Narzędzie Test My Site - zwiększ liczbę wejść na stronie - Blog Artefakt

Narzędzie Test My Site – sprawdź, ilu użytkowników tracisz z powodu page speed

11.01.2018 / SEO
prędkość ładowania strony

Test My Site to narzędzie skierowane do przedsiębiorców służące do testowania dostosowania strony do urządzeń mobilnych. Początkowo aplikacja łączyła w sobie funkcjonalności Testu optymalizacji mobilnej oraz PageSpeed Insights, wskazując kluczowe błędy związane z optymalizacją strony. W czerwcu ubiegłego roku Test My Site przeszedł całkowity redesign i został wyposażony w nowe, ciekawe funkcje, jak np. wskazanie procentu użytkowników, których tracimy z powodu page speed.

Czego dowiemy się z Test My Site o naszym serwisie?

Przede wszystkim o czasie ładowania strony na urządzeniach mobilnych. Google podkreśla znaczenie szybkości wczytywania witryny – jeśli będzie ładowała się zbyt długo na smartfonie lub tablecie, użytkownik porzuci ją i poszuka informacji w innym serwisie. Dlatego narzędzie Test My Site wskazuje, co należy poprawić, aby zwiększyć zadowolenie internautów.

Jak przetestować stronę?

1. Należy wpisać adres URL w narzędziu: https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl, a następnie poczekać aż strona zostanie przeanalizowana.

2.  W pierwszym ekranie otrzymamy informację o czasie ładowania serwisu. Dodatkowo narzędzie wskaże szacunkową liczbę osób, które utracimy przy obecnym wyniku Page Speed. Jeśli witryna nie będzie spełniała innych wymagań, pojawi się czerwone ostrzeżenie wraz ze wskazówkami, co należy poprawić.

Test my site page speed

3. Kolejny ekran prezentuje stan naszej strony na tle branży. Google dokona automatycznej kategoryzacji serwisu, ale jeśli chcemy sprawdzić, jak wygląda page speed w innych gałęziach e-commerce, możemy ręcznie dokonać zmiany.

Test my site branża

4. W ostatnim ekranie pojawią się wskazówki dotyczące optymalizacji czasu ładowania strony.

Test my site optymalizacja

Jeśli zależy nam na szczegółowych wytycznych dot. optymalizacji serwisu, możemy je otrzymać na maila w raporcie wygenerowanym przez Google.

Opis poprzedniej wersji narzędzia Test My Site with Google znajdziesz w artykule: https://www.artefakt.pl/blog/web-design/test-my-site-google-nowe-narzedzie-do-testowania-mobilnosci-stron.

Również na naszym blogu
Rok 2017 obfitował w nowości na Facebooku i Instagramie. Transmisje na żywo, paleta reakcji na...
Content marketing z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Marketingowcy, seowcy i...
Miniony rok przyniósł wiele zmian w AdWords – m.in. nowy interfejs, dodatkowe funkcje i raporty....
PrestShop to jeden z liderów darmowych skryptów do tworzenia sklepu internetowego na świecie. Na...
Google udostępnia wersję beta Search Console dla wszystkich użytkowników. Poczekaj na maila z...