Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

W 2015 r. wyszukiwarka Google wprowadziła geolokalizację, czyli tworzenie rankingu wyników w zależności od lokalizacji, w której znajduje się użytkownik. Do tej pory mechanizm opierał się na domenie krajowej wyszukiwarki, układając listę serwisów. Pod koniec października geolokalizacja zaczęła działać w oparciu o lokalne adresy IP. Jakie konsekwencje przynosi ta zmiana?

Geolokalizacja a domena krajowa wyszukiwarki

Wyniki wyszukiwania porządkowane były według oznaczenia kraju wskazywanego przez nazwę domeny ccTLD. Mówiąc prościej: korzystając z wyszukiwarki google.pl, otrzymywaliśmy ranking dopasowany dla Polski, a przełączając się na google.de widzieliśmy listę stron www przygotowaną dla niemieckich użytkowników. Bez znaczenia była nasza lokalizacja – niemiecki ranking serwisów można było sprawdzić w Polsce, a polski w Niemczech, Wielkiej Brytanii lub w każdym innym miejscu na świecie.

Lokalne adresy IP w mechanizmie geolokalizacji

Obecnie Google bierze pod uwagę miejsce pobytu użytkownika i na tej podstawie przygotowuje wyniki wyszukiwania. Po adresie IP określona zostanie nasza lokalizacja. Bez względu na to, czy używamy google.pl, google.co.uk lub google.it otrzymamy listę serwisów dopasowaną do kraju, w którym się znajdujemy.

Czyli posługując się polską wersją wyszukiwarki (google.pl) w Warszawie, Londynie i Paryżu otrzymamy różne listy z wynikami wyszukiwania. To z kolei oznacza, że np. w Polsce nie będziemy mogli sprawdzić, jak wyglądają pozycje serwisów w innych krajach – zmieniając wyszukiwarkę na np. google.de, wyniki zostaną dopasowane do polskiej lokalizacji.

Nowy sposób działania geolokalizacji objął wyszukiwarkę desktopową, mobilną, aplikacje i mapy Google.

Konsekwencje zmiany geolokalizacji

Użytkownicy mają możliwość zmiany lokalizacji, dla której chcą otrzymywać wyniki wyszukiwania. Wystarczy wejść na stronę główną wyszukiwarki i na samym dole po prawej stronie kliknąć w przycisk Ustawienia. Do wyboru jest kilkadziesiąt regionów. Przy kolejnych wyszukiwaniach otrzymamy ranking serwisów dopasowany do wprowadzonych zmian.

Modyfikacja działania mechanizmu geolokalizacji stanowi problem dla narzędzi służących do monitoringu pozycji posługujących się serwerami proxy. Przeważnie takie aplikacje pozwalają na zmianę adresu IP, dla którego mają być pobierane wyniki, jednak sprawdzanie fraz dla serwisów z różnych krajów wiąże się z koniecznością ciągłej zmiany lokalizacji w ustawieniach. W takiej sytuacji jeśli tylko mamy taką możliwość, najlepiej korzystać z różnych programów do monitorowania pozycji, a każdy z nich mieć skonfigurowany na inną lokalizację.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt