Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

W 2015 r. wyszukiwarka Google wprowadziła geolokalizację, czyli tworzenie rankingu wyników w zależności od lokalizacji, w której znajduje się użytkownik. Do tej pory mechanizm opierał się na domenie krajowej wyszukiwarki, układając listę serwisów. Pod koniec października geolokalizacja zaczęła działać w oparciu o lokalne adresy IP. Jakie konsekwencje przynosi ta zmiana?

Geolokalizacja a domena krajowa wyszukiwarki

Wyniki wyszukiwania porządkowane były według oznaczenia kraju wskazywanego przez nazwę domeny ccTLD. Mówiąc prościej: korzystając z wyszukiwarki google.pl, otrzymywaliśmy ranking dopasowany dla Polski, a przełączając się na google.de widzieliśmy listę stron www przygotowaną dla niemieckich użytkowników. Bez znaczenia była nasza lokalizacja – niemiecki ranking serwisów można było sprawdzić w Polsce, a polski w Niemczech, Wielkiej Brytanii lub w każdym innym miejscu na świecie.

Lokalne adresy IP w mechanizmie geolokalizacji

Obecnie Google bierze pod uwagę miejsce pobytu użytkownika i na tej podstawie przygotowuje wyniki wyszukiwania. Po adresie IP określona zostanie nasza lokalizacja. Bez względu na to, czy używamy google.pl, google.co.uk lub google.it otrzymamy listę serwisów dopasowaną do kraju, w którym się znajdujemy.

Czyli posługując się polską wersją wyszukiwarki (google.pl) w Warszawie, Londynie i Paryżu otrzymamy różne listy z wynikami wyszukiwania. To z kolei oznacza, że np. w Polsce nie będziemy mogli sprawdzić, jak wyglądają pozycje serwisów w innych krajach – zmieniając wyszukiwarkę na np. google.de, wyniki zostaną dopasowane do polskiej lokalizacji.

Nowy sposób działania geolokalizacji objął wyszukiwarkę desktopową, mobilną, aplikacje i mapy Google.

Konsekwencje zmiany geolokalizacji

Użytkownicy mają możliwość zmiany lokalizacji, dla której chcą otrzymywać wyniki wyszukiwania. Wystarczy wejść na stronę główną wyszukiwarki i na samym dole po prawej stronie kliknąć w przycisk Ustawienia. Do wyboru jest kilkadziesiąt regionów. Przy kolejnych wyszukiwaniach otrzymamy ranking serwisów dopasowany do wprowadzonych zmian.

Modyfikacja działania mechanizmu geolokalizacji stanowi problem dla narzędzi służących do monitoringu pozycji posługujących się serwerami proxy. Przeważnie takie aplikacje pozwalają na zmianę adresu IP, dla którego mają być pobierane wyniki, jednak sprawdzanie fraz dla serwisów z różnych krajów wiąże się z koniecznością ciągłej zmiany lokalizacji w ustawieniach. W takiej sytuacji jeśli tylko mamy taką możliwość, najlepiej korzystać z różnych programów do monitorowania pozycji, a każdy z nich mieć skonfigurowany na inną lokalizację.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt