Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Grafika ma moc przyciągania uwagi użytkownika, wzbudzania jego zainteresowania i kierowania do podjęcia określonej akcji, czyli generowania konwersji. Jak wykorzystać potencjał do pozyskiwania leadów, który niosą obrazy? Poznaj 7 pomysłów na przygotowanie skutecznej infografiki!

Prezentacja oferty

Infografika to doskonały sposób na przekazanie klientowi najważniejszych informacji o ofercie – jej wyjątkowych cechach, parametrach technicznych produktów, korzyściach związanych z wyborem Twojej firmy. Połączenie obrazu z tekstem daje niesamowity efekt. Przy prezentacji asortymentu należy pamiętać również o odpowiedniej kolorystyce grafiki – zgodnej z identyfikacją wizualną, a także dobrze działającej na wyobraźnię użytkownika.

 

Źródło: www.naturawody.pl

Na pierwszym miejscu postaw język korzyści – nie zamieszczaj suchej informacji technicznej (odkurzacz ma 1400 W), tylko wskaż, jak konkretny parametr przekłada się na sposób użytkowania produktu (odkurzaczem o mocy 1400 W dokładnie odkurzysz dywan z grubym włosiem za pierwszym pociągnięciem szczotki!).

Instrukcja obsługi

Nie lubimy czytać instrukcji obsługi – odstraszają nas zawiłe sformułowania, techniczny język oraz długość treści, przez którą musimy przebrnąć. Ułatw klientom zaznajomienie się ze sprzętem – przygotuj infografikę z kolejnymi krokami montażu szafki, obsługi miksera lub zagrożeniami związanymi z niewłaściwym użytkowaniem komputera. Taka forma przekazu z pewnością zostanie doceniona przez użytkowników.

Źródło: www.bsrozan.pl

Informacje o promocjach, rabatach, wyprzedażach

Przeważnie w tym celu przygotowuje się banery, ale prosta infografika może je z powodzeniem zastąpić. Pamiętaj, aby uprościć przekaz – zadbaj o przejrzystość i czytelność grafiki. A jeśli uzyskanie rabatu związane jest ze spełnieniem pewnych wymagań (np. z zakupem dwóch nieprzecenionych produktów), możesz wszystko dokładnie rozpisać, by użytkownik po jednym spojrzeniu na infografikę wiedział, jak otrzymać kod rabatowy.

Źródło: e-ziaja.com

Infografika informująca o promocji może być przez Ciebie dystrybuowana w social mediach. Zadbaj o jej wymiary, by dobrze zaprezentowała się np. na Twoim firmowym fanpage’u.

Proces składania zamówienia

Przed dokonaniem zakupu klienci czasami szukają na stronie, jak przebiega proces składania zamówienia – np. jakie dane są wymagane, kiedy następuje wybór formy płatności, ile dni trwa przeciętnie realizacja zamówienia. Wszystkie procedury warto prezentować za pomocą map procesów. Dzięki gotowym ikonom w darmowych programach (listu, paczki, komputera itp.) w kilka chwil wykonasz atrakcyjną wizualnie infografikę.

Źródło: www.pracowniasushi.pl

Przyciski call-to-action

Chcesz, aby użytkownicy pobierali e-booki z Twojego serwisu, zapisywali się do newslettera lub wzięli udział w krótkiej ankiecie? Za pomocą infografiki możesz skomponować przycisk call-to-action. Wybierz kolory kontrastujące z tłem Twojej strony, dzięki czemu zyskasz większą szansę na pozyskanie uwagi użytkownika. Buttony możesz umieszczać w sidebarach oraz w treści artykułów, ale zawsze spójrz na nie oczami klienta – jeśli będą zbyt nachalne, odniosą efekt przeciwny od oczekiwanego.

Newslettery

Infografika przyda się również do przygotowania angażującego mailingu. Zamiast wysyłać klientom proste banery z informacjami o promocjach, przygotuj rozbudowaną grafikę, za pomocą której przekażesz cały pakiet informacji – jakie zmiany wprowadziłeś w firmie, w jakich wydarzeniach uczestniczyłeś, jakich promocji mogą spodziewać się konsumenci w najbliższym czasie. Newslettery w atrakcyjnej szacie graficznej są rzadziej porzucane przez użytkowników.

 

Case study i sukcesy klientów

Sukcesy klientów powinny cieszyć Cię tak samo jak Twoje własne – chwal się dobrze wykonaną usługą i jej wpływem na osiągnięcia Twoich partnerów biznesowych. Infografika pomoże zaprezentować przebytą drogę, napotkane problemy, podjęte działania, wzrosty przychodów lub uzyskanie oszczędności w kluczowych obszarach działalności klienta. Informowanie o wspólnie osiągniętym celu stanowi formę rekomendacji i wspiera pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych.

Źródło: www.salesmanago.pl

Jak przygotować infografikę? Sięgaj po darmowe programy!

Nie musisz korzystać z usług grafika, aby zrobić dobrej jakości infografikę ii uatrakcyjnić stronę internetową. Istnieje wiele darmowych, online’owych aplikacji, np. Piktochart, Canva lub Venngage, które dostarczają gotowe szablony. Wystarczy, że przeciągniesz ikony w odpowiednie miejsca, dodasz napisy, treść i gotowe. W zależności od szczegółowości grafiki dobierz odpowiednią rozdzielczość, aby wszystkie elementy były ostre nawet przy dużym przybliżeniu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt