Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
10.04.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak Google walczy z fikcyjnymi wizytówkami w Google Maps?

Jak Google walczy z fikcyjnymi wizytówkami w Google Maps?

Usługa Google Maps została stworzona z myślą o lokalnych przedsiębiorcach, którzy świadczą swoje usługi w danym mieście lub regionie. Niektórzy właściciele firm tworzą fikcyjne wizytówki w miejscowościach, gdzie nie posiadają fizycznych oddziałów, by w ten sposób umacniać swoją pozycję w wynikach lokalnych. Google aktywnie walczy ze spamem i usuwa nieprawdziwe profile Google Moja Firma.

 

Fikcyjne wizytówki są mylące dla użytkowników

W ubiegłym roku Google przy współpracy z Uniwersytetem w Kalifornii przeprowadziło badania dotyczące spamu w Google Moja Firma. Wyniki wskazały, że mniej niż 0,5% wyszukań lokalnych prowadzi do fikcyjnych wizytówek. Udoskonalone zostały także mechanizmy weryfikacji, dzięki którym 70% oszukańczych profili nie pojawiło się w Google Maps. Pełny raport dostępny jest na stronie Research at Google.

 

 

Skutki spamu w mapach odczuwają przede wszystkim użytkownicy. Poszukując usługodawcy, zmarnują czas na dojazd do przedsiębiorstwa, które nie posiada fizycznej siedziby w zadeklarowanym na mapie miejscu. Zdarzają się też fikcyjne wizytówki przypominające istniejące firmy – np. hotele. Często przy rezerwacji noclegu wymagana jest zaliczka. Gdy użytkownik trafi na oszusta, zapłaci za miejsce osobie, która nie ma prawa do rozporządzania rezerwacjami. Na miejscu okaże się, że nocleg nie jest zarezerwowany, a wpłacone pieniądze przepadły.

 

Jak działają mechanizmy weryfikacji Google Moja Firma?

Jeśli zakładałeś wizytówkę, z pewnością wiesz, że zanim zostanie ona opublikowana w mapach, musisz wpisać pin, który przyjdzie pocztą na adres wpisany w profilu GMF. Niestety oszuści na tę metodę także znajdują sposób, podając adres skrytki pocztowej, miejsce zamieszkania znajomego, swój adres domowy. Dlatego zanim pocztówka z kodem weryfikacyjnym zostanie wysłana, Google sprawdza dokładnie wpisaną ulicę i kod pocztowy, by nie dopuścić do pojawienia się w mapach fikcyjnych profili.

 

Google promuje także swój nowy projekt – Lokalnych Przewodników. Sami użytkownicy mogą zgłaszać nadużycia w mapach, przyczyniając się do usuwania spamu. Gigant z Kalifornii dzięki wsparciu internautów udoskonali swoje usługi.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt