarketing i automatyczne przypominanie klientom o opuszczonych koszykach,
  • Rozbudowane opcje płatności i sposoby dostawy produktu,
  • Formularze kontaktowe, ankiety i chat online,
  • Integracja z platformą aukcyjną Allegro.

OpenCart

Skrypt nie jest tak bardzo popularny jak powyżej omówione CMS-y dla e-commerce. Cechuje się prostą i dobrze przemyślaną budową pozwalającą bez większych problemów rozszerzyć możliwości platformy sprzedażowej. OpenCart w standardzie nie oferuje jednak aż tylu gotowych funkcji co Presta lub Magento. Stanowi raczej bazę do stworzenia rozbudowanego sklepu.

SEO optymalizacja OpenCart:

  • Meta tagi dla strony głównej, kategorii, opisów produktów,
  • Generowanie przyjaznych adresów URL,
  • Nagłówki H1-H6,
  • Dostęp do pliku robots.txt,
  • Optymalizacja grafiki pod SEO.

Możliwości sprzedażowe OpenCart:

  • Multisklep – podpięcie nieograniczonej liczby e-sklepów funkcjonujących na różnych domenach,
  • Integracja z Allegro, Ceneo, Skąpiec,
  • Wdrożenie różnych sposobów płatności,
  • Opcja integracji platformy z systemami firm kurierskich,
  • Łatwe połączenie z Google Zakupy.

OsCommerce

Ze względów historycznych warto wymienić również ten skrypt. Dawniej dość powszechnie wykorzystywany, dziś raczej nie jest brany pod uwagę przy budowie nowych sklepów. Wynika to z jego architektury. Kod skryptu jest przeplatany szablonami strony, co w znacznym stopniu utrudnia zmiany wyglądu platformy sprzedażowej.

Optymalizacja sklepu na OsCommerce pod wyszukiwarkę:

  • Ustawianie meta description i znaczników title dla produktów i kategorii,
  • Generowanie przyjaznych adresów URL,
  • Optymalizacja grafiki – skalowanie, ustawienie znaczników alt,
  • Sitemapa, plik robots.txt generowane z poziomu panelu administracyjnego.

Funkcje sprzedażowe w systemie OsCommerce

  • Łatwa i szybka aktualizacja cen produktów,
  • Recenzje wyświetlane na kartach produktów,
  • Integracja z serwisami aukcyjnymi i porównywarkami,
  • Status dostępności produktu,
  • Możliwość dodania wielu zdjęć produktów.

Darmowe skrypty dla e-sklepów a może wtyczka e-commerce do platformy blogowej?

Warto również wspomnieć o możliwości zbudowania sklepu internetowego w oparciu o popularne CMS-y takie jak WordPress, Joomla lub Drupal. Na tych platformach można zbudować raczej małe sklepy o niewielkiej liczbie produktów. Wszystkie rozwiązania należy dobrze przemyśleć i zaopatrzyć się w odpowiednie wtyczki lub dodatki, które pozwolą dostarczyć klientom podstawowe możliwości sprzedażowe. Projektowanie takiego sklepu wymaga jednak więcej czasu i nierzadko pomocy doświadczonego developera.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt