Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

W 2015 r. wyszukiwarka Google wprowadziła geolokalizację, czyli tworzenie rankingu wyników w zależności od lokalizacji, w której znajduje się użytkownik. Do tej pory mechanizm opierał się na domenie krajowej wyszukiwarki, układając listę serwisów. Pod koniec października geolokalizacja zaczęła działać w oparciu o lokalne adresy IP. Jakie konsekwencje przynosi ta zmiana?

Geolokalizacja a domena krajowa wyszukiwarki

Wyniki wyszukiwania porządkowane były według oznaczenia kraju wskazywanego przez nazwę domeny ccTLD. Mówiąc prościej: korzystając z wyszukiwarki google.pl, otrzymywaliśmy ranking dopasowany dla Polski, a przełączając się na google.de widzieliśmy listę stron www przygotowaną dla niemieckich użytkowników. Bez znaczenia była nasza lokalizacja – niemiecki ranking serwisów można było sprawdzić w Polsce, a polski w Niemczech, Wielkiej Brytanii lub w każdym innym miejscu na świecie.

Lokalne adresy IP w mechanizmie geolokalizacji

Obecnie Google bierze pod uwagę miejsce pobytu użytkownika i na tej podstawie przygotowuje wyniki wyszukiwania. Po adresie IP określona zostanie nasza lokalizacja. Bez względu na to, czy używamy google.pl, google.co.uk lub google.it otrzymamy listę serwisów dopasowaną do kraju, w którym się znajdujemy.

Czyli posługując się polską wersją wyszukiwarki (google.pl) w Warszawie, Londynie i Paryżu otrzymamy różne listy z wynikami wyszukiwania. To z kolei oznacza, że np. w Polsce nie będziemy mogli sprawdzić, jak wyglądają pozycje serwisów w innych krajach – zmieniając wyszukiwarkę na np. google.de, wyniki zostaną dopasowane do polskiej lokalizacji.

Nowy sposób działania geolokalizacji objął wyszukiwarkę desktopową, mobilną, aplikacje i mapy Google.

Konsekwencje zmiany geolokalizacji

Użytkownicy mają możliwość zmiany lokalizacji, dla której chcą otrzymywać wyniki wyszukiwania. Wystarczy wejść na stronę główną wyszukiwarki i na samym dole po prawej stronie kliknąć w przycisk Ustawienia. Do wyboru jest kilkadziesiąt regionów. Przy kolejnych wyszukiwaniach otrzymamy ranking serwisów dopasowany do wprowadzonych zmian.

Modyfikacja działania mechanizmu geolokalizacji stanowi problem dla narzędzi służących do monitoringu pozycji posługujących się serwerami proxy. Przeważnie takie aplikacje pozwalają na zmianę adresu IP, dla którego mają być pobierane wyniki, jednak sprawdzanie fraz dla serwisów z różnych krajów wiąże się z koniecznością ciągłej zmiany lokalizacji w ustawieniach. W takiej sytuacji jeśli tylko mamy taką możliwość, najlepiej korzystać z różnych programów do monitorowania pozycji, a każdy z nich mieć skonfigurowany na inną lokalizację.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt