Nowa funkcjonalność w wyszukiwarce grafiki: podobne produkty

| czas czytania: 5 min | SEO
Publikacja zdjęć w internecie

Podczas korzystania z wyszukiwarki grafiki na urządzeniu mobilnym możesz trafić na nową funkcjonalność: podobne produkty. Na razie zobaczysz ją, kiedy wybierzesz obraz, na którym będą znajdowały się takie elementy jak: torebka, buty lub okulary. Czy jest to szansa dla właścicieli e-sklepów na wyróżnienie swojej oferty w Google Images?

Jak działają podobne produkty w Google Images?

Nowa opcja przygotowana została z myślą o użytkownikach, którzy za pomocą zdjęć poszukują inspiracji. Zaawansowane googlowskie technologie rozpoznają produkty na obrazie, a następnie wyszukają podobne i zaprezentują je pod zdjęciem. W ten sposób pod lifestylową grafiką wyświetlone zostaną obrazy produktowe, pochodzące ze sklepów internetowych. Jedno kliknięcie przeniesie internautę do serwisu, w którym będzie mógł dokonać zakupu interesującej go rzeczy.

Produkty podobne w Google Images

Obecnie podobne produkty pojawiają się w przypadku przeglądania grafiki modowej. Google radzi sobie z rozpoznawaniem torebek, okularów i butów. W najbliższych miesiącach funkcjonalność obejmie pozostałe kategorie odzieży, akcesoria do domu i ogrodu.

Jak znaleźć się w polecanych produktach?

W tym celu należy oznaczyć swoje zdjęcia mikrodanymi, które dostępne są na stronie Google Developers. Dzięki znacznikom internauta w wyszukiwarce grafiki będzie miał dostęp do takich informacji jak: cena i opis produktu oraz ocena użytkowników.

Aby sprawdzić, czy dane strukturalne zostały wdrożone poprawnie, należy:

  • Skorzystać z narzędzia Structured Data Testing Tool, które wskaże popełnione przez nas błędy,
  • Wpisać komendę site:nazwadomeny.pl, by zobaczyć, jak wyświetlają się dodatkowe informacje przy obrazach w wyszukiwarce grafiki.

Zadbaj o mikrodane przy grafikach

Jeśli twoje zdjęcia będą pojawiały się w polecanych produktach w wyszukiwarce grafiki, masz szansę dotrzeć do nowych klientów i zainteresować ich swoją ofertą. Warto zainwestować czas w implementację danych strukturalnych do obrazów. Obecność w Google Images to szansa na wzrost konwersji.