Spis Treści
Publikując treść na stronie internetowej, należy zadbać o jej optymalizację. Jednym z elementów jest wdrożenie odpowiedniej struktury nagłówków HTML, które pomagają użytkownikom skanować tekst, a robotom wyszukiwarki wskazują słowa kluczowe i tematykę treści. Jak stosować poprawnie nagłówki H1-H6, aby zyskać przewagę w wynikach wyszukiwania?
Nagłówki HTML stosuje się w celu wyróżnienia tekstu na stronie internetowej. Można je porównać do tytułu i podtytułów w tradycyjnym artkule. Kolejne śródtytuły mają za zadanie pozyskać uwagę czytelnika, informując, co znajduje się w treści. Podobną rolę spełniają nagłówki H1-H6 – wskazują słowa kluczowe i tematykę danej sekcji.
Z punktu widzenia użytkowników nagłówki są ważne, ponieważ:
Stosowanie śródtytułów przynosi korzyści z punktu widzenia SEO:
Już w trakcie pisania tekstu na stronę internetową warto dzielić treść na akapity i formułować śródtytuły, by ułatwić jego późniejszą optymalizację pod kątem SEO. Należy mieć na uwadze dwie zasadnicze kwestie:
Do dyspozycji mamy aż 6 rodzajów nagłówków, a każdy z nich powinien wyróżniać tekst o innym znaczeniu dla użytkownika i wyszukiwarki. Kieruj się następującymi zasadami:
Przygotowując śródtytuły, zadbaj także o ich nasycenie frazami. Najważniejsze słowa kluczowe w dokładnym dopasowaniu powinny znaleźć się w nagłówku H1. Następnie w znacznikach H2, H3 itd. należy zamieścić frazy odmienione, inne mniej ważne słowa kluczowe w dokładnym dopasowaniu i w odmianie oraz frazy z długiego ogona.
Przykład poprawnie przygotowanej struktury nagłówków:
Tworząc śródtytuły, pamiętaj, aby brzmiały jak najbardziej naturalnie. Nie warto umieszczać nagłówków wyłącznie w celu „upchnięcia” fraz. Każdy podtytuł powinien być adekwatny do tematyki danej sekcji. Użytkownicy szybko zrażają się do stron z nagłówkami, których treść nie odpowiadał treści paragrafu. Uważaj na takie praktyki, ponieważ w ten sposób nie zwiększysz ruchu na swojej stronie.