Pisanie tekstów na strony internetowe to nie lada wyzwanie. Należy tak opracować temat, aby treść była interesująca dla użytkownika oraz zoptymalizowana pod wyszukiwarkę. Skuteczne teksty SEO pomagają poprawić widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania i zaspokoić potrzeby informacyjne potencjalnych klientów, generując w ten sposób wartościowy ruch w witrynie. Jak osiągnąć sukces? Skorzystaj z poniższych wskazówek SEO copywritingu: Pomysł – Redakcja – Optymalizacja.
Pomysł na tekst
Wszystko zaczyna się od pomysłu na tekst. Zastanów się, o czym chcesz napisać, co jest ważne dla Twoich klientów, jakich informacji poszukują. Inspiracje możesz czerpać z wyszukiwarki, Google Trends lub stron konkurencji. Przy wyborze tematu kieruj się jego popularnością, którą sprawdzisz za pomocą narzędzi do analizy słów kluczowych, np. Keyword Plannera od Google. Przygotowując artykuł, od razu zwracaj uwagę na frazy, dzięki którym użytkownicy odnajdą Twój tekst wśród wielu innych treści w internecie.
Dobierz 2-3 najważniejsze słowa kluczowe
Przed rozpoczęciem pisania przeprowadź analizę słów kluczowych (tzw. keyword research). Za pomocą wspomnianego już Planera słów kluczowych oraz wielu innych narzędzi (np. Answer The Public lub Ubersuggest) wyszukaj frazy, które cieszą się wysoką liczbą wyszukiwań i są powiązane z tematem Twojego tekstu. Wybierz 2-3 główne wyrażenia nawiązujące do artykułu, które pojawią się kilkukrotnie w treści.
Wybierz frazy z długiego ogona
Poszukaj także długoogonowych słów kluczowych (tzw. frazy z długiego ogona lub long tail), które wyszukują użytkownicy. Tego typu wyrażenia dobrze jest wykorzystać jako śródtytuły – Ile gotować kaszę jaglaną?, Pomysły na przygotowanie kaszy jaglanej, Wartości odżywcze kaszy jaglanej. Zapytania internautów mogą stanowić ciekawe inspiracje na kolejne akapity artykułu.
Zaplanuj rozmieszczenie fraz w tytule, śródtytułach i treści
Słowa kluczowe należy umieścić w różnych miejscach w tekście – w tytule, śródtytułach, poszczególnych akapitach. Jeśli przed pisaniem zaplanujesz strukturę artykułu i uwzględnisz w niej rozmieszczenie fraz, później o wiele łatwiej przejdziesz przez etap optymalizacji tekstu pod SEO.
Ogranicz liczbę słów kluczowych!
Pamiętaj, że skuteczne teksty SEO muszą być wartościowe dla użytkowników. Jeśli w co drugim zdaniu wstawisz słowo kluczowe, tekst będzie się źle czytało, a ciągłe powtórzenia zniechęcą internautę do zapoznania się z całym artykułem. Postaw więc na kompromis – ograniczoną listę fraz, które umieścisz w różnych miejscach tekstu.