Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.08.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Jeśli posiadasz stronę internetową i nie wdrożyłeś jeszcze certyfikatu SSL, warto w najbliższym czasie rozważyć przejście z HTTP na HTTPS. Po raz kolejny Google ostrzega, że niezabezpieczone serwisy od października zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome jako niebezpieczne. Taka informacja może obniżyć ruch na Twojej stronie, zniechęcając użytkowników do dokonania konwersji.

Posiadasz formularz na stronie? Zabezpiecz ją protokołem HTTPS!

W drugiej połowie sierpnia Google za pośrednictwem narzędzia Search Console rozpoczęło wysyłanie ostrzeżeń dla właścicieli stron bez certyfikatu SSL.

Z treści wiadomości dowiadujemy się, że od października wszystkie serwisy nieposiadające protokołu HTTPS zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome w wersji 62 jako niebezpieczne. Użytkownik zobaczy dodatkowy alert, jeśli:

  • Przejdzie na stronę z HTTP,
  • Wpisze dane do formularza w serwisie bez HTTPS,
  • Przegląda niezabezpieczone strony, korzystając z trybu Incognito.

Nie jest to pierwsze ostrzeżenie Google dla właścicieli serwisów bez SSL. Na początku roku w Search Console pojawiły się podobne powiadomienia. W najnowszym komunikacie znajduje się także informacja, że w przyszłości wszystkie strony na HTTP zostaną oznaczone jako niebezpieczne. Prawdopodobnie HTTPS jest także jednym z czynników rankingowych, więc ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto przejść na HTTPS?

Wdrażając certyfikat SSL, przede wszystkim zyskamy w oczach Google, nie będziemy otrzymywać powiadomień w Search Console oraz umocnimy pozycję w wyszukiwarce. Ponadto zadbamy także o bezpieczeństwo danych użytkowników. Do pozostałych korzyści należą:

  • Wzrost wiarygodności witryny przekładający się na wartościowy ruch w serwisie,
  • Szansa na poprawę współczynnika konwersji (użytkownicy ufają szyfrowanym połączeniom),
  • Niezawodność certyfikatu SSL, gwarantująca brak możliwości złamania zabezpieczeń bez hakerów i wykradnięcia wrażliwych danych,
  • Przewaga w wynikach wyszukiwania nad serwisami bez protokołu HTTPS.

Pamiętaj o poprawnej migracji z HTTP na HTTPS

Decydując się na certyfikat SSL, zadbaj o jego poprawną implementację. Jeśli nie zwrócisz uwagi na wszystkie newralgiczne kwestie techniczne, może pojawić się problem z wyświetlaniem strony lub zbieraniem danych w Search Console. Zerknij na naszą checklistę, zanim podejmiesz się przejścia z HTTP na HTTPS.

Po wdrożeniu SSL, przetestuj np. za pomocą narzędzia SSL Checker, czy Twoja strona działa bez zarzutu na HTTPS. Pamiętaj także o mobilnej wersji strony, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych osób korzystających ze smartfonów i tabletów do przeglądania Twojego serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt