Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.08.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Google ostrzega: zabezpiecz swoją stronę protokołem HTTPS i certyfikatem SSL!

Jeśli posiadasz stronę internetową i nie wdrożyłeś jeszcze certyfikatu SSL, warto w najbliższym czasie rozważyć przejście z HTTP na HTTPS. Po raz kolejny Google ostrzega, że niezabezpieczone serwisy od października zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome jako niebezpieczne. Taka informacja może obniżyć ruch na Twojej stronie, zniechęcając użytkowników do dokonania konwersji.

Posiadasz formularz na stronie? Zabezpiecz ją protokołem HTTPS!

W drugiej połowie sierpnia Google za pośrednictwem narzędzia Search Console rozpoczęło wysyłanie ostrzeżeń dla właścicieli stron bez certyfikatu SSL.

Z treści wiadomości dowiadujemy się, że od października wszystkie serwisy nieposiadające protokołu HTTPS zostaną oznaczone w przeglądarce Chrome w wersji 62 jako niebezpieczne. Użytkownik zobaczy dodatkowy alert, jeśli:

  • Przejdzie na stronę z HTTP,
  • Wpisze dane do formularza w serwisie bez HTTPS,
  • Przegląda niezabezpieczone strony, korzystając z trybu Incognito.

Nie jest to pierwsze ostrzeżenie Google dla właścicieli serwisów bez SSL. Na początku roku w Search Console pojawiły się podobne powiadomienia. W najnowszym komunikacie znajduje się także informacja, że w przyszłości wszystkie strony na HTTP zostaną oznaczone jako niebezpieczne. Prawdopodobnie HTTPS jest także jednym z czynników rankingowych, więc ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto przejść na HTTPS?

Wdrażając certyfikat SSL, przede wszystkim zyskamy w oczach Google, nie będziemy otrzymywać powiadomień w Search Console oraz umocnimy pozycję w wyszukiwarce. Ponadto zadbamy także o bezpieczeństwo danych użytkowników. Do pozostałych korzyści należą:

  • Wzrost wiarygodności witryny przekładający się na wartościowy ruch w serwisie,
  • Szansa na poprawę współczynnika konwersji (użytkownicy ufają szyfrowanym połączeniom),
  • Niezawodność certyfikatu SSL, gwarantująca brak możliwości złamania zabezpieczeń bez hakerów i wykradnięcia wrażliwych danych,
  • Przewaga w wynikach wyszukiwania nad serwisami bez protokołu HTTPS.

Pamiętaj o poprawnej migracji z HTTP na HTTPS

Decydując się na certyfikat SSL, zadbaj o jego poprawną implementację. Jeśli nie zwrócisz uwagi na wszystkie newralgiczne kwestie techniczne, może pojawić się problem z wyświetlaniem strony lub zbieraniem danych w Search Console. Zerknij na naszą checklistę, zanim podejmiesz się przejścia z HTTP na HTTPS.

Po wdrożeniu SSL, przetestuj np. za pomocą narzędzia SSL Checker, czy Twoja strona działa bez zarzutu na HTTPS. Pamiętaj także o mobilnej wersji strony, aby zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych osób korzystających ze smartfonów i tabletów do przeglądania Twojego serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

uścisk dłoni z feedbackiem 18.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest feedback i jak wykorzystywać go w rozwoju firmy?

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? Rozwiązaniem może być coś, co na pierwszy rzut oka wydaje się banalne – feedback. To narzędzie, które, jeśli używane prawidłowo, może zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swój biznes. W tym artykule dowiesz się, czym jest feedback i jak efektywnie go wykorzystywać, aby Twoja firma mogła osiągnąć nowe wyżyny. Przygotuj się na podróż ku lepszemu zrozumieniu tego, jak opinie mogą stać się Twoim największym atutem! Czytaj więcej
lead generation - wykresy 17.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Na czym polega lead generation i jak pozyskiwać klientów?

Jak skutecznie przyciągnąć nowych klientów do swojego biznesu? Lead generation to gwarancja sukcesu w marketingu. Dzięki odpowiednim strategiom możesz nie tylko zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, ale także przekształcić ich w lojalnych nabywców. W tym artykule odkryjesz, czym dokładnie jest lead generation i jak efektywnie pozyskiwać klientów, aby Twoja firma rosła w siłę. Gotowy na podróż do świata skutecznego marketingu? Czytaj dalej! Czytaj więcej
analiza smart - wykresy 14.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Analiza SMART – jak poprawnie wyznaczać cele marketingowe?

Czy Twoje działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty? A może czujesz, że brakuje im jasnego kierunku? Każdy Twój krok może prowadzić do konkretnego celu, a efekty są mierzalne i satysfakcjonujące. To możliwe dzięki metodzie SMART. Dowiedz się, jak precyzyjnie definiować cele marketingowe, aby były Specyficzne, Mierzalne, Osiągalne, Realistyczne i Terminowe. Przekonaj się, że skuteczne planowanie to gwarancja sukcesu Twojej strategii! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt