Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Grafika ma moc przyciągania uwagi użytkownika, wzbudzania jego zainteresowania i kierowania do podjęcia określonej akcji, czyli generowania konwersji. Jak wykorzystać potencjał do pozyskiwania leadów, który niosą obrazy? Poznaj 7 pomysłów na przygotowanie skutecznej infografiki!

Prezentacja oferty

Infografika to doskonały sposób na przekazanie klientowi najważniejszych informacji o ofercie – jej wyjątkowych cechach, parametrach technicznych produktów, korzyściach związanych z wyborem Twojej firmy. Połączenie obrazu z tekstem daje niesamowity efekt. Przy prezentacji asortymentu należy pamiętać również o odpowiedniej kolorystyce grafiki – zgodnej z identyfikacją wizualną, a także dobrze działającej na wyobraźnię użytkownika.

 

Źródło: www.naturawody.pl

Na pierwszym miejscu postaw język korzyści – nie zamieszczaj suchej informacji technicznej (odkurzacz ma 1400 W), tylko wskaż, jak konkretny parametr przekłada się na sposób użytkowania produktu (odkurzaczem o mocy 1400 W dokładnie odkurzysz dywan z grubym włosiem za pierwszym pociągnięciem szczotki!).

Instrukcja obsługi

Nie lubimy czytać instrukcji obsługi – odstraszają nas zawiłe sformułowania, techniczny język oraz długość treści, przez którą musimy przebrnąć. Ułatw klientom zaznajomienie się ze sprzętem – przygotuj infografikę z kolejnymi krokami montażu szafki, obsługi miksera lub zagrożeniami związanymi z niewłaściwym użytkowaniem komputera. Taka forma przekazu z pewnością zostanie doceniona przez użytkowników.

Źródło: www.bsrozan.pl

Informacje o promocjach, rabatach, wyprzedażach

Przeważnie w tym celu przygotowuje się banery, ale prosta infografika może je z powodzeniem zastąpić. Pamiętaj, aby uprościć przekaz – zadbaj o przejrzystość i czytelność grafiki. A jeśli uzyskanie rabatu związane jest ze spełnieniem pewnych wymagań (np. z zakupem dwóch nieprzecenionych produktów), możesz wszystko dokładnie rozpisać, by użytkownik po jednym spojrzeniu na infografikę wiedział, jak otrzymać kod rabatowy.

Źródło: e-ziaja.com

Infografika informująca o promocji może być przez Ciebie dystrybuowana w social mediach. Zadbaj o jej wymiary, by dobrze zaprezentowała się np. na Twoim firmowym fanpage’u.

Proces składania zamówienia

Przed dokonaniem zakupu klienci czasami szukają na stronie, jak przebiega proces składania zamówienia – np. jakie dane są wymagane, kiedy następuje wybór formy płatności, ile dni trwa przeciętnie realizacja zamówienia. Wszystkie procedury warto prezentować za pomocą map procesów. Dzięki gotowym ikonom w darmowych programach (listu, paczki, komputera itp.) w kilka chwil wykonasz atrakcyjną wizualnie infografikę.

Źródło: www.pracowniasushi.pl

Przyciski call-to-action

Chcesz, aby użytkownicy pobierali e-booki z Twojego serwisu, zapisywali się do newslettera lub wzięli udział w krótkiej ankiecie? Za pomocą infografiki możesz skomponować przycisk call-to-action. Wybierz kolory kontrastujące z tłem Twojej strony, dzięki czemu zyskasz większą szansę na pozyskanie uwagi użytkownika. Buttony możesz umieszczać w sidebarach oraz w treści artykułów, ale zawsze spójrz na nie oczami klienta – jeśli będą zbyt nachalne, odniosą efekt przeciwny od oczekiwanego.

Newslettery

Infografika przyda się również do przygotowania angażującego mailingu. Zamiast wysyłać klientom proste banery z informacjami o promocjach, przygotuj rozbudowaną grafikę, za pomocą której przekażesz cały pakiet informacji – jakie zmiany wprowadziłeś w firmie, w jakich wydarzeniach uczestniczyłeś, jakich promocji mogą spodziewać się konsumenci w najbliższym czasie. Newslettery w atrakcyjnej szacie graficznej są rzadziej porzucane przez użytkowników.

 

Case study i sukcesy klientów

Sukcesy klientów powinny cieszyć Cię tak samo jak Twoje własne – chwal się dobrze wykonaną usługą i jej wpływem na osiągnięcia Twoich partnerów biznesowych. Infografika pomoże zaprezentować przebytą drogę, napotkane problemy, podjęte działania, wzrosty przychodów lub uzyskanie oszczędności w kluczowych obszarach działalności klienta. Informowanie o wspólnie osiągniętym celu stanowi formę rekomendacji i wspiera pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych.

Źródło: www.salesmanago.pl

Jak przygotować infografikę? Sięgaj po darmowe programy!

Nie musisz korzystać z usług grafika, aby zrobić dobrej jakości infografikę ii uatrakcyjnić stronę internetową. Istnieje wiele darmowych, online’owych aplikacji, np. Piktochart, Canva lub Venngage, które dostarczają gotowe szablony. Wystarczy, że przeciągniesz ikony w odpowiednie miejsca, dodasz napisy, treść i gotowe. W zależności od szczegółowości grafiki dobierz odpowiednią rozdzielczość, aby wszystkie elementy były ostre nawet przy dużym przybliżeniu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt