Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieTest My Site to narzędzie skierowane do przedsiębiorców służące do testowania dostosowania strony do urządzeń mobilnych. Początkowo aplikacja łączyła w sobie funkcjonalności Testu optymalizacji mobilnej oraz PageSpeed Insights, wskazując kluczowe błędy związane z optymalizacją strony. W czerwcu ubiegłego roku Test My Site przeszedł całkowity redesign i został wyposażony w nowe, ciekawe funkcje, jak np. wskazanie procentu użytkowników, których tracimy z powodu page speed.
Przede wszystkim o czasie ładowania strony na urządzeniach mobilnych. Google podkreśla znaczenie szybkości wczytywania witryny – jeśli będzie ładowała się zbyt długo na smartfonie lub tablecie, użytkownik porzuci ją i poszuka informacji w innym serwisie. Dlatego narzędzie Test My Site wskazuje, co należy poprawić, aby zwiększyć zadowolenie internautów.
1. Należy wpisać adres URL w narzędziu: https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl, a następnie poczekać aż strona zostanie przeanalizowana.
2. W pierwszym ekranie otrzymamy informację o czasie ładowania serwisu. Dodatkowo narzędzie wskaże szacunkową liczbę osób, które utracimy przy obecnym wyniku Page Speed. Jeśli witryna nie będzie spełniała innych wymagań, pojawi się czerwone ostrzeżenie wraz ze wskazówkami, co należy poprawić.
3. Kolejny ekran prezentuje stan naszej strony internetowej na tle branży. Google dokona automatycznej kategoryzacji serwisu, ale jeśli chcemy sprawdzić, jak wygląda page speed w innych gałęziach e-commerce, możemy ręcznie dokonać zmiany.
4. W ostatnim ekranie pojawią się wskazówki dotyczące optymalizacji czasu ładowania strony.
Jeśli zależy nam na szczegółowych wytycznych dot. optymalizacji serwisu, możemy je otrzymać na maila w raporcie wygenerowanym przez Google.
Opis poprzedniej wersji narzędzia Test My Site with Google znajdziesz w artykule: Test my site Google nowe narzędzie do testowania mobilności stron.