Nowe narzędzia do wyszukiwania hoteli w mobilnych wynikach wyszukiwania

/ SEO
jak pozycjonowac hotel

Według Google’a 40% zapytań dotyczących turystyki, hoteli oraz środków komunikacji pochodzi z urządzeń mobilnych. Internauci coraz częściej korzystają ze smartfonów w celu znalezienia idealnego zakwaterowania lub zarezerwowania biletów lotniczych, również w okolicy. Wyszukiwanie na mobile devices stało się prostsze dzięki nowym narzędziom wdrożonym przez kalifornijskiego giganta.

 

Nowe filtry, etykiety Okazja oraz śledzenie cen biletów lotniczych

Wybieramy się na wakacje i poszukujemy miejsca do spania. Wystarczy, że na smartfonie wstukamy w okienku wyszukiwania frazę typu hotel Wrocław a już po chwili pokażą się nam oferty noclegów. Pod linkami sponsorowanymi warto kliknąć w wyniki z Google Maps. Tam znajdziemy narzędzie do filtrowania wyników, dzięki któremu szybko znajdziemy pokój spełniający nasze wymagania.

Filtry w wyszukiwarce hoteli

Wyniki możemy przefiltrować ze względu na cenę lub średnią ocenę, która została przyznana obiektowi przez gości hotelowych. W przyszłości wyszukiwarka będzie także pozwalała odnaleźć hotele lub pensjonaty za pomocą bardziej precyzyjnych zapytań, np. przyjazny zwierzętom hotel we Wrocławiu poniżej 200 zł za dobę.

Jakiś czas temu w wynikach desktopowych pojawiła się zielona ikonka DEAL (OKAZJA) przy adresie URL tych obiektów hotelowych, które oferują atrakcyjne ceny. Etykieta ma także pojawiać się w mobile, dzięki czemu właściciele smartfonów od razu będą mogli zabukować nocleg w hotelu organizującym akcje promocyjne. Google planuje także publikować tzw. hotel tips – porady dla podróżujących, pomagające zmniejszyć koszt podróży.

Wyszukiwarka hoteli w mobile

Na urządzeniach mobilnych udostępnione zostanie także narzędzie do śledzenia cen biletów lotniczych. Użytkownicy będą mogli monitorować oferty u poszczególnych przewoźników, na poszczególnych trasach i w określonych terminach. O zmianach cen poinformuje mailowy alert i powiadomienia z Google Now.

Zmiany w mobilnej wyszukiwarce najpierw wdrożone zostaną na rynku amerykańskim, a następnie sukcesywnie obejmą pozostałe kraje, w których dostępna jest googlowska technologia.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby...
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...