touchofart.eu - Przykłady kampanii - Artefakt

touchofart.eu

Nasz klient

Galeria sztuki działająca na rynku europejskim. Zajmuje się zarówno sprzedażą obrazów znanych artystów z Polski (m.in. Jerzy Duda Gracz, Zdzisław Beksiński, Tomasz Sętowski), jak i zagranicy (Pablo Picasso, Salvador Dali). Obecnie współpracuje z nią ponad 2 tys. artystów, którzy za jej pośrednictwem promują prawie 51 tys. obrazów.

Firma Artefakt współpracuje z touchofart.eu przy pozycjonowaniu oraz zapewnia wsparcie analityczne przy projektach ad hoc.

Touchofart logo

Sytuacja początkowa

Przed rozpoczęciem współpracy serwis zmienił silnik, co poniosło za sobą spadki pozycji. Współpraca zaowocowała nie tylko odbudowaniem widoczności, ale także jej znacznym przewyższeniem w porównaniu do okresu sprzed spadków (106% fraz więcej w TOP10 i 209% fraz więcej w TOP3). Po zwiększeniu ruchu organicznego Klient poprosił o przeanalizowanie serwisu pod kątem zachowania użytkowników tak, by rosnący ruch jeszcze bardziej przekładał się na wzrost sprzedaży.

Co zrobiliśmy?

  • Przez 3 miesiące zbieraliśmy dane, które posłużyły do stworzenia map cieplnych. Uruchomiliśmy też nagrywanie użytkowników poruszających się po stronie,
  • Zebrany materiał pomógł nam dokładniej zrozumieć sposób korzystania z portalu przez użytkowników oraz zauważyć elementy, które sprawiają, że użytkownicy mogą nie wykorzystywać całego potencjału portalu,
  • Na tej podstawie sformułowaliśmy zalecenia mające na celu poprawę elementów UX serwisu.
Touch of Art
wyniki Archicom

Efekty

Przeprowadzona analiza umożliwiła nam spojrzenie na serwis oczami użytkownika. Dzięki temu zauważyliśmy, że jego potencjał nie jest w pełni wykorzystywany – w niektóre obszary serwisu użytkownicy po prostu nie docierali. Udało nam się również rozpoznać elementy, które mogły wpływać na pogorszenie współczynnika konwersji. Zaproponowaliśmy Klientowi sposoby na usprawnienie tych obszarów. Nasze zalecenia są sukcesywnie wdrażane.