Linki do podstron znikają z Google Search Console - Blog Artefakt

Linki do podstron zniknęły z Google Search Console

17.10.2016 / SEO
analityka e-commerce

W wynikach wyszukiwania pod adresem URL strony głównej czasami pojawiają się dodatkowe linki do podstron, które mają ułatwić użytkownikowi przeglądanie zawartości serwisu. Do tej pory specjaliści SEO w Search Console mogli wskazywać podstrony, które nie powinny pojawić się w sitelinks. Google doszło jednak do wniosku, że taka funkcjonalność nie jest już potrzebna webmasterom i usunęło ją z panelu.

 

Linki do podstron odeszły z Search Console

Możliwość blokowania wybranych podstron przed wyświetlaniem w sitelinks znajdowała się w zakładce Stan w wyszukiwarce między gridami Udoskonalenia HTML a Przyspieszone strony mobilne AMP.

Linki do podstron

Na Google+ w czwartek pojawiła się informacja, że Google po 9 latach zdecydowało się na usunięcie możliwości zgłaszania podstron, które nie powinny wyświetlić się w SERP jako linki do podstron. Algorytmy odpowiedzialne za ranking są wciąż udoskonalane, więc zdaniem giganta z Kalifornii webmasterzy nie muszą już ingerować w wygląd sitelinks. Podstrony, które zostaną uznane za ważne dla użytkownika, zostaną po prostu wyświetlone w tej sekcji w wynikach wyszukiwania.

 

Sitelinks

 

Linki do podstron są wyświetlane wyłącznie wtedy, gdy Google uzna, że mogą być one przydatne dla użytkowników, pomagając np. w szybkim dotarciu do poszukiwanych produktów. Jeśli struktura serwisu nie pozwala algorytmom wyszukiwarki znaleźć odpowiednich linków do podstron, w SERP nie pojawią się one pod adresem URL strony głównej. Obecnie odnośniki wybierane są automatycznie przez roboty wyszukiwarki i webmasterzy nie mają większego wypływu na to, co pojawi się w rankingu.

 

Linki do podstron w SERP

 

Co mogą zrobić specjaliści SEO w temacie linków do podstron? Google rekomenduje 3 dobre praktyki, które mogą poprawić jakość sitelinks:

  • Przejrzysta struktura serwisu, linkowanie wewnętrzne i anchory wskazujące, które podstrony są najistotniejsze,
  • Korzystanie z opcji Pobierz jako Google, by wskazać robotom podstrony o największym znaczeniu dla właściciela serwisu,
  • Korzystanie z noindex dla podstron, które w ogóle nie powinny pojawiać się w SERP.

Specjalistom SEO została więc odebrana kolejna możliwość ingerowania w treści, które wyświetlą się w wynikach wyszukiwania. A to, co wyświetli się użytkownikowi, zależy wyłącznie od algorytmów odpowiadających za ranking.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...