Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.04.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

SEO – definicja i opis

SEO – definicja i opis

Rozmawiając z klientami, często zamiennie używamy pojęć pozycjonowanie i SEO. Czy słusznie? Co kryje się za tymi pojęciami i czy można traktować je jak synonimy?

Co to jest SEO?

Angielskie SEO – Search Engine Optimization oznacza optymalizację serwisu pod wyszukiwarkę internetową. Celem podejmowanych działań jest pozyskanie wartościowego ruchu w serwisie oraz zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Serwis Moz.com SEO definiuje następująco:

Search engine optimization polega na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

Na portalu Search Engine Land znajdziemy z kolei takie wyjaśnienie pojęcia SEO:

SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. To proces pozyskiwania ruchu na stronę z bezpłatnych, organicznych, naturalnych wyników wyszukiwania.  

Czym jest pozycjonowanie?

W polskiej branży SEO przyjęło się, aby pozycjonowaniem określać szereg czynności, które mają przyczynić się do zwiększenia widoczności serwisu w sieci oraz osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie obejmuje m.in. optymalizację serwisu, pozyskiwanie wartościowych linków, tworzenie unikalnych treści, które są nasycone odpowiednio wyselekcjonowanymi i dobranymi słowami kluczowymi.

Pozycjonowanie = SEO?

SEO i pozycjonowanie to pojęcia tożsame, więc można traktować je jak synonimy (choć nie wszyscy specjaliści w branży tak uważają).

Ponadto:

  • Rozróżnienie między pozycjonowaniem a SEO rozumianym wyłącznie jako działania on-site stosują tylko niektórzy przedstawiciele polskiej branży marketingu internetowego. Nasi zachodni sąsiedzi, kiedy korzystają z terminu SEO, mają na myśli wszystkie działania związane z poprawą widoczności stron w sieci.
  • Techniczna optymalizacja i pozycjonowanie są ze sobą tak mocno związane, że trudno jest je rozdzielać i traktować jako osobne działania.
  • Zarówno SEO rozumiane jedynie jako techniczna optymalizacja strony, jak i pozycjonowanie zmierzają do tego samego celu, którym jest poprawa pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Jeśli specjalista SEO, raportując działania podejmowane na stronie, używa terminu pozycjonowanie lub SEO albo optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, zawsze będzie miał na myśli poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt